Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024

CEO Rolex: Γιατί τα ρολόγια δεν είναι επενδύσεις

Ο επικεφαλής της Rolex SA,Jean-Frédéric Dufour, δήλωσε ότι η θεώρηση των ρολογιών πολυτελείας ως επενδύσεων είναι επικίνδυνη μετά την αύξηση του ενδιαφέροντος από κερδοσκόπους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Δεν μου αρέσει όταν οι άνθρωποι συγκρίνουν τα ρολόγια με τις μετοχές. Αυτό στέλνει λάθος μήνυμα και είναι επικίνδυνο», είπε ο Jean-Frédéric Dufour σε μια σπάνια συνέντευξη στην ελβετική εφημερίδα NZZ ενόψει της εμπορικής έκθεσης Watches and Wonders που ξεκινά αυτή την εβδομάδα στη Γενεύη.

Όπως γράφει το Bloomberg, με επικεφαλής μάρκες όπως η Rolex, η Patek Philippe και η Audemars Piguet, οι τιμές των μεταχειρισμένων ρολογιών εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα το 2021 και στις αρχές του 2022, καθώς οι κερδοσκόποι, που ενισχύθηκαν από τα χαμηλά επιτόκια και την εκτίναξη των αξιών των κρυπτονομισμάτων, άρπαξαν ακριβά ελβετικά ρολόγια.

Όμως, οι τιμές της δευτερογενούς αγοράς έχουν μειωθεί απότομα τα τελευταία δύο χρόνια εν μέσω ασθενέστερης οικονομικής ανάπτυξης και υψηλότερων επιτοκίων. Ο δείκτης Bloomberg Subdial Watch Index, ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές των 50 πιο εμπορεύσιμων ρολογιών βάσει αξίας, έχει μειωθεί κατά 40% τα τελευταία δύο χρόνια.

Η Rolex είναι η μεγαλύτερη ελβετική μάρκα ρολογιών και κυριαρχεί στον κλάδο με εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 30%. Γνωστή για τα μοντέλα Datejust, Daytona και Submariner, οι πωλήσεις της εταιρείας με έδρα τη Γενεύη θα ξεπεράσουν τα 10 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (11,1 δισεκατομμύρια δολάρια) για πρώτη φορά το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley.

Ο Dufour, ο οποίος ηγείται της Rolex από το 2015, δήλωσε στη NZZ ότι αναμένει ότι το 2024 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την ελβετική βιομηχανία ρολογιών, καθώς η ζήτηση επιβραδύνεται από την κορύφωση.

Το Bloomberg News ανέφερε τον Δεκέμβριο ότι η αύξηση της ζήτησης λιανικής για τα προϊόντα των κορυφαίων ελβετικών ωρολογοποιών είχε επιβραδυνθεί σημαντικά μετά από τρία χρόνια ξέφρενης αγοράς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Rolex δήλωσε ότι η επιβράδυνση θα πλήξει περισσότερο τις πωλήσεις των μικρότερων εταιρειών ρολογιών. «Το εκκρεμές κουνιέται τώρα προς την αντίθετη κατεύθυνση και είναι φυσικά πιο έντονο για τις λιγότερο καθιερωμένες μάρκες», δήλωσε. «Ενώ μπορεί να έχουν δει μια αύξηση 20% στις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια της ανόδου, τώρα μπορεί να βιώσουν μια μείωση 15%».

«Για τις μεγάλες μάρκες, οι διακυμάνσεις είναι μικρότερες», πρόσθεσε ο Dufour.

Οι ωρολογοποιοί τείνουν να υπερπαράγουν σε καλές εποχές και όταν οι αγορές αποδυναμώνονται, οι λιανοπωλητές πιέζονται να μειώσουν τις τιμές. «Αυτό είναι εξαιρετικά προβληματικό, διότι οι εκπτώσεις βλάπτουν τα συναισθηματικά προϊόντα όπως τα δικά μας», δήλωσε ο Dufour.

Το αφεντικό της Rolex δήλωσε ότι η ισχυρή αξία του ελβετικού φράγκου έναντι άλλων νομισμάτων αυξάνει επίσης τις πιέσεις στον κλάδο, όπως και το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών, όπως ο χρυσός

«Τα αυξημένα επιτόκια επηρεάζουν επίσης την καταναλωτική διάθεση των ανθρώπων και η γεωπολιτική κατάσταση δεν βοηθάει επίσης», είπε.

By