Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Χαρδούβελης: Η αξιολόγηση πρέπει να κλείσει το συντομότερο

«Αν η παρούσα κυβέρνηση επανεκλεγεί, επειδή έχει διαχειριστεί το θέμα, είναι εφικτό να κλείσει την κλείσει»

xardouvelis

Όσο και να ελαφρύνουμε το χρέος, αν τελικά δεν φτιάξουμε την οικονομία, αν δεν έχουμε ένα δημόσιο που ισορροπεί έξοδα και έσοδα, πολύ εύκολα μπορεί το χρέος, και αν το πάμε στο 50%, να το ξανανεβάσουμε, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Γκίκας Χαρδούβελης.

Μιλώντας σε συνέδριο της Ναυτεμπορικής ο υπουργός τόνισε την ανάγκη να κλείσει και η τελευταία αξιολόγηση του 2ου Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. «Αν η παρούσα κυβέρνηση επανεκλεγεί, επειδή έχει διαχειριστεί το θέμα, είναι εφικτό να το κλείσει. Με μεγάλη προσπάθεια βέβαια και με λίγο ύπνο. Είναι εφικτό. Εάν κλείσει η αξιολόγηση – που πρέπει να κλείσει πολύ σύντομα, γιατί όσο πιο σύντομα κλείσει τόσο το καλύτερο για τον οικονομία- τότε η Ελλάδα θα εισπράξει 7,2 δισ. ευρώ», τόνισε ο υπουργός.

«Είναι λεφτά που είναι στο τραπέζι. Όλοι οι Έλληνες συζητούν για το αν λεφτά υπάρχουν ή δεν υπάρχουν. Αυτά είναι λεφτά που υπάρχουν και «κάθονται». Θα τα αφήσουμε να φύγουν; Είμαστε τόσο μεγαλόθυμοι που θα πούμε «όχι» δεν κλείνουμε την αξιολόγηση, δεν μιλάμε με τους Ευρωπαίους, δεν θέλουμε να τους ακούσουμε αυτούς;», τόνισε ο κ. Χαρδούβελης.

Ο υπουργός έκανε λόγο για σταθεροποίηση της οικονομίας το 2014, εκτιμώντας ότι η Ελλάδα θα εμφανίσει ένα μέσο ρυθμό ανάπτυξης 0,7%. «Για το 2015 είναι ακόμη δυνατή – αν δεν χαθεί σημαντικός χρόνος από την εκλογική διαδικασία και τη νέα διαπραγμάτευση – η επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης κοντά στον επίσημο στόχο του 2,9% του ΑΕΠ», τόνισε.

Τέλος, τόνισε την ανάγκη οι ναυτιλιακές εταιρίες να έχουν το κέντρο τους στην Ελλάδα. «Δεν θέλουμε οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις να έχουν ως κέντρο τους το Λονδίνο ή τη Σιγκαπούρη ή οπουδήποτε άλλο. Τις θέλουμε εδώ. Η ελληνική οικονομία ωφελείται εάν τα γραφεία και οι υπόλοιπες δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών είναι εδώ. Αν τα παιδιά μας θα βρουν τελικά δουλειά στην Ελλάδα ή θα αναγκάζονται να πάνε στο εξωτερικό σε οποιαδήποτε χώρα. Η κυβέρνηση έχει ανοιχτό μυαλό και έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια σε αυτό το χώρο. Σας θυμίζω ότι υπήρξε ειδική νομοθετική ρύθμιση, το Σεπτέμβριο 2014, που κύρωσε το συνυποσχετικό για την οικειοθελή παροχή του ισόποσου ποσού με αυτό που αντιστοιχεί στο φόρο χωρητικότητας (τονάζ) των πλοίων με ελληνική και ξένη σημαία, για τα επόμενα 4 χρόνια. Κάναμε ειδική ρύθμιση», υπογράμμισε ο υπουργός.

Σημείωσε ότι η προστιθέμενη αξία του κλάδου της ναυτιλίας ανέρχεται σε περίπου 7,0% σε όρους 2012, αναφερόμενος και σε μελέτη του ΙΟΒΕ που δείχνει ότι η προστιθέμενη αξία «θα μπορούσε να αυξηθεί τουλάχιστον κατά τρεις (3) μονάδες – δηλαδή η ναυτιλία να είναι το 10% της εγχώριας παραγωγής – αν λειτουργήσουμε με ανοιχτά μυαλά και δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες που θα επιτρέψουν στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις να μεταφέρουν τις διοικητικές δραστηριότητες τους στην Ελλάδα», όπως υπογράμμισε.

By