Κυριακή, 20 Ιουνίου, 2021

H Airbnb μπαίνει στην εποχή της κερδοφορίας

Την ώρα που η πλειονότητα των startups αγωνίζονται να μείνουν στη ζωή, η Airbnb Inc., η επιτυχημένη πλατφόρμα διαμοιρασμού κατοικιών, κατάφερε να φτάσει για πρώτη φορά στην κερδοφορία μετατρέποντας το 2016 σε έτος ορόσημο για την πορεία της.

Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία η Airbnb έγινε επικερδής για πρώτη φορά κατά το β’ εξάμηνο του 2016. Μάλιστα, η πλατφόρμα ενοικίασης διαμερισμάτων και σπιτιών αναμένει να συνεχίσει την ανοδική της πορεία στα κέρδη προ φόρων από τούδε και στο εξής.

Το γεγονός ότι έζησε την πρώτη περίοδο κερδοφορίας της, την τοποθετεί σε διαφορετική μοίρα από τους «συναδέλφους» της, όπως, για παράδειγμα, η Uber Technologies Inc. Η εταιρεία ενοικίασης ταξί φαίνεται πως έχασε το στόχο των 3 δισ. που προέβλεψε για τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με άνθρωπο που γνωρίζει καλά το θέμα.

Βασικότερος λόγος ήταν πως η Uber αναλώθηκε στο πώς να διατηρήσει χαμηλά τους ναύλους της εξαιτίας των πολλών εγχώριων αντιπάλων της, όπως η Lyft Inc καθώς και στο πώς θα παγιώσει το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα, την οποία αναγκάστηκε να εγκαταλείψει οριστικά το καλοκαίρι πουλώντας τις τοπικές επιχειρήσεις της στον αντίπαλο της Didi Chuxing.

H Airbnb έχει αισθητά μικρότερο πεδίο δραστηριότητας από ότι η Uber. Λαμβάνει προμήθεια της τάξης του 6% έως 12% από τους επισκέπτες πέραν ενός μικρού ποσού που χρεώνει στους οικοδεσπότες. Η εταιρεία δεν έχει έξοδα που σχετίζονται με τη συντήρηση και τον καθαρισμό των ακινήτων ενώ από τον Νοέμβριο, λάνσαρε και μια νέα σειρά υπηρεσιών που στόχο έχει να συνδέσει τους ταξιδιώτες με τους ντόπιους για ακόμα πιο αυθεντικές εμπειρίες όπως ξεναγήσεις και προτάσεις για δρώμενα μιας περιοχής.

Με αυτό τον τρόπο τα έσοδα της Airbnb αυξήθηκαν περισσότερο από 80% κατά το 2016,  όπως ανέφερε πηγή προσκείμενη στην εταιρεία, παρόλο που πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο και η Νέα Υόρκη πέρασαν νέους νόμους που βάζουν όρια στην χρονική περίοδο που μπορεί κανείς να μισθώσει το ακίνητό του μέσω τέτοιου είδους πλατφορμών.

Σύμφωνα με τις πηγές μάλιστα, η εταιρεία φαίνεται να έχει διαθέσιμα σχεδόν στο σύνολό τους τα 3,1 δισ. που σήκωσε κατά τον γύρο χρηματοδότησής της τα οποία σκοπεύει να τα επενδύσει σε νέα εργαλεία και εξαγορές.

Αξίζει να σημειώσουμε πως προσφάτως επένδυσε στην νέα startup Resy και πλέον βρίσκεται σε συζητήσεις για να εξαγοράσει έναντι 50 εκατ. δολαρίων μια άλλη startup ονόματι Tilt (εφαρμογή που μέσω των κοινωνικών δικτύων σου επιτρέπει να συγκεντρώνεις χρήματα για όποιο σκοπό θέλεις ή να πουλάς αντικείμενα, εισιτήρια κι οτιδήποτε άλλο επιθυμείς ή δεν χρειάζεσαι στους φίλους σου.

Την ίδια στιγμή βέβαια αναπτύσσει και νέα εργαλεία όπως για παράδειγμα το εργαλείο booking για να κλείνει κανείς πτήσεις μέσω της πλατφόρμας της ενώ ο CEO της εταιρείας,  Brian Chesky, πρόσφατα ανακοίνωσε πως αναμένονται αλλαγές και στην διοικητική ομάδα της εταιρείας. Η πρώτη εξ αυτών ανακοινώθηκε ήδη: οο συνιδρυτής του, Nathan Blecharczyk, πρόσφατα  πήρε μετάθεση και άλλαξε τίτλο σε chief executive officer. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας στα νέα του καθήκοντα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται και η εκτίμηση των δυνητικών επενδύσεων και μελλοντικών αποκτημάτων της εταιρείας. Αυτό που μένει να δούμε είναι ποιος θα αναλάβει επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης και τεχνολογίας στη θέση του.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By