Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Βενζινοπώλες Θεσσαλονίκης: Το λαθρεμπόριο καυσίμων έχει ονοματεπώνυμο

Πλήγμα για τα πρατήρια καύσιμων εξακολουθεί να αποτελεί το λαθρεμπόριο καυσίμων ενώ όπως καταγγέλλουν παράγοντες της αγοράς με αφορμή τα πρόσφατα στοιχεία του ΣΔΟΕ για την παραβατικότητα στο υγραέριο, η λύση υπάρχει αλλά «το κράτος δεν πράττει το αυτονόητο».

Όπως εξηγούν, το λαθρεμπόριο το οποίο στερεί έσοδα από το κράτος, ζημιώνει τα πρατήρια που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν με τους ίδιους όρους αλλά και τους καταναλωτές οι οποίοι εξαπατώνται επίσης και σημειώνουν ότι η αγορά έχει ήδη προτείνει συγκεκριμένα μέτρα.

Μιλώντας στο insider.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ), Θεμιστοκλής Κιουρτζής αναφέρει ότι «όταν εντοπίζονται περιπτώσεις παραβατικότητας όπως είναι για παράδειγμα οι πειραγμένες αντλίες και βλέπουμε χρεώσεις π.χ 1, 79 ευρώ αντί για 1,78, τότε οι υπαίτιοι έχουν ονοματεπώνυμο. Όταν όμως οι παραβάσεις αφορούν σε άλλα περιστατικά όπως είναι για παράδειγμα το λαθρεμπόριο, τότε δεν γνωστοποιούνται τα ονόματα των υπευθύνων. Όμως οι καταναλωτές πρέπει να προστατεύονται από το λαθρεμπόριο και να ανακοινώνονται τα σχετικά στοιχεία, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει».

Οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν προτείνει την εγκατάσταση ειδικών πιστοποιημένων μετρητών στα βυτιοφόρα ώστε να εκδίδει και να παραδίδει το βυτιοφόρο το παραστατικό άμεσα, καθώς και την τοποθέτηση μηχανισμού στους διανομείς υγραερίου των πρατηρίων αυτόματης έκδοσης απόδειξης.

Όπως σημειώνει η ΕΝΒΕΘ, «πάνω από όλα όμως τη μεγαλύτερη αξία έχει η πολιτική βούληση που με βεβαιότητα λέμε ότι δεν υπάρχει, διότι παραμένει ανεξήγητο το γεγονός ότι ενώ το κράτος μπορεί να έχει σίγουρα έσοδα δεν πράττει το αυτονόητο. Η παραβατικότητα στην διακίνηση καυσίμων πλήττει τους νόμιμα λειτουργούντες πρατηριούχους οι οποίοι είναι αδύνατον να ανταγωνιστούν τις πάρα πολύ χαμηλές τιμές του παράνομου καυσίμου».

Η ΕΝΒΕΘ εξηγεί ότι «η παραβατικότητα είναι καταγεγραμμένη όπως καταγεγραμμένη είναι η ανεξήγητα προκλητική αδιαφορία της Πολιτείας. Πέραν του λαθρεμπορίου, δηλαδή καυσίμου που προορίζεται για την βιομηχανία και τη θέρμανση με μικρότερο Ε.Φ.Κ. υπαρκτή είναι και η ελλιπής παράδοση ( ΚΛΟΠΗ) από τα βυτιοφόρα αφού δεν υπάρχουν πιστοποιημένοι ειδικοί μετρητές σε αυτά, δεδομένου ότι το υγραέριο διακινείται μέχρι τους παραλήπτες – πρατήρια, επαγγελματικές εγκαταστάσεις, οικίες- με μέτρηση βάρους ( ζύγιση). Μόνο μία εταιρία πετρελαιοειδών έχει εγκαταστήσει πιστοποιημένους μετρητές στα βυτιοφόρα τα οποία εκδίδουν αυτόματα παραστατικό με όλα τα στοιχεία του παραδιδόμενου προϊόντος τα οποία είναι, λίτρα σε φυσική και 15ο βαθμούς θερμοκρασία, ειδικό βάρος και βάρος βάσει του οποίου γίνετε η χρέωση. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις το βυτιοφόρο παραδίδει υγραέριο και φεύγει από το τόπο παράδοσης χωρίς να εκδώσει παραστατικό μέχρι που να βρει γεφυροπλάστιγγα προκειμένου να ζυγιστεί και να εκδώσει παραστατικό. Δηλαδή το βυτιοφόρο κάνει βόλτες και μετά αν και όταν βρει πιστοποιημένη (που δεν υπάρχει) ζυγαριά θα τιμολογήσει όπου και όπως θέλει το παραστατικό, που σημαίνει ότι του δίνετε η δυνατότητα να το εκδώσει για λογαριασμό επαγγελματικής εγκατάστασης με μειωμένο Ε.Φ.Κ ενώ το είχε παραδώσει σε πρατήριο. Δηλαδή ο διακινητής σε συνεργασία με ελεγχόμενο από αυτόν πρατήριο θα κερδίσει τη διαφορά Ε.Φ.Κ και τον Φ.Π.Α 24% και ταυτόχρονα η επαγγελματική εγκατάσταση θα δικαιολογήσει το εικονικό τιμολόγιο ως έξοδα της επιχείρησης».

By