Κυριακή, 22 Μαΐου, 2022

Η μάχη των τριών παικτών στην αγορά του e-delivery και ο πιγκουίνος που έρχεται ….

Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό τοπίο εξελίσσεται η αγορά του e-delivery στην Ελλάδα, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και διαρκείς εξελίξεις στο σύνολό της. Xαρακτηριστικότερη των εξελίξεων αυτών ήταν η εξαγορά των εταιρειών Άλφα Διανομές, ΙΝΚΑΤ (Κiosky’s), delivery.gr και e-table από τον γερμανικό όμιλο Delivery Hero –ιδιοκτήτη της e-food στην Ελλάδα− τον Σεπτέμβριο του 2021 από τον όμιλο Μούχαλη.

Σε ό,τι αφορά τη Wolt, τον Νοέμβριο του 2021 εξαγοράστηκε η μητρική εταιρεία από την DoorDash με τίμημα ύψους 7 δισ. ευρώ, γεγονός που, όπως ανέφεραν στο Capital.gr πρόσφατα πηγές της εταιρείας, δεν διαφοροποιεί σημαντικά το μοντέλο λειτουργίας στη χώρα μας.

Tην ίδια στιγμή, και ο όμιλος ΟΤΕ επενδύει σε αναδυόμενα ψηφιακά κανάλια αγορών, όπως είναι η διανομή φαγητού μέσω της BOX, καθώς και σε άλλους τομείς όπου είτε ήδη έχει εισέλθει είτε πρόκειται να εισέλθει προσεχώς.

Παράλληλα σημαντικό μερίδιο της αγοράς παίρνει η εταιρεία Mr. Pengu που έχει ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας από τους υπόλοιπους και υπόσχεται ότι θα γίνει ο καλύτερος φίλος σου. Είναι ο φίλος που μπορείς να του ζητάς αγορές για εσένα και αυτός θα τις κάνει σαν να τις έκανες εσύ, με ένα πολύ μικρό αντίτιμο αναλαμβάνει να το παραδώσει στον χώρο σου εντός μισής ώρας.

Efood: Πάνω από 100 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2021

Σύμφωνα με την efood, το 2021 κινήθηκε περαιτέρω ανοδικά σε επίπεδο πωλήσεων. Όπως επισημαίνεται ταυτόχρονα από πηγές της efood, την περασμένη χρονιά καταγράφηκε ανάπτυξη σε πολλαπλά επίπεδα. Η εταιρεία κατέγραψε διπλή επέκταση, γεωγραφική, με την προσθήκη περισσότερων πόλεων στην πλατφόρμα της, καθώς και σε επίπεδο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, όπως και κατηγοριών επιχειρήσεων, με την ενσωμάτωση του efood market στις υπηρεσίες που παρέχει.

Έως αυτήν τη στιγμή η efood μετράει συνεργασίες με περισσότερες από 20.000 επιχειρήσεις εστίασης, καθώς και εμπορικά καταστήματα σε 100 πόλεις της Ελλάδας.

Εντός του 2021 οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 56,7%, ως αποτέλεσμα της σημαντικής διεύρυνσης των εργασιών της και του πελατολογίου της. Υπενθυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών της efood το 2020 ήταν 64,48 εκατ. ευρώ, από 43,17 εκατ. ευρώ το 2019. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο τζίρος της για το 2021 υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ, ανερχόμενος στα 101 εκατ. ευρώ.

Εfood market: Στόχος η επέκταση στη μικρή λιανική

Αναφορικά με το efood market, από την εταιρεία μάς ενημερώνουν ότι αυτήν τη στιγμή η εξυπηρέτηση πραγματοποιείται και τις 7 ημέρες της εβδομάδας, από τις 8.30 το πρωί έως τις 10.30 το βράδυ. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει επενδύσει σε ένα ευρύ δίκτυο dark stores, logistics και last-mile delivery. H κατηγορία efood market ξεκίνησε από την Αττική και αυτήν τη στιγμή δραστηριοποιείται σε 7 πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Ηράκλειο Κρήτης, Βόλος), έχοντας στη διάθεσή της περισσότερα από 40 hubs αποθήκευσης και διανομής σε κομβικά σημεία, με περισσότερους από 2.000 κωδικούς προϊόντων προς διανομή. Πρώτος στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της υπηρεσίας, εκτός από τα εστιατόρια και τα καταστήματα, στον τομέα της μικρής λιανικής.

Wolt: 3,5 φορές πάνω ο τζίρος του 2021

Η Wolt, από την πλευρά της, επενδύει στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας στα τέλη της περασμένης χρονιάς το τέταρτο darkstore της στην Αττική, και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, το οποίο ήρθε να προστεθεί σε εκείνα του Νέου Κόσμου, του Αμαρουσίου και του Περιστερίου, με σκοπό την εξυπηρέτηση των παραγγελιών και της διανομής προϊόντων σούπερ-μάρκετ μέσω του Wolt Market, το οποίο επίσης έρχεται να αποτελέσει μια αυτόνομη οντότητα με το προαναφερόμενο αντικείμενο σε σχέση με την προηγηθείσα δραστηριότητα της Wolt στη διανομή φαγητού.

Πηγές κοντά στη Wolt αναφέρουν ότι κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της κατά 3,5 φορές. Στο δίκτυό της αυτήν τη στιγμή εντάσσονται 4.500 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε 7 πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, Πάτρα, Ηράκλειο και Χανιά. Υπολογίζεται ότι η Wolt έκλεισε το 2021 με τζίρο πάνω από 27 εκατ. ευρώ, από 7,3 εκατ. ευρώ το 2019, δεδομένης της ανάπτυξης που παρουσιάζει η αγορά του food delivery αλλά και του e-retail, στο οποίο επίσης δραστηριοποιείται η Wolt μέσα από την πλατφόρμα Wolt Market.

Η στρατηγική του ΟΤΕ για ανάπτυξη σε αναδυόμενες ψηφιακές αγορές

Από την πλευρά της, η ΒΟΧ του ομίλου ΟΤΕ προχώρησε σε συμφωνία για την απόκτηση του Skroutz Food ήδη από το 2020, ενσωματώνοντας την υπηρεσία διανομής και τη βάση δεδομένων της πλατφόρμας που είχε δημιουργήσει η Skroutz, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στην αγορά. Πηγές κοντά στην εταιρεία αναφέρουν ότι στην ελληνική αγορά η BOX, η οποία αποτελεί την πλατφόρμα online παραγγελίας φαγητού της Cosmote A.E., συνεργάζεται αυτήν τη στιγμή με 9.000 καταστήματα σε 60 πόλεις της Ελλάδας. Όπως αναφέρουν, επίσης, ο τζίρος και οι χρήστες του BOX υπερδιπλασιάστηκαν στη διάρκεια του 2021.

Ταυτόχρονα, παρέχει και τη δυνατότητα παραγγελίας φρέσκων τροφίμων, σε συνεργασία με κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, delicatessen και ζαχαροπλαστεία, καθώς και ψιλικά.

Nα σημειωθεί ότι η ανάπτυξη του ομίλου ΟΤΕ στη συγκεκριμένη αγορά αποτελεί μέρος της στρατηγικής για την επέκτασή του και σε αναδυόμενες ψηφιακές δραστηριότητες πέραν των παραδοσιακών, μέρος των οποίων αποτελεί η ανάπτυξη της πλατφόρμας ασφαλιστικών υπηρεσιών Cosmote Insurance, η Cosmote e-Payments αλλά και το διαδικτυακό στοίχημα.

Σημειώνεται ότι στο σύνολό τους οι πλατφόρμες ξεκίνησαν να συνεργάζονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας με μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ. Επί παραδείγματι, η efood συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη, η Wolt με τα My Μarket και η BOX με τις αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός, γεγονός που αποτελεί ακόμα μία πτυχή των δραστηριοτήτων τους.

O Mr. Pengu «Χτυπά» και την αγορά κούριερ

Το σημείο της αγοράς που «διαταράσσει» η αναβαθμισμένη υπηρεσία του Mr. Pengu είναι αυτό των αυθημερόν αποστολών και παραδόσεων. Τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και σε επίπεδο αμεσότητας της υπηρεσίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, η αναβαθμισμένη υπηρεσία – η οποία ούτως ή άλλως λειτουργεί – αφορά σε αντικείμενα που δεν έχουν τα χαρακτηριστικά του ταχυδρομικού αντικειμένου, αλλά σε «αντικείμενα που [συνήθως] στέλνουμε σε γνωστούς, φίλους και συνεργάτες που εμπιστευόμαστε«. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία θεωρεί ότι δεν εισέρχεται στην αγορά των ταχυμεταφορών αυτήν καθ’ εαυτήν. Φιλοδοξία της εταιρείας είναι να δημιουργήσει ένα δίκτυο «on-demand» μεταφορών για αντικείμενα που δεν έχουν το χαρακτήρα του ταχυδρομικού ή ταχυμεταφορικού έργου, αλλά το χαρακτήρα του «θελήματος«: πχ. ένα ξεχασμένο βιβλίο, τα κλειδιά, ένα δώρο.

Επίσης η συγκεκριμένη εταιρεία είναι η μόνη που επενδύει στον δικό της στόλο . Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Μr. Pengu, ανακοίνωσε ότι κάνενας οδηγός δεν θα έχει το δικό του όχημα και ότι αύτο είναι υποχρέωση της εταίρειας.

Η επένδυση αυτή αποτελεί έκπληξη διότι καμία εταιρεία ακόμα στην Ελλάδα δεν έχει προχώρησει σε τέτοια κίνηση, η εταιρεία τονίζει ότι θέλει να αλλάξει τα δεδομένα του delivery στην χώρα μας και ειδικά των εργαζομένων στο κλάδο αυτόν.

Όπως έχει γίνει γνωστό η εταιρεία MR. PENGU PUBLIC COMPANY LTD σε συνεργασία με την εταιρεία ARGUS STOCKBROKERS LTD μια απο τις μεγαλύτερες χρηματηστηριακές εταιρείες της Κύπρου, έχουν καταθέσει και τα τελευταία απαραίτητα έγγραφα στην Κυπριακή Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς CSE για μια Αρχική Δημόσια Προσφορά (IPO).O στόχος της εταιρείας είναι να συγκεντρώσει ως και 50 εκατ.

Ο Mr. Pengu πηγαίνοντας τόσο γρήγορα στο χρηματηστήριο θέτει τον πήχη πολύ ψηλά και τραβάει τα βλέμματα και την προσοχή πάνω του.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By