Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου, 2020

Το Ebay θέλει να διώξει τις «μαϊμούδες»

Το Ebay θα αρχίσει μέσα στη φετινή χρονιά να ερευνά την αυθεντικότητα των τσαντών πολυτελείας, των παπουτσιών και άλλων προϊόντων που προσφέρονται για απομιμήσεις, ελπίζοντας να διατηρήσει το καταναλωτικό κοινό που σταδιακά χάνει την εμπιστοσύνη του στις ανοιχτές online αγορές.

Η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει ένα δίκτυο ειδικών που θα βεβαιώνουν ότι μία τσάντα Chanel, για παράδειγμα, που πωλείται στον ιστότοπό της, είναι αυθεντική. Για τη συγκεκριμένη υπηρεσία θα πληρώνουν είτε οι πωλητές – για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των αγοραστών – είτε οι αγοραστές – για να έχουν δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων τους αν το προϊόν αποδειχθεί «μαϊμού». Το χρηματικό ποσό δεν έχει ακόμη καθοριστεί, όπως ανέφερε η εταιρεία σε χθεσινή ανακοίνωσή της.

«Όσοι πραγματοποιούν αγορές online ανησυχούν όλο και περισσότερο για την πιθανότητα απόκτησης απομιμήσεων, και δεν θα έχουν πρόβλημα να περιμένουν λίγες μέρες ακόμη προκειμένου να είναι σίγουροι ότι δεν θα πέσουν θύματα απάτης», επισήμανε η Laura Chambers, υπεύθυνη πωλήσεων της εταιρείας.

Το Ebay ακολουθεί το παράδειγμα της startup TheRealReal Inc., που πιστοποιεί την αυθεντικότητα των προϊόντων πολυτελείας που εμπορεύεται online. To 2016 πούλησε μεταχειρισμένα ρούχα, τσάντες, κοσμήματα και άλλα είδη συνολικής αξίας 400 εκατ. δολαρίων, διπλάσιας σε σχέση με το 2015.

Online καταστήματα όπως εκείνα της κινεζικής Alibaba Group Holding, της Amazon και της Ebay είναι ιδανικό πεδίο δράσης για παραχαράκτες, καθώς οι αγορές πραγματοποιούνται με βάση φωτογραφίες και περιγραφές προϊόντων – κάτι που κάνει πιο δύσκολο τον εντοπισμό μιας «μαϊμούς» σε σχέση με τη φυσική παρουσία σε ένα κανονικό κατάστημα.

Οι απομιμήσεις αντιστοιχούσαν σε 500 δισ. δολάρια, το 2,5 των παγκόσμιων εισαγωγών το 2013, ένας αριθμός που σίγουρα έχει αυξηθεί παράλληλα με την άνθιση των online αγορών. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παρασκευαστής «μαϊμούδων» με τα ρούχα και τα παπούτσια να είναι τα πιο δημοφιλή εμπορεύματα.

Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου θέλουν να κάνουν τις προσπάθειές τους για καταπολέμηση του φαινομένου περισσότερο γνωστές στον κόσμο. Αυτόν τον μήνα η Alibaba μήνυσε δύο πωλητές για τη διάθεση πλαστών ρολογιών Swarovski – η πρώτη μήνυση αυτού του είδους που γίνεται στην Κίνα. Ενώ η Amazon τον περασμένο Νοέμβριο για πρώτη φορά κινήθηκε νομικά εναντίων πωλητών που διέθεταν απομιμήσεις μέσω της ιστοσελίδας της.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By