Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

To MINI Countryman γίνεται ηλεκτρικό -Οι πρώτες επίσημες εικόνες

Η νέα γενιά του SUV της Mini βρίσκεται προ των πυλών, για πρώτη φορά και με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση δίπλα στις θερμικές, και η εταιρεία αποκάλυψε τις πρώτες φωτογραφίες του πρωτοτύπου του από το εργοστάσιο της Λειψίας.

Πίσω από το καμουφλαρισμένο αυτό Countryman, προς το παρόν γνωρίζουμε μόνο ότι η ηλεκτρική του έκδοση θα υιοθετεί την πλατφόρμα και τα συστήματα ηλεκτροκίνησης της BMW iX1. Το συμπαγές βαυαρικό SUV διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 313 ίππους και 494 Nm ροπής, καθώς και μπαταρία χωρητικότητας 64,7 kWh για 438 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Παράλληλα, όπως αποκαλύπτουν και οι «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες των τελευταίων μηνων, στο νέο Countryman θα εξακολουθούν να συνυπάρχουν με το ηλεκτρικό και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης – χωρίς να είναι ακόμη γνωστό αν θα είναι μέρη μόνο υβριδικών εκδόσεων ή και αμιγώς θερμικών.

Ο βασικός κινητήρας βενζίνης θα είναι ο τρικύλινδρος 1.5 λίτρου με plug-in υβριδική υποβοήθηση, απόδοσης 322 ίππων και με 75 χιλιόμετρα αυτονομίας χάρη στη μπαταρία χωρητικότητας 14,2 kWh. Κι έπειτα, θα υπάρχει και μία μονάδα βενζίνης 2.0 λίτρων. Αυτή θα είναι και η τελευταία γενιά του Countryman με θερμικούς κινητήρες, όπως και των Mini γενικώς, καθώς από το 2030 η εταιρεία σκοπεύει να πουλάει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η ουσία πίσω από τις εικόνες αυτές είναι ότι το νέο Countryman θα γίνει το πρώτο αυτοκίνητο της Mini που θα παράγεται αποκλειστικά στη Γερμανία, και στο εργοστάσιο της Λειψίας – από όπου βγάινουν και οι BMW Σειρά 1, Σειρά 2 Grand Coupe και 2 Active Tourer.

Για το σκοπό αυτό, το γερμανικό εργοστάσιο αναβαθμίστηκε με επένδυση ύψους 850 εκατομμυρίων ευρώ από τον όμιλο του Μονάχου. Όχι μόνο για να προσαρμοστούν οι γραμμές παραγωγής στο νέο Countryman, ώστε η παραγωγή να ξεπεράσει τα σημερινά 1.000 αυτοκίνητα ανά ημέρα, αλλά και για την τοποθέτηση τεσσάρων ανεμογεννητριών που θα συμβάλλουν στη μετάβαση του εργοστασίου σε βιώσιμες πηγές ενέργειας.

Και, επιπλέον, για την ενίσχυση του τομέα ηλεκτροκίνησης του εργοστασίου. Για το σκοπό αυτό, η BMW σκοπεύει να προσλάβει περίπου 1.000 εργαζόμενους εξειδικευμένους στα συστήματα ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2024, προσθέτοντάς τους στους περίπου 5.600 υπαλλήλους που εργάζονται ήδη σε αυτή τη μονάδα της Λειψίας.

By