Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

Το πρόβατο και το κουστούμι πάνε «χέρι-χέρι» για τη Zegna

Η φάρμα Achill στην Αυστραλία είναι το τελευταίο μέρος που θα περίμενε κανείς να επενδύσει ο κολοσσός ένδυσης Ermenegildo Zegna.

Και όμως, τα 10.000 πρόβατα που βόσκουν στην έκταση των 61.000 στρεμμάτων παράγουν μια από τις πιο εκλεκτές ποικιλίες μαλλιού merino παγκοσμίως. Η τρίχα του περίφημου μαλλιού merino είναι τέσσερις φορές πιο λεπτή από την ανθρώπινη τρίχα –μόνο οι ποικιλίες «baby cashmere» και «Vicuña» είναι λεπτότερες.

Από το 1910 που ξεκίνησε το εμπόριο υφασμάτων ο Zegna, όλα τα υφάσματά του κατασκευάζονται από το αυστραλιανό μαλλί –η εταιρεία, μάλιστα, χρηματοδοτεί έναν διαγωνισμό που επιβραβεύει τις καλύτερες ποικιλίες μαλλιού της Αυστραλίας. Στη συνέχεια, αγοράζει την εκλεκτή πρώτη ύλη και με αυτή παράγει τα ακριβά ρούχα της, μεταξύ των οποίων και τα κουστούμια Vellus Aureum, αξίας 25.000 δολαρίων, τα οποία διατίθενται κυρίως κατά παραγγελία.

«Εγώ ο ίδιος έχω μόνο ένα, εξομολογείται ο Gildo Zegna, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και εγγονός του ιδρυτή της. «Είναι το πιο μαλακό ύφασμα που έχω φορέσει ποτέ», αναφέρει.

Το 2014, σε μια προσπάθεια να έχει καλύτερο έλεγχο στην πρώτη ύλη του, ο Zegna ξεκίνησε συνεργασία με τον Charles Coventry, έναν αγρότη τρίτης γενιάς που διαχειρίζεται τη φάρμα Achill. Εξαγόρασε, μάλιστα, το 60% της φάρμας, στο πλαίσιο της στρατηγικής που ονομάζει «από το πρόβατο στο ράφι».

Η Ermenegildo Zegna ήταν η πρώτη αλυσίδα ρούχων πολυτελείας του Μιλάνου που αναλαμβάνει τόσο άμεσο ρόλο στην παραγωγή των πρώτων υλών προκειμένου να αναπτύξει την έρευνα και ανάπτυξη προς όφελος της ποιότητας των ενδυμάτων της. Φαίνεται, όμως, ότι την πρωτοβουλία αυτή μιμούνται ολοένα περισσότεροι: τόσο η Louis Vuitton όσο και η Hermès αγόρασαν στη συνέχεια φάρμες κροκοδείλων στο Κουήνσλαντ και τη Βόρεια Επικράτεια της Αυστραλίας με στόχο να εξασφαλίσουν την υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών τους.

Όπως δηλώνει ο Zegna, η εταιρεία στοχεύει σε πιο μακροπρόθεσμα οφέλη. Η φάρμα του Coventry είναι μία μόνο από τις 55.000 παραγωγής μαλλιού της Αυστραλίας σήμερα και καλύπτει ένα μικρό μόνο τμήμα των αναγκών της. Αυτό στο οποίο ελπίζει, ωστόσο, είναι η φάρμα να εξελιχθεί σε βασικό προμηθευτή μαλλιού για τα διάσημα κουστούμια της που διατίθενται σε περισσότερα από 500 καταστήματα παγκοσμίως.

«Αυτή η νέα γενιά προβάτων είναι μια πολύ καλή επένδυση για εμάς», υπογραμμίζει.

By