Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου, 2020

Το 40% των χρηστών παγκοσμίως αποχωρεί από τα social media

Μεγάλη σημασία στην ιδιωτικότητά τους δείχνουν τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι χρήστες των social media με σχεδόν τους μισούς από αυτούς να έχουν διαγράψει οριστικά τον λογαριασμό τους από τουλάχιστον ένα κοινωνικό δίκτυο στο οποίο ήταν ενεργοί.

Ειδικότερα και σύμφωνα με την νέα έρευνα της εταιρείας δημοσίων σχέσεων Edelman η έλλειψη εμπιστοσύνης σε ιστοσελίδες όπως Twitter και Facebook οδήγησε το 40% των χρηστών των κοινωνικών δικτύων παγκοσμίως να διαγραφούν από κάποιο από αυτά.

Σε ένα δείγμα 9.000 ανθρώπων από τον Καναδά, την Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Βραζιλία, την Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, η έρευνα διαπίστωσε μια «συλλογική οργή» για τις επανειλημμένες παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής των χρηστών μετά το σκάνδαλο του Facebook με την Cambridge Analytica αλλά και μετά το πλήθος ψευδών ειδήσεων που κυκλοφόρησαν κατά την αμερικανική προεκλογική περίοδο οι οποίες κατά πολλούς επηρέασαν εντέλει το αποτέλεσμα.

Ερωτηθείς για την ρητορική μίσους που εμφανίζεται εμβόλιμη σε διαφημίσεις μεγάλων εταιρειών, το 48% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι σφάλμα της εταιρείας αν παρεμβάλεται εμβόλιμα διαφήμιση με βίαιο περιεχόμενο ενώ το 62% δηλώνει πως θέλει να έχει μεγαλύτερο έλεγχο των ρυθμίσεων κοινωνικών πλατφορμών, όπως Facebook και Twitter.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα 2,6 δισ. άνθρωποι χρησιμοποιούν τα social media σε ολόκληρο τον κόσμο.

Μετά τα σκάνδαλα και την ρήξη της εμπιστοσύνης των χρηστών τα κοινωνικά δίκτυα προσπαθούν να αποτιμήσουν τη ζημια.

Να υπενθυμίσουμε ότι ήδη από τον Απρίλιο το Facebook συμφώνησε να καταγράψει 270 σελίδες και λογαριασμούς οι οποίοι δημοσιεύθηκαν από την Υπηρεσία Έρευνας Διαδικτύου ως αυτές που προσπάθησαν να επηρεάσουν το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών. Τον περασμένο μήνα δε, τόσο το Twitter όσο και το Facebook έκαναν λόγο για αυστηρότερους κανόνες στις πολιτικές διαφημίσεις λίγο πριν τις εκλογές.

Μετά και την διήμερη απολογία του ιδρυτή του Facebook στο Κογκρέσο ο οποίος ερωτήθηκε σχετικά με την συλλογή των δεδομένων των χρηστών, την ιδιωτικότητα τους, τη λογοκρισία η κίνηση #DeleteFacebook έγινε αρκετά δημοφιλής με όλο και περισσότερους χρήστες να δεσμεύονται ότι θα εγκαταλείψουν οριστικό το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο. Ενδεικτικά το 7% των Αμερικανών διέγραψε την εφαρμογή Facebook από το τηλέφωνό του εξαιτίας των ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής ενώ μόνο το 9% δήλωσε ότι διέγραψε συνολικά το λογαριασμό τους.

Μια άλλη έρευνα πέρυσι αποκάλυψε τη συλλογική δυσπιστία της κοινωνίας μας όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο – μόλις το 9% των χρηστών των κοινωνικών μέσων ήταν «πολύ σίγουροι» ότι οι εταιρείες θα προστατεύσουν τα δεδομένα τους και περίπου οι μισοί χρήστες δεν ήταν καθόλου ή δεν ήταν σίγουροι ότι τα δεδομένα τους ήταν ασφαλή χέρια.

Παρότι τα νέα είναι κακά για τους κολοσσούς της κοινωνικής δικτύωσης ίσως όμως είναι θετικά για την ίδια την ανθρωπότητα αφού σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρυσι η διαγραφή των περισσότερων λογαριασμών των κοινωνικών δικτύων συμβάλλει στην κατάκτηση της ευτυχίας. Πλήθος ερευνών μέσα στα χρόνια άλλωστε έχουν δείξιε ότι τα κοινωνικά μέσα μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχική υγεία και την ευημερία των χρηστών, ή να οδηγήσουν ακόμα και σε κατάθλιψη.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By