Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου, 2020

«Βασίλισσα» των διαφημίσεων παραμένει η Facebook

Μπορεί η Facebook να εμπλέκεται σε μία περιπέτεια μετά την άλλη, αλλά τα κέρδη της σημειώνουν άνοδο και η μετοχή της εκτοξεύεται.

Τα κέρδη α’ τριμήνου σημείωσαν άλμα 49% στα 11,97 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 11,4 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τετάρτη η διοίκηση του κοινωνικού δικτύου, ο αριθμός των χρηστών ανέρχεται πλέον σε 1,45 δισεκατομμύρια σε ημερήσια βάση. Η Wall Street υποδέχθηκε με ενθουσιασμό τα καλά νέα, εκτοξεύοντας τη μετοχή του διαδικτυακού κολοσσού κατά 5%.

Οι αμήχανες στιγμές που πέρασε ο ιδρυτής και CEΟ της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο «σκαμνί» του Κογκρέσου πριν από μερικές εβδομάδες για το σκάνδαλο της Cambridge Analytica δεν έφεραν σε… δύσκολη θέση τους επενδυτές που ανανέωσαν την ψήφο εμπιστοσύνης προς το αγαπημένο τους κοινωνικό δίκτυο.

«Η Facebook έχει σημαντικές προοπτικές αύξησης της κερδοφορίας της», επιβεβαιώνει ο Μαρκ Μαχάνεϊ, αναλυτής της RBC Capital Markets σε σημείωμα προς τους επενδυτές. «Οι διαφημιστικές εταιρείες συνεχίζουν να ξοδεύουν πρωτοφανή ποσά στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και πιστεύουμε ότι τα νούμερα μιλούν πιο δυνατά από τις λέξεις», σημειώνει.

Πράγματι, η Facebook διατηρεί τα ηνία στις διαφημιστικές δαπάνες για φορητές συσκευές, μαζί με τη Google, γεγονός που οδήγησε στην αύξηση των χρεώσεών της για της διαφημίσεις στην πλατφόρμα της. Το προηγούμενο τρίμηνο, το 91% των διαφημιστικών εσόδων της προήλθαν από διαφημίσεις για φορητές συσκευές, έναντι 85% έναν χρόνο νωρίτερα.

Στον απόηχο του σκανδάλου για ανεπαρκή προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της, η Facebook αναγκάστηκε να ζητήσει από τους χρήστες της πλατφόρμας να επιβεβαιώσουν τις ρυθμίσεις απορρήτου και να εγκρίνουν τον βαθμό στον οποίο επιθυμούν τα στοιχεία τους να κοινοποιούνται σε τρίτους. Παράλληλα, κινείται με γοργούς ρυθμούς στην κατεύθυνση της υιοθέτησης της αυστηρής οδηγίες για τα προσωπικά δεδομένα που βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Εντείνονται οι ανησυχίες πάντως για το κατά πόσο ο γίγαντας της Silicon Valley θα μπορεί στο εξής να λανσάρει νέα προϊόντα και υπηρεσίες με την ίδια ευελιξία και ταχύτητα, αφού θα πρέπει να εξετάζει με πολύ μεγαλύτερη προσοχή τυχόν αρνητικές επιπτώσεις για τη φήμη και την αξιοπιστία της. Ήδη, έχει «παγώσει» το λανσάρισμα μιας συσκευής –οικιακού ηχείου που είχε προγραμματίσει, προκειμένου να εξετάσει ενδελεχώς τα χαρακτηριστικά ασφάλειάς του.

Τον Ιανουάριο, η Facebook ανακοίνωσε ότι επενεξετάζει τον αλγόριθμο που «τρέχει» τις αναρτήσεις που εμφανίζονται στο Χρονολόγιο προκειμένου να δώσει προτεραιότητα στις αναρτήσεις από φίλους και συγγενείς εις βάρος των viral αναρτήσεων και βίντεο από ειδησεογραφικούς και άλλους ιστοτόπους. Η αλλαγή αυτή στην πολιτική της, όμως, ενδέχεται να οδηγήσει σε μείωση του χρόνου που αφιερώνουν οι χρήστες στην πλατφόρμα

(Visited 1 times, 1 visits today)
By