Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου, 2022

Το Μουντιάλ «απογειώνει» τον ΟΠΑΠ

Μετριοπαθής μπορεί να αποδειχθεί η πρόβλεψη του Γιαν Κάρας πως ο ΟΠΑΠ οδεύει προς ένα δυνατό φινάλε την εφετινή χρονιά. Το θετικό από πλευράς ενίσχυσης οικονομικών μεγεθών 9μηνο και, κυρίως, οι επιδόσεις που ήδη καταγράφει ο Οργανισμός λόγω του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, προοιωνίζονται μια εξαιρετική χρονιά χωρίς να αποκλείεται η λειτουργική κερδοφορία να κινηθεί υψηλότερα από τις προβλέψεις της διοίκησης.

Κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, ο CEO του ΟΠΑΠ ανέφερε πως το guidance για τα EBITDA του 2022 αναβαθμίζεται πέριξ των 720 εκατ. ευρώ, αυξημένο δηλαδή στο επίπεδο του 30% σε σχέση με τα EBITDA του 2021 (550 εκατ. Ευρώ) .

Όπως γίνεται γνωστό στο newmoney, οι τζίροι για το «Πάμε Στοίχημα» λόγω Μουντιάλ και οι επιδόσεις τόσο στο online όσο και στο offline δίκτυο του ΟΠΑΠ είναι υπέρ το δέον ικανοποιητικοί, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές εκτιμήσεις. Επιπλέον, ήδη υπάρχουν δύο πολύ μεγάλες εκπλήξεις (νίκη της Σ. Αραβίας επί της Αργεντινής και της Ιαπωνίας επί της Γερμανίας) που συνοδεύτηκαν από έκρηξη τζίρου και λόγω των αποτελεσμάτων – έχασαν τα φαβορί – ευνοήθηκε ο ΟΠΑΠ, όπως και όλοι οι bookmakers. Μένει να φανεί σε ποιο βαθμό θα συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός και το FIFA World Cup Qatar 2022 αποδειχθεί Παγκόσμιο Κύπελλο των μεγάλων εκπλήξεων, ενώ πρέπει να σταθμιστεί και η αλλαγή μετάδοσης των αγώνων από το ελεύθερο κανάλι του ANT1, καθώς εάν η μετάδοση γινόταν αποκλειστικά στον ΑΝΤ+ θα υπήρχε αυξημένη παρουσία παικτών στα πρακτορεία.

Κομβική η αύξηση των αποδόσεων

Τη μεγάλη διαφορά, πάντως κάνει η απόφαση της διοίκησης ενόψει και του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, να ενισχύσει τις αποδόσεις του «Πάμε Στοίχημα» στα πρακτορεία και να γίνουν ανταγωνιστικές με αυτές της online αγοράς. «Οι δυναμικές επιδόσεις των retail δραστηριοτήτων αντανακλούν τη σταδιακή επιστροφή των περιστασιακών παικτών, καθώς και την περαιτέρω ενίσχυση της σύνδεσης του ΟΠΑΠ με την σταθερή πελατειακή βάση του δικτύου του», υπογράμμισε ο Γιαν Κάρας μιλώντας στους αναλυτές.

Παράλληλα, θετική είναι η ανταπόκριση στην νέα εφαρμογή OPAP Store App που συνέχισε να κερδίζει έδαφος μεταξύ των παικτών, ενώ αυξημένη ήταν και η απήχηση του προγράμματος loyalty, επιβεβαιώνοντας τη συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη, μέσω της αξιοποίησης ψηφιακών δυνατότητων.

Όπως σχολίασε ο κ. Κάρας, οι δραστηριότητες της εταιρείας συνέχισαν να επιδεικνύουν ανθεκτικότητα, σε μια περίοδο περιορισμένης καταναλωτικής δαπάνης, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι ο ΟΠΑΠ προσφέρει προσιτή διασκέδαση για όλους. Αναφερόμενος στις επιδόσεις του 9μηνού, η διοίκηση σημείωσε πως η συνεχιζόμενη ανάκαμψη των retail δραστηριοτήτων και η σταθερά δυναμική ανάπτυξη των online δραστηριοτήτων ήταν οι καταλύτες για τις ισχυρές επιδόσεις του ΟΠΑΠ. Παράλληλα έγινε γνωστό πως ο ΟΠΑΠ συνέχισε να προχωρά σε βελτιώσεις στα online παιχνίδια της.

Οι επιδόσεις του οnline

Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του κ. Κάρας πως οι online δραστηριότητες συνέχισαν να αναπτύσσονται σε ετήσια βάση, σημειώνοντας αύξηση της βάσης ενεργών πελατών και της online παικτικής δραστηριότητας.

Σημειώνεται πως τα καθαρά έσοδα προ εισφορών των παιχνιδιών αθλητικού στοιχηματισμού ανήλθαν σε 442,8 εκατ. το εννεάμηνο του 2022 έναντι 355,3 εκατ. το εννεάμηνο του 2021 αυξημένα κατά 24,6% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της σημαντικής επίδοσης των retail δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με τη ισχυρή συνεισφορά του online. Τα GGR του αθλητικού στοιχηματισμού το γ’ τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα 156,2 εκατ. αυξημένα κατά 10,5% σε ετήσια βάση (γ’ τρίμηνο 2021: 141,4 εκατ.) ως αποτέλεσμα πληθώρας προσφερόμενων αθλητικών στοιχηματικών γεγονότων. Εξ αυτών, όπως αποτυπώνεται στην εταιρική παρουσίαση του 9μήνου, τα έσοδα στο γ’ τρίμηνο από τη Stoiximan σε Ελλάδα και Κύπρο ανήλθαν σε 106 εκατ. Ευρώ, ενώ σταθερή είναι και η αύξηση της βάσης των ενεργών πελατών του online.

Υπενθυμίζεται πως στο 9μηνο τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) για το εννεάμηνο του 2022 ανήλθαν στα 1,398 δισ. ευρώ (+34,4% ετησίως). Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του εννεάμηνου διαμορφώθηκαν στα 533,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 285,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 40,4% και 60,3% αντίστοιχα, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2021.

Σε επίπεδο γ΄ τριμήνου, τα GGR ανήλθαν σε 498,8 εκατ. ευρώ (+6,1%), τα EBITDA έφτασαν στα 197,6 εκατ. ευρώ (+12,9%) και τα καθαρά κέρδη στα 118,5 εκατ. ευρώ (+19,4%).

(Visited 1 times, 1 visits today)
By