Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου, 2020

«Βουτιά» στα έσοδα των συγκοινωνιών από τις μειώσεις τιμών στα εισιτήρια

Τον Ιανουάριο του 2015 η μείωση των εσόδων άγγιξε το 20% σε σχέση με πέρυσι.

metro-mesa-metaforas

«Βαριά» έχει πέσει στις δύο εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου της πρωτεύουσας η μείωση της τιμής στα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, που ισχύει από τις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου. Σταθερές και Οδικές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) είδαν τα έσοδά τους να μειώνονται ως συνέπεια της σημαντικής μείωσης των τιμών στα κόμιστρα.

Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών από τα 45 ευρώ κατέβηκε στα 30 ευρώ, γεγονός που είχε αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να επιλέξει την αγορά κάρτας για την μετακίνησή του αντί του μεμονωμένου εισιτηρίου, που επίσης έγινε φθηνότερο με παράλληλη μείωση του χρόνου που ισχύει.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τον πρώτο μήνα του 2015 τα έσοδα της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες ήταν μειωμένα σε ποσοστό περίπου 17% έως 20% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Μάλιστα, αξιοσημείωτο της υποχώρησης που σημειώνεται είναι ότι τα έσοδα της εταιρείας καταγράφονται μειωμένα ακόμη και σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2013, όταν για πολλές μέρες τα μέσα δεν λειτουργούσαν λόγω πολυήμερης απεργιακής κινητοποίησης των εργαζομένων.

Η μείωση του κόστους των εισιτηρίων και των καρτών απεριορίστων διαδρομών είχε ως σκοπό να διευκολύνει τους πολίτες που μετακινούνται με τα ΜΜΜ, αλλά και να προσελκύσει νέο κοινό στις αστικές συγκοινωνίες αυξάνοντας τη χρήση τους και το μερίδιο τους στις μετακινήσεις που πραγματοποιούνται στην πρωτεύουσα. Η μείωση των εσόδων ήταν αναμενόμενη, ωστόσο αυτό που σημειώνονταν είναι ότι αυτή μπορεί να αντισταθμιστεί από την αύξηση της χρήσης, εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμο όφελος.
Προσπάθεια για μείωση του κόστους

Πάντως, οι δύο εταιρείες ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει η μείωση των εσόδων τους. Στην ΣΤΑΣΥ φαίνεται ότι βρίσκεται υπό απειλή η λειτουργική κερδοφορία, που η εταιρεία πέτυχε και την προηγούμενη χρονιά, συνεχίζοντας να μην έχει πλέον την ανάγκη κρατικής επιδότησης για την λειτουργία της.

Στην περίπτωση της ΟΣΥ, βέβαια, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Η εταιρεία, παρά την βελτίωση των οικονομικών της που σημειώθηκε ως αποτέλεσμα των αυστηρών περικοπών κατ’ εφαρμογή των μνημονιακών υποχρεώσεων τα προηγούμενα χρόνια, συνέχισε να έχει ελλειμματική λειτουργία και χρειάζονταν την κρατική επιχορήγηση.

ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ αναζητούν τρόπους για την αύξηση των εσόδων τους αλλά και τη μείωση των εξόδων τους. Στο πλαίσιο αυτό οι Σταθερές Συγκοινωνίες αυτό το διάστημα «τρέχουν» διαγωνισμό με αντικείμενο την διαφημιστική εκμετάλλευση των σταθμών και των συρμών. Την ίδια ώρα προχωρούν, όπου αυτό είναι εφικτό, σε νέες συμφωνίες με τους προμηθευτές τους συνάπτοντας νέα συμβόλαια σε καλύτερες τιμές. Μια τέτοια κίνηση είναι το νέο συμβόλαιο για την ασφάλιση των οχημάτων της που έκλεισε η διοίκηση των Οδικών Συγκοινωνιών, με κόστος μειωμένο κατά 4 εκατομμύρια ευρώ.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By