Ως γνωστόν, το θέμα ήταν μια από τις παρατηρήσεις της πρώτης «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ και συνάντησε πολύ μεγάλες αντιδράσεις από τους εμποροϋπαλλήλους,αλλά και τους εμπορικούς συλλόγους όλης της χώρας όταν επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί από την Κυβέρνηση ΝΔ ΠΑΣΟΚ το 2014.
Μετά τις αντιδράσεις είχε εκδοθεί υπουργική απόφαση στις 7/7/2014 που περιόριζε σημαντικά την εφαρμογή του νόμου αφού προέβλεπε την προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, στις περιφέρειες σε τρείς τουριστικές περιοχές :
1) Αττικής: α) Ιστορικό κέντρο Αθηνών και β) Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου,
2) Κεντρική Μακεδονία: α) Ιστορικό κέντρο Θεσσαλονίκης και β) Χαλκιδική και
3) Νότιο Αιγαίο: Οι δήμοι: α) Ρόδου, β) Κω, γ) Σύρου Ερμούπολης, δ) Μυκόνου και ε) Θήρας.
Η απόφαση αυτή κρίθηκε αντισυνταγματική τον Ιανουάριο από την ολομέλεια του ΣτΕ, περισσότερο για τυπικούς παρά για ουσιαστικούς λόγους. Συγκεκριμένα η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι η νομοθετική εξουσιοδότηση στον υπουργό Ανάπτυξης να εκδίδει απόφαση για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές σε τρεις τουριστικές περιοχές, «χωρίς συγκεκριμένο προσδιορισμό» είναι αντίθετη στο άρθρο 43 του Συντάγματος, που επιτάσσει για παρόμοια θέματα να εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα και όχι υπουργικές αποφάσεις.
Τώρα όμως στο παρα πέντε της κρίσιμης δεύτερης αξιολόγησης του μνημονίου επανέρχεται και ζητά καθολική εφαρμογή του μέτρου σε όλη την χώρα, μετά από συμφωνία των περιφερειών και των τοπικών εμπορικών συλλόγων και θα πρέπει να εξεταστεί, κατά τις συναντήσεις που θα γίνουν τις επόμενες μέρες από τους θεσμούς.