Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου, 2020

Το ν/σ Παππά για τη διάθεση τηλεοπτικού χρόνου-Τι προβλέπει

Επιχειρείται να θεσπιστούν «ξεκάθαροι κανόνες» στο χώρο της διαφήμισης, σύμφωνα με τον Νίκο Παππά

pappas

Ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς έθεσε την Παρασκευή σε διαδικασία διαβούλευσης νομοσχέδιο για τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου.

Σύμφωνα με τον Ν. Παππά, επιχειρείται να θεσπιστούν «ξεκάθαροι κανόνες» στο χώρο της διαφήμισης. Οπως υποστηρίζει σε άτυπο σημείωμά του «η ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου θα λειτουργήσει ως ένα «χρηματιστήριο», μέσω του οποίου κάθε ενδιαφερόμενος θα έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη αγορά με τον πλέον διαφανή τρόπο».

Οπως εξηγεί, σε πρώτη φάση, στο σύστημα θα ενταχθούν τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια που θα προκύψουν από το διαγωνισμό αδειοδότησης, καθώς και τα κανάλια της ΕΡΤ, δεδομένου ότι αυτά απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης. Σε δεύτερο χρόνο θα εξετασθεί η προοπτική ένταξης επιπλέον ΜΜΕ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

« Τα κανάλια θα μπορούν να διαπραγματευθούν τις τιμές πώλησης του τηλεοπτικού τους χρόνου όπως επιθυμούν, ορίζοντας τις τιμές εκκίνησης και προχωρώντας στις συναλλαγές με τους ενδιαφερόμενους που θα προσφέρουν την υψηλότερη τιμή».

Ο υπ. Επικρατείας υποστηρίζει ότι με αυτό τον τρόπο, «θα αφαιρεθεί η δυνατότητα των media shops ή των μεγάλων χορηγών να κατευθύνουν τη διαφήμιση στα ΜΜΕ που τους παρέχουν τη μεγαλύτερη επιβράβευση». Οπως σημειώνει «τα διαφημιστικά κονδύλια θα κατευθύνονται, πλέον, στα media που προσφέρουν την καλύτερη σχέση τιμής/απόδοσης και ο διαφημιστικός χρόνος στον διαφημιζόμενο που θα προσφέρει την υψηλότερη τιμή. Με τον τρόπο αυτό, θα καταργηθεί η υφιστάμενη μεγάλη στρέβλωση της αγοράς, με τις επιστροφές, τα πιστωτικά σημειώματα, τις απαιτήσεις για τεράστιες πιστώσεις εκ μέρους των ΜΜΕ και τις καθυστερήσεις πληρωμών εκ μέρους ορισμένων media shops. Θα εξαφανιστούν οι θολές διαπραγματεύσεις και, στη θέση τους, θα οικοδομηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης, αφού η συμμετοχή στο ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου θα ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο επισφάλειας των συναλλαγών».

Στόχος της πρωτοβουλίας, όπως εξηγεί ο υπ. Επικρατείας« είναι η καταπολέμηση της νόθευσης του ανταγωνισμού και της φοροδιαφυγής, χωρίς κανενός είδους παρέμβαση στην ελευθερία των ΜΜΕ να προσδιορίζουν τις τιμές και να συμβάλλονται με τους διαφημιζόμενους».

Υπόσχεται δε ότι «η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα απλοποιήσει τη διαδικασία τιμολόγησης και έκδοσης παραστατικών, ενώ θα παράσχει άμεση πρόσβαση στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων με προφανή το θετικό φορολογικό αντίκτυπο. Επίσης, θα διευκολυνθεί η αποτελεσματικότερη εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων και ιδιαίτερα των ανηλίκων (για παράδειγμα, η τήρηση των διατάξεων σχετικά με το χρόνο προβολής διαφημίσεων που απευθύνονται σε παιδιά)».

Ο Ν. Παππάς, στο άτυπο σημείωμά του αναφέρει ακόμη ότι «το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο έρχεται να καταργήσει τη σχετική ρύθμιση της κυβέρνησης Σαμαρά, η οποία μέσω της τροπολογίας Σταμάτη –που κατατέθηκε αρχές Αυγούστου, στα θερινά τμήματα της Βουλής, χωρίς διαβούλευση και χωρίς έκθεση του γενικού Λογιστηρίου του Κράτους- οδηγούσε de facto στο βίαιο κλείσιμο επιχειρήσεων, ορισμένες από τις οποίες διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία στον τομέα της διαφήμισης και του media planning, προς όφελος των καναλαρχών».

Η διαβούλευση επί του νομοσχεδίου θα ολοκληρωθεί στην Παρασκευή 15 Ιουλίου και, στο πλαίσιο της, θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους συλλογικούς φορείς. Η μετάβαση στο νέο τρόπο διάθεσης του διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου θα υλοποιηθεί με ομαλό τρόπο και σε βάθος 6μήνου. Αμεσα, με νομοθετική ρύθμιση, θα παραταθεί για ένα τρίμηνο το ισχύον καθεστώς τιμολόγησης των διαφημίσεων.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By