Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου, 2020

Το ακριβό πετρέλαιο «κόβει τα φτερά» των αεροπορικών

Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου όπως τουλάχιστον καταγράφεται το τελευταίο διάστημα μπορεί να σηματοδοτήσει το τέλος σχεδόν μιας ολόκληρης «χρυσής δεκαετίας» για τις αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.

Η αύξηση του κόστους καυσίμου αναμένεται ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στα κέρδη από το επόμενο έτος, όπως προβλέπει ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, Alexandre de Juniac.

«Ίσως να βρισκόμαστε στο peak του κύκλου» σημειώνει απευθυνόμενος στα Μέσα ενημέρωσης λίγο πριν από την ετήσια συνάντηση των μελών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών  (IATA)την επόμενη εβδομάδα. «Το επόμενο έτος μπορεί να είναι λιγότερο κερδοφόρο», αναφέρει.

Οι αεροπορικές μπορεί να καταγράφουν κέρδη και το 2018, ωστόσο αυτά δεν είναι στο επίπεδο που ανέμενε η ΙΑΤΑ. Τα καθαρά κέρδη θα μπορούσαν να ανέρχονται στα 38,4 δισ. φέτος και να είναι σαφώς αυξημένα σε σχέση με τα 34,5 δισ του 2017 αλλά τα επίσημα αποτελέσματα αναμένεται να δημοσιευθούν τη Δευτέρα.

Αν οι τιμές του πετρελαίου εξακολουθήσουν να βρίσκονται σε μια ανοδική τροχιά και ξεπεράσουν τα 80 δολάρια το βαρέλι, τότε η κατάσταση για τις αεροπορικές θα είναι αρκετά δύσκολη, αναφέρει ο Juniac. Το μπρεντ βρίσκεται ήδη σε υψηλό τριετίας στα 77 δολάρια το βαρέλι.

Oι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν αυξήσει τις συμφωνίες αντιστάθμισης κινδύνου δεδομένης της αύξησης της τιμής του πετρελάιου. Η σουηδική SAS AB ανέφερε ότι η αναλογία του αντισταθμιζόμενου καυσίμου αυξήθηκε κατά 10% στο 83% για το τρίμηνο που λήγει τον Ιούλιο και στο 91% για τους τρεις μήνες που ακολουθούν μέχρι τον Οκτώβριο. Μια εταιρεία η οποία δείχνει να επιμένει είναι η Norwegian Air Shuttle ASA. Ο αερομεταφορέας ανέφερε ότι το hedging παραμένει στο 27% , δηλαδή στα επίπεσα που είχε αναφέρει στο τέλος του πρώτου τριμήνου.

«Αν η τιμή του καυσίμου εξακολουθήσει να είναι υψηλή αυτό θα λειτουργούσε αρνητικά στα κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας, σημειώνει ο Daniel Roeska, αναλυτής της Bernstein, ενώ εκτίμησε ότι το υψηλότερο κόστος καυσίμου θα μπορούσε να μειώσει τα κέρδη των ευρωπαϊκών αεροπορικών επιχειρήσεων τουλάχιστον κατά 3 δισ. ευρώ φέτος.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By