Νέες κινήσεις από παλιούς και αλλά και καινούριους «παίκτες» καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην εγχώρια αγορά παγωτού, η οποία εκτιμάται πως φτάνει περί τα 250 εκατ. ευρώ ενώ στο «peak» της, άγγιζε ακόμη και τα 300 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για μία αγορά που χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα λόγω της φύσης του προϊόντος και στην οποία η συμβολή του τουρισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική για την πορεία της ετήσιας κατανάλωσης, κυρίως στο κανάλι του Horeca.
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, το 25%-30% της συνολικής κατανάλωσης αφορά στο χύμα παγωτό, περίπου το 30-40%, τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ και το υπόλοιπο, στην «παραδοσιακή» αγορά και τα περίπτερα.
Η νέα είσοδος από την «Αγγελάκης»
Την πιο πρόσφατη εξέλιξη στον κλάδο αποτελεί η είσοδος της γνωστής πτηνοτροφικής εταιρείας «Αγγελάκης», μέσω της νεοσύστατης εταιρείας Sweet Bond, στη οποία είναι αποκλειστικός μέτοχος.
«Η είσοδός μας στον χώρο του γλυκού και του παγωτού είναι μια στρατηγική απόφαση» σημείωνε ο CEO της εταιρείας, κ. Θάνος Αγγελάκης, εξηγώντας πως με την επένδυση στη Sweet Bond «συνεχίζουμε την πορεία μας στην ευρύτερη κατηγορία των τροφίμων, με πάθος για καινοτομία και προσήλωση στην ποιότητα και τη γεύση».
Η Sweet Bond έχει ήδη ξεκινήσει την πιλοτική παραγωγή παγωτού αλλά και γλυκών, σε εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 1.200 τ.μ. στην περιοχή του Ασπρόπυργου προκειμένου το επόμενο διάστημα να λανσάρει τα προϊόντα της, στοχεύοντας τόσο στην αγορά του HORECA όσο και του retail.
Επίσημα σε νέα εποχή τα Παγωτά Δωδώνη
Η νέα σελίδα της «Παγωτά Δωδώνη» άνοιξε και επίσημα με την επικύρωση, τον Μάιο του 2025, της συμφωνίας εξυγίανσης από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών και της μεταβίβασης της εταιρείας, στην «Κρεμερία Δωδώνη Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία». Σημειώνεται ότι η «Κρεμερία Δωδώνη» ιδρύθηκε από τον κ. Έκτορα Μονεμβασιώτη του Παναγιώτη, ενώ ο Παναγιώτης Μονεμβασιώτης είναι επικεφαλής του ομίλου Βενέτη.
Έπειτα από μία πολυετή περιπέτεια για την «Παγωτά Δωδώνη», η επόμενη μέρα βρίσκει το δημοφιλές brand αφενός με νέο λογότυπο που αποτυπώνει την έμφαση που δίνεται στο φυσικό γάλα ως πρώτη ύλη αλλά και με ένα πλάνο ανάπτυξης όπως το είχε περιγράψει ο επικεφαλής της Βενέτη. Αυτό, περιλάμβανε επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ για μονάδα παραγωγής καθώς και εξοπλισμό. Επίσης για την ανάπτυξη νέων προϊόντων, την αναβάθμιση των καταστημάτων του υπάρχοντος δικτύου αλλά και την ανάπτυξη νέων σημείων.
Νέα προϊόντα από την Κρι- Κρι
Με νέους κωδικούς εμπλουτίζει, το φετινό καλοκαίρι, τις σειρές της, Master Rich και Greek Frozen Yogurt, στις κατηγορίες παγωτού και παγωμένου γιαουρτιού αντίστοιχα, η Κρι-Κρι. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας το 2024, οι πωλήσεις της στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, αυξήθηκαν κατά 13,4% σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών Κρι- Κρι μειώθηκε κατά -0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (14,%) και κατά -1,1 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (11,6%) σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.
«Σε μία συγκυρία όπου το πληθωριστικό περιβάλλον ευνοεί την ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, προσπαθούμε να αντισταθμίσουμε τις απώλειες, μέσω της επέκτασης του δικτύου πωλήσεων» σημειώνει η εταιρεία. Οι συνολικές επενδύσεις της γαλακτοβιομηχανίας, για τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται προσέγγισαν τα 25 εκατ. το 2024 ενώ για τη χρήση 2025, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους 21 εκατ. με 25 εκατ. ευρώ.