Ο Sebastien Ogier εξασφάλισε το δεύτερο διαδοχικό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι της καριέρας του, κερδίζοντας με σχετική άνεση το Ράλι Ισπανίας, 12ο και προτελευταίο αγώνα του φετινού WRC, εμπρός από τον μοναδικό του αντίπαλο για τον τίτλο Jari Matti Latvala σε ένα ακόμη 1-2 της ήδη πρωταθλήτριας Volkswagen.
Ο πρωταθλητής είχε αποκτήσει προβάδισμα 36 δευτερολέπτων στο χωμάτινο πρώτο σκέλος στην Καταλονία, εκμεταλλευόμενος και τη σκόνη που εμπόδιζε σοβαρά την ορατότητα όσων ακολουθούσαν. Παρότι ο Latvala ανέβασε το ρυθμό του στις ασφάλτινες ειδικές του Σαββάτου, κατάφερε να διατηρήσει στη χθεσινή διανυκτέρευση προβάδισμα 27,3 δευτ.
Στις τέσσερις ασφάλτινες ειδικές του τελευταίου σκέλους της Κυριακής δεν είχε πρόβλημα να διατηρήσει την πρωτοπορία: στο πρώτο loop των δύο ειδικών σημείωσε έναν τρίτο και έναν δεύτερο χρόνο και έλεγξε τη διαφορά στα 21,9 δευτ. πριν το Service.
«Δεν έκοβα τις στροφές, οδηγούσα καθαρά, και πρέπει μόνο να μείνω συγκεντρωμένος», είπε τότε ο Γάλλος, καθώς ο Latvala διεμήνυε ότι θα συνεχίσει να πιέζει και ότι δεν θα κάνει τον τίτλο εύκολη υπόθεση για τον Ogier.
Στο δεύτερο loop των δύο ειδικών, που περιλάμβανε και την τελευταία Power Stage, ο Ogier έμεινε όντως συγκεντρωμένος. Στην Power Stage σημείωσε μόλις τον 4ο χρόνο, πίσω από τον ταχύτερο Latvala, αλλά αυτό πια δεν είχε καμία σημασία, διότι μόλις είχε κερδίσει το Ράλι Ισπανίας με διαφορά 11,3 δευτ. από τον Φινλανδό.
«Είμαι τόσο χαρούμενος!» είπε στον τερματισμό της ειδικής ο πρωταθλητής. «Ήταν ένα φανταστικό τριήμερο. Ήταν δύσκολο, πίεζα πολύ την πρώτη μέρα, και μετά είχαμε δύο μεγάλες μέρες στην άσφαλτο που έπρεπε να βλέπω τον Jari Matti να πετάει. Έπρεπε να είμαι ξύπνιος και να τον παρακολουθώ διαρκώς. Το αυτοκίνητο ήταν φανταστικό όλο το τριήμερο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Volkswagen που μου έδωσε τόσο φανταστικό αυτοκίνητο. Αυτός ο τίτλος ήταν ο στόχος στο ξεκίνημα της χρονιάς, είναι όλα όσα θέλησα».
Ο Latvala, από την πλευρά του, τόνισε: «Ειλικρινά, πίεζα πολύ σκληρά. Έκανα ένα μικρό λάθος στο ξεκίνημα της power stage και μετά στο τέλος σκέφτηκα ότι αν η επίδοσή μου αυτή δεν είναι αρκετή, τότε τίποτα δεν είναι αρκετό. Του χρόνου θα είμαι 30. Πρέπει να είμαι στο κορυφαίο επίπεδο του χρόνου».
Πιο πίσω, αρκετούς μήνες μετά τη δεύτερη θέση στην Πορτογαλία, ο Mikko Hirvonen επέστρεψε στο βάθρο μετά από ένα τριήμερο αρκετά καλής απόδοσης, αλλά και προβλημάτων με χρονοβόρα κλαταρίσματα για τους Kris Meeke και Andreas Mikkelsen, αλλά και για τον Thierry Neuville που διεκδικούσε ακόμα και τη νίκη την πρώτη μέρα. Στο τέλος, ο Neuville πήρε την 6η θέση από τον Mikkelsen όταν ο Νορβηγός τσέκαρε στην τελευταία ειδική ένα λεπτό πιο αργά και δέχθηκε ποινή 10 δευτ.
Ο Robert Kubica, μετά τα προβλήματα με το σύστημα μετάδοσης και τον κινητήρα του Fiesta WRC τη δεύτερη μέρα, καθώς με το ξήλωμα του πίσω δεξιού τροχού σε μια πέτρα, επέστρεψε σήμερα το πρωί στον αγώνα κυρίως για να αποκτήσει εμπειρία – καθώς είχε πια πέσει στην 18η θέση της γενικής κατάταξης.
Έτσι, με τον Sebastien Ogier και τη Volkswagen να έχουν ήδη στεφθεί ήδη και ξανά με τον τρόπο επιβλητικό παγκόσμιοι πρωταθλητές ράλι 2014, το WRC θα ρίξει την φετινή του αυλαία με το Ράλι Βρετανίας, στην Ουαλία, στις 14-16 Νοεμβρίου.
WRC – ΡΑΛΙ ΙΣΠΑΝΙΑΣ 2014
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1. Ogier (VW Polo WRC) 3:46:44.6
2. Latvala (VW Polo WRC) +00:11.3
3. Hirvonen (Ford Fiesta WRC) +01:42.2
4. Ostberg (Citroen DS3 WRC) +02:13.3
5. Sordo (Hyundai i20 WRC) +02:22.2
6. Neuville (Hyundai i20 WRC) +04:01.0
7. Mikkelsen (VW Polo WRC) +04:02.9
8. Prokop (Ford Fiesta WRC) +08:06.8
9. Paddon (Hyundai i20 WRC) +09:12.4
10. Al Attiyah (Ford Fiesta RRC) +12:39.8
Πηγή: caranddriver.gr