Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Το Electric Defender της Land Rover θα κατασκευαστεί στη Σλοβακία ως πλήγμα στις φιλοδοξίες αυτοκινήτου του Ηνωμένου Βασιλείου

Η Jaguar Land Rover θα παράγει μια ηλεκτρική έκδοση του οχήματος εκτός δρόμου Defender στη Σλοβακία, καθώς ο κατασκευαστής δεσμεύεται να κατασκευάσει το βρετανικό αυτοκίνητο εκτός της χώρας καταγωγής του.

Οι λεπτομέρειες των ηλεκτρικών σχεδίων της JLR δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί, αλλά η Nitra της Σλοβακίας θα παραμείνει «το σπίτι του Defender», επιβεβαίωσε ένας εκπρόσωπος. Τα μοντέλα Range Rover της αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκευάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου θα κατασκευάζονται και οι ηλεκτρικές εκδόσεις της.

Η JLR έχει ήδη περιγράψει σχέδια για την παραγωγή εννέα πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς εφαρμόζει τη νέα στρατηγική της εν όψει της απαγόρευσης του Ηνωμένου Βασιλείου για τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ.

Παρόλο που η Nitra παράγει το Defender και το Discovery με κινητήρα εσωτερικής καύσης από τότε που άνοιξε το εργοστάσιο το 2018, θα είναι ένα πλήγμα για τους υπουργούς του Ηνωμένου Βασιλείου που ελπίζουν ότι η μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων της χώρας θα κατασκευάσει περισσότερα EV στη Βρετανία. Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει υποστεί χρόνια παρακμής, παράγοντας 775.000 αυτοκίνητα το 2022, 10% λιγότερα από ό,τι πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Εταιρείας Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Στους πελάτες του Defender περιλαμβάνεται η αείμνηστη βασίλισσα Ελισάβετ II και αστέρες της ποπ όπως ο Paul McCartney . Η αναζωπύρωση της δημοτικότητας το έχει καταστήσει το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της JLR τα τελευταία δύο χρόνια, δημιουργώντας 10πλάσια έσοδα από τα κλασικά Defender το 2015, είπε η εταιρεία.

Το αρχικό μοντέλο ξεκίνησε τη ζωή του το 1948 και ονομάστηκε Defender το 1990. Το τελευταίο κλασικό Defender βγήκε από τη γραμμή παραγωγής τον Ιανουάριο του 2016.

Η Barbara Bergmeier, εκτελεστική διευθύντρια βιομηχανικών λειτουργιών της JLR, ζήτησε καθυστέρηση των νέων δασμών «κανόνων προέλευσης» που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ από το επόμενο έτος και θα επηρεάσουν τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Nitra και πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, τα EV που διακινούνται μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ θα επισύρουν δασμούς 10% εάν λιγότερο από το 45% της αξίας τους προέρχεται από την περιοχή, όπως ορίζεται στις συμφωνίες μετά το Brexit.

«Θα χαιρετούσαμε μια ρεαλιστική κίνηση που θα μας έδινε την ευκαιρία να προετοιμαστούμε, κυρίως γύρω από την μπαταρία», είπε σε συνέντευξή της στην τοποθεσία Nitra την Τετάρτη. «Επομένως, θα ήταν ευπρόσδεκτο αν μεταφερθεί σε μεταγενέστερο χρονικό πλαίσιο».

Η άφιξη φθηνότερων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με το εάν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορούν να ανταγωνιστούν στην τιμή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά εάν θα θεσπίσει δασμούς για την προστασία από την εισροή ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν επωφεληθεί από κινεζικές επιδοτήσεις.

Ως κορυφαίος κατασκευαστής, η JLR είναι πιο ανοσία στην απειλή από τους Κινέζους παίκτες όπως η BYD , σύμφωνα με τον Thomas Mueller , εκτελεστικό διευθυντή της μηχανικής προϊόντων.

Ο κινεζικός πόλεμος τιμών δεν θα διαρκέσει, είπε ο Mueller σε συνέντευξή του τη Δευτέρα στο Whitley των West Midlands, στα εγκαίνια του νέου κέντρου ηλεκτροδότησης της JLR. Η εγκατάσταση θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μονάδων ηλεκτρικής κίνησης, αντί στην κατασκευή των οχημάτων.

«Πιστεύω ότι θα δούμε μερικές αλλαγές μέσα στους επόμενους 12 έως 24 μήνες», είπε ο Mueller. «Μπορείτε να δείτε τον πόλεμο τιμών που τον αποκαλούν ορισμένα μέσα ενημέρωσης, όπου βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, δεν είναι βιώσιμος για κανέναν. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που δεν βρισκόμαστε σε αυτόν τον χώρο».

By