Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ένα «βήμα» ακόμα για την υπόθεση TAP

Υπεγράφη η «Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας» μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της κατασκευαστικής κοινοπραξίας.

tap_eu_missing_linkΤο μεγάλο «στοίχημα» του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ προσπαθεί να κερδίσει τώρα η κυβέρνηση, θέλοντας να περιορίσει με αυτό τον τρόπο τις «ζημιές» που προκάλεσε η αποτυχία αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ, μετά την αποχώρηση της Gazprom.

Έτσι έκλεισε και η τελευταία, αλλά βασική, εκκρεμμότητα που υπήρχε για την ολοκλήρωση του φακέλου υποψηφιότητας του έργου, με την υπογραφή της «Συμφωνίας Φιλοξενούσας Χώρας» (Host Government Agreement) μεταξύ της κυβέρνησης και της κοινοπραξίας κατασκευής.

Την απόφαση για την κατασκευή του αγωγού θα πάρει η κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως θα υπάρχουν ανακοινώσεις στο τέλος του μήνα.

Οι επιλογές είναι δύο: η πρώτη αφορά στον ΤΑΡ που ακουλουθεί τη διαδρομή από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι την Ιταλία μέσω Αλβανίας και υποθαλάσσιου αγωγού και ο άλλος είναι ο Nabucco που διέρχεται εκτός Ελλάδας, μέσω Τουρκίας και Βουλγαρίας προς την κεντρική Ευρώπη.

Μέτοχοι του αγωγού TAP είναι η νορβηγική Statoil (42,5%), η ελβετική AXPO (42,5%) και η γερμανική Ε.ΟΝ (15%), ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κυβικών μέτρων αερίου τον χρόνο, με δυνατότητα επέκτασης στα 20 δισ. αργότερα.

By