Η Google της Alphabet θα βρεθεί αντιμέτωπη με τους αντιμονοπωλιακούς εισαγγελείς των ΗΠΑ τη Δευτέρα 9/9, καθώς το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα προσπαθήσει να αποδείξει ότι η εταιρεία κατέστειλε τον ανταγωνισμό στην τεχνολογία της online διαφήμισης, στη δεύτερη πρόσφατη αναμέτρηση του γίγαντα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Οι εισαγγελείς λένε ότι η Google έχει κυριαρχήσει σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογική υποδομή που χρηματοδοτεί τη ροή ειδήσεων και πληροφοριών στους ιστότοπους μέσω περισσότερων από 150.000 διαδικτυακών διαφημίσεων που πωλούνται κάθε δευτερόλεπτο.
Η υπόθεση είναι σημαντική για τις προσπάθειες των αντιμονοπωλιακών αρχών των ΗΠΑ να αμφισβητήσουν τα φερόμενα ως μονοπώλια της Big Tech, οι οποίες έχουν ξεπεράσει τις κυβερνήσεις τόσο του Ντόναλντ Τραμπ όσο και του Τζο Μπάιντεν.
Οι εισαγγελείς λένε ότι η Google συμμετείχε σε ένα πολύπλοκο σχέδιο για να κυριαρχήσει στα εργαλεία διαφήμισης ιστοσελίδων, μέσω εξαγορών, περιορισμών στον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία της και υποτιθέμενης χειραγώγησης των δημοπρασιών διαφημίσεων, γράφει το Reuters.
Η Google αρνείται τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι παρερμηνεύουν τις νόμιμες προσπάθειες για την ανάπτυξη της τεχνολογίας της και την εξυπηρέτηση των δικών της πελατών. Οι εισαγγελείς παραβλέπουν τον τρόπο με τον οποίο η αγορά ψηφιακής διαφήμισης έχει μετατοπιστεί στις εφαρμογές και τη συνδεδεμένη τηλεόραση, όπου η Google αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό, δήλωσε η εταιρεία.
Εάν η περιφερειακή δικαστής των ΗΠΑ Λεονί Μπρικενμά κρίνει ότι η Google παραβίασε το νόμο, θα εξετάσει αργότερα το αίτημα των εισαγγελέων να υποχρεωθεί η Google να πουλήσει, τουλάχιστον, το Google Ad Manager, μια πλατφόρμα που περιλαμβάνει τον διακομιστή διαφημίσεων των εκδοτών της Google και το ανταλλακτήριο διαφημίσεων.
Σύμφωνα με έρευνα του χρηματιστηριακού αναλυτή Wedbush, τα εργαλεία ad tech της Google αντιπροσώπευαν 20 δισ. δολάρια ή το 11% των ακαθάριστων εσόδων της εταιρείας το 2020 και περίπου 1 δισ. δολάρια ή το 2,6% των λειτουργικών κερδών εκείνης της χρονιάς.
Η Ad Manager αντιπροσώπευε το 4,1% των εσόδων και το 1,5% των λειτουργικών κερδών το 2020, σύμφωνα με έρευνα της Wedbush και ανάλυση δικαστικών εγγράφων.