Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Την Εγνατία Οδό επιθεωρούν οι υποψήφιοι επενδυτές

Στην τελική ευθεία εισέρχεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, με τους υποψήφιους επενδυτές να έχουν ξεκινήσει τις επιθεωρήσεις στον αυτοκινητόδρομο.

Τα επτά κοινοπρακτικά σχήματα από τα εννέα που δήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον και πέρασαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία Οδό, παίρνουν θέση μάχης για την επόμενη φάση του διαγωνισμού που αναμένεται να διεξαχθεί σύμφωνα με πληροφορίες μέσα στο επόμενο τρίμηνο.

Να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό έχουν μείνει και θα κληθούν να καταθέσουν τις οικονομικές προσφορές τους μεταξύ άλλων ο Άκτωρ με την ισπανική ROADIS, η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου με την κινεζική SCIG, ο όμιλος Μυτιληναίου με την γαλλική Vinci, η ΓΕΚ Τέρνα με την Egis Projects.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, πΓΔΜ και Βουλγαρία).

Η σύμβασης παραχώρησης για την «χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων στον Προτιμητέο Επενδυτή αφορά σε χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.

By