Σάββατο, 28 Ιουνίου, 2025

«Στην Ελλάδα ο υπουργός παραιτήθηκε από ευθιξία, εδώ κανένας», σχολιάζουν τουρκικές αντιπολιτευόμενες εφημερίδες και Τούρκοι πολίτες στα social media

Στην τραγωδία στα Τέμπη, αναφέρεται σήμερα ο Τουρκικός Τύπος.

Ο τίτλος της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet, η οποία στο πρωτοσέλιδό της αναφέρεται στο σιδηροδρομικό δυστύχημα είναι, «Περαστικά γείτονα».

hutetee

Η αντιπολιτευόμενη Cumhuriyet αναφέρει «Πενθεί η Ελλάδα» και κάνει αναφορά στην παραίτηση του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, σημειώνοντας ταυτόχρονα πως για τα 40.000 θύματα του σεισμού στην Τουρκία δεν υπήρξε καμία παραίτηση.

tzou_

sabach1

aksams

«Στην Ελλάδα ο υπουργός παραιτήθηκε από ευθιξία, εδώ κανένας», σχολιάζουν Τούρκοι στα social media

H παραίτηση του Κώστα Καραμανλή από τη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, κυριαρχεί στα τουρκικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τούρκοι χρήστες σχολιάζουν την κίνηση ευθιξίας του πρώην υπουργού, συγκρίνοντας συμπεριφορές Τούρκων αξιωματούχων τόσο κατά τον πρόσφατο φονικό σεισμό στην Τουρκία, όσο και κατά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Τσόρλου της Ανατολικής Θράκης -το 2018- που ουδείς παραιτήθηκε και ουδείς τιμωρήθηκε. Τότε είχαν χάσει τη ζωή τους 24 άτομα, αναμεσά τους πολλά παιδιά, και δεκάδες τραυματίστηκαν.

Να σημειωθεί πως φαίνεται να υπάρχει σύγχυση του προσώπου του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αυτό του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και για αυτό σε πολλές αναρτήσεις χρησιμοποιείται η φωτογραφία του δεύτερου.

Το story πίσω από τον άγριο καυγά που ξέσπασε στο Δ.Σ. της SL 2 ανάμεσα στους εκπροσώπους Κηφισιάς και Διαγόρα, καταλήγοντας να ανταλλάσσουν μπουνιές!

Kατά τη διάρκεια του ΔΣ της SL2 «οι ισχυροί άνδρες της Κηφισιάς και του Διαγόρα Ρόδου, οι κ.κ. Χρήστος Πρίτσας (πρόεδρος Κηφισιάς) και Χρήστος Παπαδημητρίου (αντιπρόεδρος Διαγόρα) αρχικά λογομάχησαν από μία παρεξήγηση που δημιουργήθηκε, οι τόνοι στη συνέχεια ανέβηκαν ακόμη περισσότερο και στο τέλος έφτασαν να έρθουν στα χέρια και να ανταλλάσσουν γροθιές όπως επιβεβαιώνουν παρευρισκόμενοι, πριν προλάβουν να τους χωρίσουν οι ψυχραιμότεροι!»

Τι προκάλεσε όμως τη σύγκρουση των δύο ανδρών;

Η φράση που άναψε τα αίματα ήταν η προτροπή του Πρίτσα στον Λεουτσάκο: «Λεωνίδα πρέπει να παραιτηθείς», είπε ο πρόεδρος της Κηφισιάς κάτι που προκάλεσε την οργή του Παπαδημητρίου, ο οποίος, προφανώς επειδή ένιωσε ότι ο Πρίτσας άλλαξε στάση και με αυτό που είπε άδειασε τον πρώην πρόεδρο της «μικρής λίγκας», φέρεται να του επιτέθηκε φραστικά.

Η ανταλλαγή ύβρεων οδήγησε τους δύο να πιαστούν στα χέρια και να ανταλλάξουν μπουνιές. Στην αίθουσα του ΔΣ επιχείρησαν να εισέλθουν «φουσκωτοί» που βρίσκονταν στα γραφεία της διοργανώτριας, όπως και στο προηγούμενο ΔΣ.

Τελικά μπήκαν στην μέση και τους χώρισαν εκπρόωποι άλλων ομάδων, ενώ το ΔΣ διεκόπη προσωρινά για να ηρεμήσουν τα πνεύματα…

Ο Τάιλερ Ντόρσεϊ (27 χρονών, 1.96 μέτρα) θα αγωνίζεται, πλέον, υπό τις οδηγίες του Δημήτρη Ιτούδη στη Φενέρμπαχτσε. Η τουρκική ομάδα ανακοίνωσε την απόκτηση του ομογενούς γκαρντ με συμβόλαιο έως το 2025, προς επιβεβαίωση των πληροφοριών ότι οι δύο πλευρές βρίσκονταν κοντά σε συμφωνία.

Ο Ντόρσεϊ έγινε αυτόματα το πιο «καυτό» όνομα της ευρωπαϊκής αγοράς μετά την λύση του συμβολαίου από τους Λέτζεντς. Οι απαιτήσεις του ήταν πολύ συγκεκριμένες από την αρχή, ενόσω η διορία της 1ης Μαρτίου της Ευρωλίγκας για δήλωση νέων παικτών πίεζε… ασφυκτικά πιθανούς ενδιαφερόμενους από την κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση.

Η Φενέρμπαχτσε ήταν εκείνη που έκανε δικό της, τον άλλοτε NBAερ, προσθέτοντας ακόμη έναν εξαιρετικό άσο σε μία –ήδη– «εκρηκτική» γραμμή γκαρντ που διαθέτει ακόμη τους Νικ Καλάθη, Σκότι Γουίλμπεκιν, Μάρκο Γκούντουριτς, Κάρσεν Έντουαρντς, Μελίχ Μαχμούτογλου, Σέμους Χάζερ και Ισμέτ Ακπινάρ.

Η Μπενφίκα ερευνάται από την Εισαγγελία για πιθανή δωροδοκία αντιπάλων για δώδεκα αγώνες μεταξύ της περιόδου 2016 – 2019.

Η Μπενφίκα αντιμετωπίζει νέα προβλήματα περί διαφθοράς καθώς ερευνάται από την Εισαγγελία για δωροδοκία και χρηματισμό αντιπάλων ομάδων.

Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά για έξι αγώνες στα οποία συμμετείχε η Μπενφίκα, ενώ τα άλλα έξι αφορούν αγώνες των αντιπάλων της, Πόρτο και Σπόρτινγκ Λισαβόνας. Οι «αετοί» ερευνώνται για τον χρηματισμό των ομάδων που αντιμετώπισαν Πόρτο και Σπόρτινγκ, με σκοπό να «κόψουν» βαθμούς από τους άμεσους ανταγωνιστές της.

Προς το παρόν, έχουν γίνει γνωστοί οι έξι από τους δώδεκα αγώνες που είναι υπό έρευνα για πιθανό χρηματισμό.

Αυτοί είναι:

Μαρίτιμο – Μπενφίκα 0-2 (Μάιος 2016)
Ρίο Άβε – Μπενφίκα 0-1 (Μάιος 2017)
Μποαβίστα – Μπενφίκα 2-2 (Μάιος 2017)
Μπενφίκα – Μαρίτιμο 5-0 (Μάρτιος 2018)
Μπενφίκα – Μποαβίστα 5-1 (Ιανουάριος 2019)
Πόρτο – Βιτόρια Σετούμπαλ 1-1 (Μάρτιος 2017)

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία TOP Ships Inc. του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη γνωστοποίησε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022.

Αναλυτικότερα, τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 80,7 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 43%) και το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 18,9 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 120%), ενώ το EBITDA έφτασε τα 46,6 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 100%).

Το συνολικό ενεργητικό της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 469,3 εκατομμυρίων δολάρια (αύξηση 42%).

Τα συνολικά μετρητά και ισοδύναμα μετρητών, συμπεριλαμβανομένων περιορισμένων μετρητών 24,5 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 285%).

Ο Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας Ευάγγελος Ι. Πιστιόλης, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, είπε:

«Είμαστε αρκετά χαρούμενοι που αναφέρουμε ρεκόρ καθαρού εισοδήματος για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, το οποίο είναι το υψηλότερο καθαρό εισόδημα από το 2008 και 120% υψηλότερο από την ίδια περίοδο το 2021. Πιστεύω ότι η τρέχουσα τιμή διαπραγμάτευσης των κοινών μας μετοχών δεν αντικατοπτρίζει την αξία της εταιρείας και ότι οι ενέργειες που ανακοινώσαμε σήμερα θα ωφελήσουν όλους τους μετόχους».

Τη σκυτάλη του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στον Γιώργο Γεραπετρίτη παρέδωσε το πρωί της Πέμπτης ο Κώστας Καραμανλής ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του μετά την τραγωδία από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.

Όπως είπε «η πατρίδα βιώνει εθνική τραγωδία, τίποτα δεν έχει σημασία μπροστά στις ζωές που χάθηκαν» διαβεβαιώνοντας «όπως είπε και ο πρωθυπουργός, ότι όλα θα ερευνηθούν».

«Πάντα οι απερχόμενοι υπουργοί κάνουν απολογισμό, θα μου επιτρέψετε να μην το κάνω, το αν έγιναν πολλά ή λίγα δεν θα το δούμε σε αυτή την ημέρα πένθους» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

«Το ότι ότι στη θέση του υπουργού τοποθετείται ένας άξιος επιστήμονας, όπως ο Γιώργος Γεραπετρίτης, δημιουργεί τη βεαιότητα ότι η έρευνα θα είναι ενδελεχής και τα αίτια του δυστύχηματος θα εντοπιστούν με ακρίβεια» συμπλήρωσε ο απερχόμενος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

Κλείνοντας ο Κώστας Καραμανλής ευχήθηκε καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα στον Γιώργο Γεραπετρίτη, ευχαρίστησε τους συνεργάτες του και τους εργαζόμενους στο υπουργείο Μεταφορών, ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό «για την εμπιστοσύνη που μου έχει δείξει» και εξέφρασε για άλλη μια φορά «τα συλλυπητήριά μου στις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους και τις πιο θερμές ευχές στους τραυματίες που δίνουν τη μάχη στα νοσοκομεία».

Γεραπετρίτης: Αναλαμβάνω με ειδική εντολή

Από την πλευρά του ο νεός υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, αρχικά σημείωσε ότι «βιώνουμε μαύρες μέρες για τη χώρα. Η χώρα βιώνει εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και όλοι είμαστε συντετριμμένοι».

Αφού, δε, ευχαρίστησε τον Κώστα Καραμανλή «για το πολιτικό υπόδειγμα που έδειξε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη όταν υπάρχει απώλεια ζωών τόσο άδικα» εξήγησε ότι «αναλαμβάνω με μια ειδική εντολή από τον πρωθυπουργό» αναλύοντας τους τρεις στόχους:

– να διερευνήσουμε τους λόγους που φτάσαμε να θρηνήσουμε την απώλεια ψυχών. Η έρευνα θα γίνει με τρόπο διαφανή και ενδελεχή. Για τον λόγο αυτό σήμερα θα συσταθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα μελετήσει τα συστημικά αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία, τις παθολογίες και τις αδράνειες που υπήρξαν αν υπήρξαν διαχρονικά και όχι για απόδοση ευθυνών

– η δεύτερη εντολή είναι να εξασφαλίσουμε τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού υποδομών που έχουν εξασφαλιστεί ώστε να μην υπάρχει καμία καθυστέρηση

– η τρίτη εντολή είναι να γίνουν ενέργειες για εξασφάλιση της ασφάλειας των σιδηδρομομικών μετακινήσεων προκειμένου να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών

«Δεν αναλαμβάνω την καθημερινή διαχείριση του υπουργείου. Αυτό θα το κάνουν οι υφυπουργοί και οι γενικοί γραμματείς. Η δουλειά του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών θα συνεχιστεί απρόσκοπτα. Αισθάνομαι πολύ μεγάλο χρέος και ευθύνη αναλαμβάνοντας την ειδική εντολή του πρωθυπουργού. Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από τις οικογένειες των ανθρώπων που χάθηκαν κάνοντας συνολική αυτοκριτική για το πολιτικό σύστημα και την πολιτεία και κοιτώντας τους στα μάτια τους λέω ότι αυτό το δύσκολο έργο θα φτάσει μέχρι τέλους, θα διερευνηθούν όλα» κατέληξε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Ο τραγικός αριθμός των νεκρών από το μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση των τρένων στη Λάρισα ανεβαίνει διαρκώς καθώς σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση από την Πυροσβεστική ανέρχεται σε 46 αν και πηγές από την Πολιτική Προστασία η οποία καταμετρά και άτομα που κατέληξαν σε νοσοκομεία κάνουν λόγο για 47 νεκρούς.

Όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής στην επίσημη ενημέρωση που έγινε λίγο πριν τις 11 το πρωί της Πέμπτης, οι διασώστες ανέσυραν από το πρωί επτά απανθρακωμένες σορούς από το βαγόνιο-εστιατόριο του μοιραίου επιβατικού τρένου Intercity 62.

Σύμφωνα με τον ίδιο «οι ενέργειες επικεντρώνονται στο βαγόνι-εστιατόριο που είχε καταπλακωθεί από το βαγόνι της δεύτερης θέσης» και η εκτίμηση είναι ότι μέχρι το μεσημέρι θα έχει ολοκληρωθεί η απομάκρυνσή του.

«Γίνεται, απομάκρυνση του επιβατικού βαγονιού που βρίσκεται από πάνω, και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί απομάκρυνση του συμπιεσμένου και σε σχήμα «Γ» βαγονιού – εστιατορίου. Για τη συνέχιση της επιχείρησης έρευνας και απεγκλωβισμού, θα πρέπει να γίνουν κοπές μετάλλων με ειδικά μηχανήματα και τμηματική αφαίρεση των μεταλλικών στοιχείων τους. Εκτιμάται, ότι μέχρι το μεσημέρι, θα ολοκληρωθεί η απομάκρυνση του εν λόγω βαγονιού» είπε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής.

«Βρίσκουμε άτομα που έχουν συνθλιβεί στο δεύτερο βαγόνι»

Ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Επιπυραγός Ιωάννης Αρτοποιός μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ για την πορεία των ερευνών και το πού επικεντρώνονται πλέον. Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στην περιοχή ήταν σε εξέλιξη όλη τη νύχτα, ενώ σήμερα με το πρώτο φως της ημέρας αυτή συνεχίζεται από τα σωστικά συνεργεία ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο κατά σειρά βαγόνι του συρμού που είναι αυτό της δεύτερης θέσης. Τα δύο βαγόνια έχουν συντριβεί μεταξύ τους δημιουργώντας ένα πολύ σκηνικό τραγωδίας για τους επιβάτες, αλλά και για τους διασώστες που επιχειρούν.

Αυτά που περιέγραψε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής ήταν συγκλονιστικά. «Βλέπουν ότι υπάρχουν άτομα σε πολύ κακή κατάσταση λόγω της σύγκρουσης και της σύνθλιψης των δύο βαγονιών. Έχουμε τοποθετήσει ήδη δύο σορούς σε σάκους. Σε αυτό το σημείο που είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι εκεί που λόγω του φορτίου και της έντασης της σύγκρουσης είναι σε κακή κατάσταση», ανέφερε.

Ενώ συμπλήρωσε πως «η επιχείρηση αυτή θα έχει συνέχεια για να παραδώσουμε όλους τους ανθρώπους στους συγγενείς τους. Δεν είναι δυνατόν να πούμε αυτή τη στιγμή πόσα άτομα είναι εκεί. Βρέθηκαν σε ένα σημείο που όλο το φορτίο πέρασε πάνω από το σώμα τους και αυτή τη στιγμή γίνεται διαχείριση για να τους ανασύρουμε». Μάλιστα περιέγραψε το φρικιαστικό σκηνικό πως «είναι το σημείο που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά και το μεγαλύτερο θερμικό φορτίο. Βρέθηκαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι αστραπιαία να συνθλίβονται από τα βαγόνια και στη συνέχεια να φλέγονται».

Ωστόσο, όπως είπε είναι ακόμα άγνωστο γιατί εκδηλώθηκε στο συγκεκριμένο σημείο η φωτιά και το μεγάλο θερμικό φορτίο. Την ίδια στιγμή, οι εικόνες που προβάλλονται από το σημείο είναι αποκαρδιωτικές με τους άνδρες της ΕΜΑΚ να έχουν στα χέρια τους σεντόνια και μαύρες σακούλες.

Ο ίδιος μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, πρόσθεσε στις περιγραφές του ότι «τα τρία πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχείας δέχθηκαν όλο το φορτίο και την σφοδρότητα της συγκρούσης. Οι λαμαρίνες λειτούργησαν σαν λεπίδες, έκοβαν ό,τι έβρισκαν μπροστά τους σε αστραπιαίο χρόνο».

Στο 5,35% διαμορφώνεται το ποσοστό της Goldman Sachs στη ΔΕΗ.

Όπως αναφέρει η εισηγμένη, η εταιρεία με την επωνυμία Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Α.Ε. (“ΔΕΗ”) ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3556/2007 και τη σχετική γνωστοποίηση που έλαβε στις 24.2.2023 από την εταιρεία Goldman Sachs Group, Inc., στις 22.2.2023 η Goldman Sachs Group, Inc. κατείχε έμμεσα, μέσω ελεγχόμενων νομικών οντοτήτων (controlled entities), συνολικά 20.429.634 (ή 5,35%) δικαιώματα ψήφου της ΔΕΗ ως ακολούθως:

(α) 19.803.091 δικαιώματα ψήφου (ή 5,18%) που ενσωματώνονται σε μετοχές σύμφωνα με το αρ.10 του ν. 3556/2007

(β) 613.111 δικαιώματα ψήφου (ή 0,16%) που ενσωματώνονται σε χρηματοπιστωτικά μέσα (Securities Lending) σύμφωνα με το αρ.11 παρ. 1.α) του ν. 3556/2007 και

(γ) 13.432 δικαιώματα ψήφου (ή 0,004%) που ενσωματώνονται σε χρηματοπιστωτικά μέσα (Swaps) με αντίστοιχη οικονομική επίπτωση σύμφωνα με το αρ.11 παρ. 1.β) του ν. 3556/2007.

Στον εισαγγελέα οδηγείται ο σταθμάρχης της Λάρισας, προκειμένου να του ασκηθούν ποινικές διώξεις για το μοιραίο λάθος που οδήγησε στη σύγκρουση δύο τρένων στα Τέμπη, με αποτέλεσμα τον θάνατο τουλάχιστον 46 ανθρώπων.

Παρά την αρχική του άρνηση, ο σταθμάρχης φέρεται χθες να ομολόγησε το μοιραίο λάθος του, το οποίο απέδωσε στην «κακιά ώρα». Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.

Για ποια αδικήματα αναμένεται ότι θα διωχθεί

Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Ο εισαγγελέας αναμένεται ότι θα του απαγγείλει ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, ένα αδίκημα με κακουργηματικό χαρακτήρα, που με βάση και την πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291 Π.Κ.) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.

Διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή. Σύμφωνα με νομικούς, η προφυλάκιση του σταθμάρχη θεωρείται βεβαία. Λόγω της μείζονος σημασίας της υπόθεσης, ακόμη και η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα.

Παράλληλα, σήμερα παρουσία εισαγγελικού λειτουργού θα διεξαχθεί αυτοψία από την Τροχαία της Λάρισας στο σημείου του τραγικού συμβάντος.

Σε εφέτη ανακριτή

Μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του σταθμάρχη, αναμένεται η υπόθεση να εισαχθεί στην Ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ειδικό ανακριτή.

Πάντως, οι εισαγγελικές αρχές κατά την προκαταρκτική έρευνα για το τραγικό συμβάν, θα επεκτείνουν ευρύτατα την έρευνά τους. Κι αυτό επειδή θα αναζητήσουν, πέραν των ευθυνών του σταθμάρχη, τις ενδεχόμενες ευθύνες και παραλείψεις άλλων προσώπων, που συνδέονται και έχουν καθοριστικό ρόλο στις εγκαταστάσεις, λειτουργία, κ.λπ. του σιδηροδρομικού δικτύου.

Διασταυρώσεις για τις πωλήσεις που πραγματοποιούν καταστήματα εμπορίου αλλά και εστιατόρια μέσω ίντερνετ, έρχονται για χιλιάδες επιχειρήσεις. Προς έλεγχο τίθεται πόσες πωλήσεις δηλώνουν ότι πραγματοποίησαν μέσω πλατφόρμας οι επιχειρήσεις, αλλά και τι δηλώνουν οι ίδιες οι πλατφόρμες.

Με απόφασή του ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής ορίζει τους βασικούς στόχους των ελεγκτικών υπηρεσιών για το 2023. Αλλά αναθέτει και στους προϊσταμένους των Υπηρεσιών Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (ΥΕΔΔΕ) να αξιολογούν και να αναλαμβάνουν την ευθύνη να αλλάζουν τις προτεραιότητες που τους τίθενται, εφόσον έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και ενδείξεις τέλεσης σοβαρών αδικημάτων φοροδιαφυγής.

Το «μενού» των ελέγχων περιλαμβάνει και «ειδικές έρευνες στους τομείς ηλεκτρονικού εμπορίου , πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διαμεσολάβησης στην παροχή υπηρεσιών διαμονής».

Στο στόχαστρο μπαίνουν έτσι παραγγελίες κινητών τηλεφώνων, καλλυντικών ή άλλων προϊόντων μέσω πλατφόρμας, οι τηλε-παραγγελίες και παραδόσεις «ντελίβερι» μέσω διαδικτύου ή εφαρμογών, αλλά και μισθώσεις τύπου Airbnb.

Αναλυτικά, με βάση και το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2023, στις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (ΥΕΔΔΕ) έχουν ανατεθεί μεταξύ άλλων και οι κάτωθι στόχοι που αφορούν υποθέσεις ερευνών:

i. Διενέργεια τουλάχιστον 470 υποθέσεων ερευνών φοροδιαφυγής από τις ΥΕΔΔΕ που σχετίζονται με ανοίγματα τραπεζικών λογαριασμών, επεξεργασίες κατασχεμένων στοιχείων και αρχείων, κυκλώματα έκδοσης και λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων, επεξεργασίες ψηφιακών αρχείων κ.λπ.

ii. Διενέργεια τουλάχιστον 105 υποθέσεων ερευνών αξιοποίησης νέων πληροφοριών και δεδομένων από τις ΥΕΔΔΕ και

iii. Διενέργεια τουλάχιστον 170 υποθέσεων ειδικών ερευνών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, των πλατφορμών παραγγελιοληψίας, των πλατφορμών διαμεσολάβησης στην παροχή υπηρεσιών διαμονής και εν γένει του ηλεκτρονικού επιχειρείν από τις ΥΕΔΔΕ.

iv. Διενέργεια τουλάχιστον 155 υποθέσεων έρευνας, οι οποίες αφορούν απάτη στον ΦΠΑ ενδοκοινοτικών συναλλαγών από τις ΥΕΔΔΕ.

Οι προς υλοποίηση υποθέσεις του υπ’ αρ. i στόχου προέρχονται από τις καταγεγραμμένες εκκρεμείς υποθέσεις των ΥΕΔΔΕ κατά την 31.10.2022. Οι υποθέσεις αυτές κατατάσσονται ανά εκάστη ΥΕΔΔΕ σε φθίνουσα σειρά ταξινόμησης, σύμφωνα με τελική μοριοδότηση που λαμβάνουν βάσει αυτοματοποιημένου μοντέλου αντικειμενικής αξιολόγησης. Ελέγχονται κατά προτεραιότητα εκείνες που συγκεντρώνουν την υψηλότερη μοριοδότηση, ακολουθώντας τη φθίνουσα σειρά ταξινόμησης, μέχρι την επίτευξη της τεθείσας σε εκάστη από αυτές, ετήσιας στοχοθεσίας.

Τα κριτήρια και οι συνδυασμοί αυτών που χρησιμοποιούνται για την αντικειμενική αξιολόγηση και μοριοδότηση των υποθέσεων περιλαμβάνονται σε ειδικό παράρτημα το οποίο δεν δημοσιοποιείται.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι προϊστάμενοι των ΥΕΔΔΕ, εφόσον, από στοιχεία ή πληροφορίες που έχουν στη διάθεσή τους και σε συνδυασμό με τις ισχύουσες διατάξεις, κρίνουν ότι συντρέχει βάσιμος λόγος ελέγχου υποθέσεων που δε βρίσκονται σε υλοποιήσιμη σειρά κατάταξης, σύμφωνα με τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου, ανακατατάσσουν τις προκρινόμενες υποθέσεις ανάλογα με τη σημαντικότητά τους, συνεκτιμώντας τη σοβαρότητα των υποθέσεων που ανακατατάσσονται.

Μεταβολή στη σειρά κατάταξης των υποθέσεων του αρχικού πίνακα θα πρέπει να αιτιολογηθεί επαρκώς και να γνωστοποιηθεί στη ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε., εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του. Περαιτέρω ανακατατάξεις υποθέσεων κατά τη διάρκεια του έτους, θα πρέπει να αιτιολογηθούν επαρκώς και να γνωστοποιηθούν στην ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε. εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία λήξης του έτους.

Σε περίπτωση κάλυψης του υπ’ αρ. i στόχου, διενεργούνται έλεγχοι-έρευνες, πέραν του πλήθους του στόχου αυτού, σύμφωνα με τη φθίνουσα σειρά ταξινόμησης.

Ανεξάρτητα από την προτεραιοποίησή τους ή μη, ελέγχονται οι κάτωθι υποθέσεις:

α) Έρευνες που σχετίζονται με αξιοποίηση νέων πληροφοριών , ειδικές έρευνες στους τομείς ηλεκτρονικού εμπορίου, πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διαμεσολάβησης στην παροχή υπηρεσιών διαμονής καθώς και έρευνες που σχετίζονται με ενδοκοινοτικές απάτες ΦΠΑ .

β) Yποθέσεις πολυμερών (ταυτόχρονων) ελέγχων που διενεργούνται από ελληνικές και αλλοδαπές φορολογικές αρχές.

γ) Έρευνες-έλεγχοι κατόπιν εντολής του Διοικητή της ΑΑΔΕ ή του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Λειτουργειών (ΓΔΦΛ).

δ) Υποθέσεις έρευνας που προέκυψαν από εισαγγελικές παραγγελίες κατόπιν αιτήματος των ΥΕΔΔΕ.

ε) Έρευνες-έλεγχοι που προέκυψαν από συμμετοχή των ΥΕΔΔΕ σε ειδικά συνεργεία ελέγχου και οι οποίες διενεργούνται στο πλαίσιο ειδικών διατάξεων άλλων υπηρεσιών.

στ) Έρευνες για τις οποίες έχει διαβιβαστεί ειδική έκθεση ελέγχου λήψης διασφαλιστικών μέτρων στην αρμόδια υπηρεσία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 4987/2022 (Α’ 206), καθώς και έρευνες για τις οποίες έχει διαβιβαστεί έγγραφο για τη δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών και περιουσιακών στοιχείων σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. (ι) της υποπαρ. II της παρ. 4 της ενότητας Α’ του άρθρου 48Α της υπό στοιχεία Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 2020/23.10. 2020 (Β’ 4738) απόφασης Διοικητή ΑΑΔΕ.

ζ) Έρευνες-έλεγχοι οι οποίες κατά τη δημοσίευση της παρούσας βρίσκονται σε στάδιο σύνταξης έκθεσης ελέγχου.

η) Προτεραιοποιημένες έρευνες, οι οποίες διαβιβάζονται από επιχειρησιακή δομή (ΥΕΔΔΕ), λόγω διενέργειας ελέγχου από την ΥΕΔΔΕ υποδοχής, για τις ίδιες οντότητες και για επικαλυπτόμενες φορολογικές περιόδους, ανεξαρτήτως φορολογικού αντικειμένου.

θ) Υποθέσεις που αφορούν σε διενέργεια μερικών επιτόπιων στοχευμένων ελέγχων, καθώς και λοιπών ελέγχων πρόληψης για τη διαπίστωση της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, για φορολογουμένους που ασκούν οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα ή διακινούν αγαθά.

Οι πιο πάνω υποθέσεις προσμετρώνται στην αντίστοιχη στοχοθεσία του Επιχειρησιακού Σχεδίου της ΑΑΔΕ για το έτος 2023.

Στο τρίτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας που συνετρίβη μετά από μετωπική σύγκρουση στη Λάρισα επικεντρώνονται σήμερα οι έρευνες από τα σωστικά συνεργεία της ΕΜΑΚ, της Πολιτικής Προστασίας, της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, νωρίς το πρωί οι διασώστες βρήκαν μέσα στο τρίτο βαγόνι ακόμα τρεις σορούς, ωστόσο οι έρευνες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Πηγές από την Πολιτικής Προστασία αναφέρουν πως οι νεκροί από το δυστύχημα έχουν φτάσει τους 47.

Ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Επιπυραγός Ιωάννης Αρτοποιός μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ για την πορεία των ερευνών και το πού επικεντρώνονται πλέον. Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στην περιοχή ήταν σε εξέλιξη όλη τη νύχτα, ενώ σήμερα με το πρώτο φως της ημέρας αυτή συνεχίζεται από τα σωστικά συνεργεία ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο κατά σειρά βαγόνι του συρμού που είναι αυτό της δεύτερης θέσης. Τα δύο βαγόνια έχουν συντριβεί μεταξύ τους δημιουργώντας ένα πολύ σκηνικό τραγωδίας για τους επιβάτες, αλλά και για τους διασώστες που επιχειρούν.

Αυτά που περιέγραψε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής ήταν συγκλονιστικά. «Βλέπουν ότι υπάρχουν άτομα σε πολύ κακή κατάσταση λόγω της σύγκρουσης και της σύνθλιψης των δύο βαγονιών. Έχουμε τοποθετήσει ήδη δύο σορούς σε σάκους. Σε αυτό το σημείο που είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι εκεί που λόγω του φορτίου και της έντασης της σύγκρουσης είναι σε κακή κατάσταση», ανέφερε.

Ενώ συμπλήρωσε πως «η επιχείρηση αυτή θα έχει συνέχεια για να παραδώσουμε όλους τους ανθρώπους στους συγγενείς τους. Δεν είναι δυνατόν να πούμε αυτή τη στιγμή πόσα άτομα είναι εκεί. Βρέθηκαν σε ένα σημείο που όλο το φορτίο πέρασε πάνω από το σώμα τους και αυτή τη στιγμή γίνεται διαχείριση για να τους ανασύρουμε». Μάλιστα περιέγραψε το φρικιαστικό σκηνικό πως «είναι το σημείο που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά και το μεγαλύτερο θερμικό φορτίο. Βρέθηκαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι αστραπιαία να συνθλίβονται από τα βαγόνια και στη συνέχεια να φλέγονται».

Ωστόσο, όπως είπε είναι ακόμα άγνωστο γιατί εκδηλώθηκε στο συγκεκριμένο σημείο η φωτιά και το μεγάλο θερμικό φορτίο. Την ίδια στιγμή, οι εικόνες που προβάλλονται από το σημείο είναι αποκαρδιωτικές με τους άνδρες της ΕΜΑΚ να έχουν στα χέρια τους σεντόνια και μαύρες σακούλες.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας επιχείρησαν χθες 72 πυροσβέστες με 24 οχήματα, 3 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και 2 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, ενώ συνεχής είναι η παρουσία του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας.

Θετικά τα πρώτα μηνύματα για τις διαθέσεις του ταξιδιωτικού κοινού το 2023, όπως προκύπτει από την ανάλυση των ΙΤΒ Berlin – IPK International ενόψει της μεγάλης τουριστικής έκθεσης ΙΤΒ του Βερολίνου τις επόμενες ημέρες όπου κάθε χρόνο δίνουν το παρών και οι εγχώριοι τουριστικοί φορείς

Η θετική τάση για περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό, η οποία καταγράφηκε έντονη το 2022, θα συνεχιστεί και τη φετινή χρονιά, παρά τις προκλήσεις στο οικονομικό επίπεδο, την αβεβαιότητα, την ακρίβεια και τις πληθωριστικές πιέσεις στα εισοδήματα του ταξιδιωτικού κοινού.

Αυτή είναι η τελευταία πρόβλεψη από την ανάλυση του οργανισμού της ΙΤΒ Berlin και της εξειδικευμένης σε τουριστικές αναλύσεις IPK International, που πραγματοποιήθηκε ενόψει της μεγάλης τουριστικής έκθεσης ΙΤΒ του Βερολίνου όπου κάθε χρόνο δίνουν το παρών και οι εγχώριοι τουριστικοί φορείς, λαμβάνοντας και το πρώτο «στίγμα» για την τουριστική σεζόν που ακολουθεί. Φέτος η ITB αναμένεται να πραγματοποιηθεί το διάστημα 7- 9 Μαρτίου φέρνοντας και τα πρώτα απτά μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό τη φετινή χρονιά.

Σύμφωνα με την ανάλυση και ειδικά όσον αφορά τους κερδισμένους προορισμούς το 2022, οι διακοπές για το προϊόν «Ηλιος και θάλασσα» ήταν οι πλέον δημοφιλείς, με την έκθεση να κάνει ιδιαίτερη αναφορά σε Τουρκία και Ισπανία «που έφτασαν σχεδόν τα επίπεδα του 2019». Το μερίδιο αγοράς για ταξίδια στο προϊόν «Ηλιος και Θάλασσα» είναι στο 35% και ακολουθούν τα ταξίδια για σύντομα ταξίδια city break με μερίδιο 27%.

Συνολικά το 2022 διεθνώς τα ταξίδια στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 90% σε ετήσια βάση, ποσοστό που ισοδυναμεί με ένα παγκόσμιο όγκο σχεδόν 700 εκατομμυρίων ταξιδιών την περυσινή χρονιά. Σε σύγκριση με τα εξερχόμενα ταξίδια προ πανδημίας το 2019, το νούμερο αυτό αντιστοιχεί στο 66% των προ κρίσης επιπέδων. Ειδικά για τους Ευρωπαίους, που είναι και οι βασικοί τροφοδότες του ελληνικού τουρισμού, το 2022, τα ταξίδια τους στο εξωτερικό σημείωσαν άνοδο κατά 92%, των Βορειοαμερικανών κατά 87% και των Νοτιοαμερικανών 70%, προσεγγίζοντας τελικά τα ¾ των επιπέδων 2019. Οι Αμερικανοί ήταν αυτοί που πραγματοποίησαν τα περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό το 2022, ενώ στις πρώτες θέσεις βρίσκονται επίσης οι Γερμανοί και οι Βρετανοί, δύο εθνικότητες που αποτελούν και τις δύο τοπ αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα.

Υψηλότερα έξοδα μετακίνησης το 2022

Ως προς τη διάρκεια παραμονής στον προορισμό και τις δαπάνες για ταξίδια την περυσινή χρονιά κι ενώ η μέση διάρκεια ενός διεθνούς ταξιδιού ήταν σχεδόν ίδια με την αντίστοιχη προ πανδημίας, οι δαπάνες ανά ταξίδι κατ’ άτομο αυξήθηκαν και πάλι σε μεγάλο βαθμό. Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την ανάλυση, το 2022, η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση κατ’ άτομο ήταν περίπου στα 165 ευρώ. Η αύξηση στην ταξιδιωτική δαπάνη προήλθε κυρίως από το υψηλότερο κόστος μετακίνησης, λόγω του πληθωρισμού και της μειωμένης διαθεσιμότητας πτήσεων και υπηρεσιών, δεδομένου ότι όπως αναφέρεται στην έκθεση δεν παρατηρείται κάποια ουσιαστική μεταβολή προς τα πάνω στα εισοδήματα των ταξιδιωτών, τα οποία ούτως ή άλλως πιέζονται λόγω των γενικότερων οικονομικών συνθηκών και της ακρίβειας στους προορισμούς.

Πάντως, αν και ακριβότερα, τα διεθνή αεροπορικά ταξίδια παρουσίασαν αύξηση έναντι του 2021, έστω κι αν παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019. Επιπλέον, τα περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό συνεχίζουν να πραγματοποιούνται αεροπορικώς (με μερίδιο αγοράς στο 60%), όπως άλλωστε συμβαίνει και στη χώρα μας όπου το μερίδιο των αεροπορικών ταξιδιών αγγίζει ακόμη και το 70%.

Βελτιωμένη κερδοφορία αναμένει για το 2023 η διοίκηση της Aston Martin Lagonda, με αποτέλεσμα η μετοχή της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να εμφανίζει ισχυρά κέρδη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Παρά τα προβλήματα στις αλυσίδες προμήθειας, τα οποία έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους σ’ όλο τον κλάδο, η εταιρεία προεξοφλεί αύξηση τόσο των πωλήσεων όσο και της κερδοφορίας.

Αυτή η προσδοκία εδράζεται στις προβλέψεις για βελτιωμένο όγκο πωλήσεων και υψηλότερο περιθώριο κέρδους, με την άνοδο να είναι ισχυρότερη στο β’ μισό του 2023.

Ενδεικτικά, αναμένεται η παράδοση 7.000 οχημάτων μέσα στο έτος, με τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων να σημειώνουν αύξηση κατά σχεδόν 20%.

Ως αποτέλεσμα, η μετοχή της Aston Martin εκτοξεύεται κατά 14% στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, διευρύνοντας στο +45% τα συνολικά κέρδη του 2023.

«Το βιβλίο παραγγελιών ουδέποτε ήταν ισχυρότερο» δήλωσε τον προηγούμενο μήνα στο CNBC ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, Λορενς Στρολ, ο οποίος επανέλαβε ότι στόχος είναι η παράδοση 10.000 οχημάτων εντός των επόμενων ετών.

Όσον αφορά το 2022, πάντως, η Aston Martin επιβεβαίωσε τον διπλασιασμό των προ-φόρων ζημιών στα 495 εκατ. στερλίνες, κάτι το οποίο οφείλεται στην υποτίμηση της στερλίνας έναντι του δολαρίου.

Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά αποτελέσματα, δε, ανήλθαν σε 118 εκατ. στερλίνες έναντι 74 εκατ. στερλινών το 2021, ενώ τα έσοδα διευρύνθηκαν στο +26% και το 1,38 δισ. δολάρια.

Σημαντικές περικοπές προσωπικού στις εφημερίδες του, Die Welt και Bild, έχει αποφασίσει ο μεγαλύτερος εκδοτικός οίκος της Γερμανίας, Axel Springer, σύμφωνα με σημερινή επιστολή του διευθύνοντα συμβούλου Ματίας Ντέπφνερ, ο οποίος προειδοποιεί ταυτόχρονα για την αντικατάσταση των δημοσιογράφων από συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.

Όπως επισημαίνει ο κ. Ντέπφνερ σε επιστολή του προς τους εργαζόμενους, ο εκδοτικός οίκος «θα αναπτυχθεί και ταυτόχρονα θα μειώσει τις θέσεις εργασίας» του, με «σημαντικές περικοπές στους τομείς παραγωγής, διόρθωσης και διοίκησης» των δύο εφημερίδων. Το σχέδιο της διεύθυνσης προβλέπει και κίνητρα εθελουσίας εξόδου, με στόχο, όπως διευκρινίζει ο Ματίας Ντέπφνερ, να αποφευχθούν οι απολύσεις.

Τα αποτελέσματα του Ομίλου πρέπει να βελτιωθούν κατά περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ εντός των προσεχών τριών ετών και αυτό έχει σχεδιαστεί να γίνει μέσω αύξησης του κύκλου εργασιών, αλλά και μείωσης του κόστους, πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος του Axel Springer.

Οι Welt και Bild «πρέπει να αναπτύξουν τις καλοπληρωμένες και βιώσιμες ηλεκτρονικές συνδρομές τους», τονίζει, επισημαίνοντας ότι «τα δημοσιογραφικά στάνταρντ θα παραμείνουν υψηλά και θα γίνουν ακόμη υψηλότερα». Δεσμεύεται μάλιστα ότι δεν θα συρρικνωθεί ο «δημοσιογραφικός πυρήνας» των δύο φύλλων, διευκρινίζοντας πάντως ότι «αυτό δεν αποτελεί εγγύηση εργασίας, καθώς εργαζόμενοι οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται πλέον στις απαιτήσεις» θα χάσουν τις θέσεις τους.

Στην επιστολή του ο κ. Ντέπφνερ προειδοποιεί ακόμη ότι «οι δημοσιογράφοι κινδυνεύουν να καταστούν ξεπερασμένοι από την τεχνητή νοημοσύνη, η οποία έχει τη δυνατότητα να κάνει την ανεξάρτητη δημοσιογραφία καλύτερη από ποτέ – ή απλώς να την αντικαταστήσει, καθώς οι υπολογιστές που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη σύντομα θα είναι καλύτεροι στη συγκέντρωση πληροφοριών από τους ανθρώπους δημοσιογράφους». Αν τα ΜΜΕ θέλουν να επιβιώσουν, συνεχίζει ο επικεφαλής του Axel Springer, πρέπει να επικεντρωθούν στις αποκλειστικές ειδήσεις ή στα πρωτότυπα σχόλια. Εργαλεία τα οποία τροφοδοτούνται από την τεχνητή νοημοσύνη, όπως το ChatGPT, αναφέρει, υπόσχονται επανάσταση στην πληροφορία. Ωστόσο, παραδέχεται, η διευκρίνιση των κινήτρων πίσω από τα γεγονότα, «θα παραμείνει έργο των δημοσιογράφων».

Το συνδικάτο εργαζομένων Ver.di επέκρινε τα σχέδια του Ομίλου, επισημαίνοντας ότι γίνονται «χωρίς οικονομική αναγκαιότητα και με σκοπό μόνο την υπερβολική προσδοκία κέρδους».

Συγκρούσεις ΜΑΤ – διαδηλωτών μετά την παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Hellenic Train

Επεισόδια σημειώθηκαν νωρίτερα στο κέντρο της Αθήνας όπου διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία της Hellenic Train προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Μετά το τέλος της παράστασης διαμαρτυρίας ομάδα αγνώστων έκαψε κάδους επί της λεωφόρου Συγγρού και στη συνέχεια ξεκίνησε «κλεφτοπόλεμος» με δυνάμεις των ΜΑΤ μέχρι και την οδό Πανεπιστημίου. Μάλιστα οι νεαροί πέταξαν προς την πλευρά των αστυνομικών βόμβες μολότοφ

Οι αστυνομικές δυνάμεις προκειμένου να περιορίσουν τους αγνώστους προχώρησαν σε χρήση χημικών και κρότου λάμψης. Οι ίδιες ομάδες αγνώστων αφού κατέστρεψαν τζαμαρίες ξενοδοχείου στην οδό Αμαλίας και τα τζάμια καφετέριας κατευθύνθηκαν σε «μικρές» ομάδες προς τα Εξάρχεια.

Τριτοκοσμικές καταστάσεις στο Δ.Σ. της Superleague 2, με τον πρόεδρο της Κηφισιάς, Χ.Πρίτσα και τον αντιπρόεδρο του Διαγόρα, Χ.Παπαδημητρίου να ανταλλάσσουν γροθιές σύμφωνα με πληροφορίες!

Απίστευτες σκηνές στο διοικητικό συμβούλιο της δεύτερης τη τάξει κατηγορίας, που μετά από έξι και πλέον ώρες, από τις 12 το μεσημέρι που ξεκίνησε, βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη!

Σύμφωνα με πληροφορίες του SDNA, οι ισχυροί άνδρες της Κηφισιάς και του Διαγόρα Ρόδου, οι κ.κ. Χρήστος Πρίτσας (πρόεδρος Κηφισιάς) και Χρήστος Παπαδημητρίου (αντιπρόεδρος Διαγόρα) αρχικά λογομάχησαν από μία παρεξήγηση που δημιουργήθηκε, οι τόνοι στη συνέχεια ανέβηκαν ακόμη περισσότερο και στο τέλος έφτασαν να έρθουν στα χέρια και να ανταλλάσσουν γροθιές όπως επιβεβαιώνουν παρευρισκόμενοι, πριν προλάβουν να τους χωρίσουν οι ψυχραιμότεροι!

Σκηνές που αν μη τι άλλο ντροπιάζουν το ελληνικό ποδόσφαιρο, ακόμη περισσότερο μάλιστα τη μέρα που η χώρα βρίσκεται σε εθνικό πένθος λόγω της τραγωδίας των Τεμπών. Το σοβαρό επεισόδιο ανάμεσα στους δύο άνδρες, όπως είναι φυσικό, οδήγησε και σε ολιγόλεπτη διακοπή του Δ.Σ., πριν τα μέλη του συνεταιρισμού επιστρέψουν στην αίθουσα για να συνεχίσουν.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι πρόκειται για δύο παράγοντες που βρίσκονται σε κοινό «μπλοκ», εκείνο της ΑΕΚ…

Πρόκειται εξάλλου για ένα Δ.Σ. που δεν έλειψαν οι εντάσεις, με ορισμένους παράγοντες να βρίσκονται εναντίον του προέδρου της Λίγκας, Λεωνίδα Λεουτσάκου για το θέμα των χειρισμών που έχουν γίνει και τα χρήματα που -δεν- δίνει η Πολιτεία από τη φορολογία του στοιχήματος, πλην όμως η πλειοψηφία τάσσεται στο πλευρό του.

«Ο σεβασμός στα θύματα προϋποθέτει σεβασμό στην αλήθεια» επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωση που εξέδωσε για τις δηλώσεις Μηστοτάκη.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε σχετική ανακοίνωσή του σημειώνει επίσης: «Αυτές τις στιγμές πένθους και οδύνης δεν θα μπούμε στον πειρασμό να σχολιάσουμε τη δήλωση του Πρωθυπουργού, που σπεύδει να προδικάσει ότι η τραγωδία οφείλεται κυρίως σε ανθρώπινο λάθος.

Ο σεβασμός στα θύματα προϋποθέτει σεβασμό στην αλήθεια. Όλα θα ειπωθούν στη σωστή ώρα».

«Ο Κώστας Καραμανλής ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη» δήλωσε ο πρωθυπουργός – Στη θέση του μέχρι τις εκλογές ο Γεραπετρίτης – Παραιτήθηκαν οι διοικητές του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ

Σε έκτακτη δήλωση, μετά την επιστροφή του από τον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη, προέβη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για τον ανείπωτο πόνο των συγγενών των θυμάτων και των αγνοουμένων. Με ρώτησαν «γιατί», τόνισε, και μου είπαν «ποτέ ξανά».

Δήλωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για τραγωδία που θα μείνει χαραγμένη στη συλλογική μας μνήμη, τονίζοντας ότι χάθηκαν δεκάδες συμπολίτες μας, οι περισσότεροι νέα παιδιά. Ακόμη, αναφέρθηκε στην παραίτηση του Κώστα Καραμανλή και ανακοίνωσε την αντικατάστασή του, μέχρι τις εκλογές, από τον Γιώργο Γεραπετρίτη, ενώ έκανε γνωστό ότι παραιτήθηκαν και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Αναλυτικά η δήλωση Μητσοτάκη για την τραγωδία στα Τέμπη

Μόλις επέστρεψα από τον τόπο μιας τραγωδίας που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη συλλογική μας μνήμη. Δεκάδες συμπολίτες μας, οι πιο πολλοί νέα παιδιά, έχασαν εκεί τη ζωή τους, σε ένα φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα χωρίς προηγούμενο στην πατρίδα μας.

Ευχαριστώ από καρδιάς τις γυναίκες και τους άνδρες του κρατικού μηχανισμού που κινητοποιήθηκαν από την πρώτη στιγμή. Πυροσβέστες και διασώστες, στελέχη του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας, της Αυτοδιοίκησης, όπως και τους γιατρούς και υγειονομικούς και τους ψυχολόγους στα νοσοκομεία μας. Έκαναν και κάνουν το καλύτερο δυνατό σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Συνάντησα συγγενείς των θυμάτων και των αγνοουμένων στο νοσοκομείο της Λάρισας. Μέσα στον ανείπωτο πόνο τους, με περίσσευμα αξιοπρέπειας, με ρώτησαν «γιατί». Και μου είπαν «ποτέ ξανά». Τους οφείλουμε μία ειλικρινή απάντηση.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.

Μεταβατικός Υπουργός, μέχρι τις εθνικές εκλογές, ορίζεται ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από τον οποίο ήδη ζήτησα να προχωρήσει γρήγορα στη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος. Αλλά θα εξετάσει και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

Ταυτόχρονα, η Δικαιοσύνη θα κάνει τη δική της δουλειά. Οι ευθύνες θα αποδοθούν. Ενώ η πολιτεία θα σταθεί δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων. Θα πενθήσουμε τα παιδιά μας, τα αδέρφια μας, τους φίλους μας. Θα μείνουμε ενωμένοι και σε αυτή την τραγωδία. Και, μετά, θα σκύψουμε το κεφάλι και θα σφίξουμε τα δόντια. Θα δουλέψουμε ώστε αυτό το «ποτέ ξανά» που άκουσα στη Λάρισα να μην μείνει λόγος κενός.

Σας το υπόσχομαι.

Στις 26 Ιανουαρίου 2020, ο Κόμπι Μπράιαντ, η 13χρονη κόρη του Τζιάνα και άλλα επτά άτομα σκοτώθηκαν όταν το ελικόπτερο τους συνετρίβη σε λόφο κοντά στο Λος Άντζελες.

Αστυνομικοί και πυροσβέστες είχαν τραβήξει φωτογραφίες στο σημείο, συμπεριλαμβανομένων εικόνων από τα ακρωτηριασμένα πτώματα του θρύλου των Λος Άντζελες Λέικερς και της κόρης του. Κάποιοι τότε είχαν δείξει ή στείλει φωτογραφίες σε συγγενείς ή φίλους.

Η χήρα του σταρ του ΝΒΑ, Βανέσα Μπράιαντ, είχε καταθέσει μήνυση, φοβούμενη ότι αυτές οι εικόνες θα μπορούσαν κάποια μέρα να εμφανιστούν στο διαδίκτυο.

Η κομητεία του Λος Άντζελες συμφώνησε χθες να της επιδικάσει 28,85 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει όλες τις αγωγές που σχετίζονται με το δυστύχημα.

Αυτό το ποσό περιλαμβάνει 15 εκατομμύρια που έχουν ήδη επιδικαστεί στη Βανέσα Μπράιαντ από δικαστήριο του Λος Άντζελες τον Αύγουστο του 2022 για τον ίδιο λόγο.

«Αυτό σηματοδοτεί την επιτυχία της θαρραλέας μάχης της κυρίας Μπράιαντ», δήλωσε ο δικηγόρος της Λουίς Λι.

«Πολέμησε για τον σύζυγό της, την κόρη της και όλους εκείνους των οποίων τα μέλη της οικογένειας που έχασαν αντιμετωπίστηκαν με την ίδια ασέβεια. Ελπίζουμε ότι αυτή η δικαστική νίκη και ο συμβιβασμός θα βάλει τέλος σε αυτήν την πρακτική», είπε ο δικηγόρος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η τραγωδία στα Τέμπη ανατρέπει την πορεία προς τις εκλογές; Είναι ένα ερώτημα που δειλά έχει αρχίσει να τίθεται σε πολιτικά και δημοσιογραφικά γραφεία όσο ξετυλίγεται το μέγεθος της καταστροφής.

Στο Μέγαρο Μαξίμου κανείς δεν μπαίνει σε μια τέτοια συζήτηση, αλλά είναι φανερό ότι υπάρχει προβληματισμός σε κυβερνητικά στελέχη. Ουδείς συνεργάτης του πρωθυπουργού τολμά αυτή την ώρα να του απευθύνει μια τέτοια ερώτηση, καθώς όλη η προσοχή και η ενέργεια, όπως σημειώνουν, είναι στραμμένη στη φροντίδα των τραυματιών, στη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων και στη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος.

Το σίγουρο είναι πως ο προγραμματισμός που υπήρχε για το επόμενο δεκαήμερο τίθεται εν αμφιβόλω. Την Παρασκευή υπάρχει προγραμματισμένη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου με βασικό θέμα την αύξηση του κατώτατου μισθού. Με τη χώρα να βρίσκεται σε εθνικό πένθος μέχρι και την Παρασκευή, πολύ δύσκολα μπορεί να φανταστεί κάποιος ότι αυτή η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί. Το κλίμα, άλλωστε, τις επόμενες ημέρες θα είναι βαρύ και η θλίψη θα απλωθεί σαν πέπλο πάνω από όλα τα γεγονότα.

Ο Οικονόμου είχε προαναγγείλει ανακοινώσεις για εκλογές την Παρασκευή 3 Μαρτίου

Ας σημειωθεί ότι σε σχετική ερώτηση στην τελευταία ενημέρωση των πολιτικών συντακτών για το εάν το υπουργικό συμβούλιο της Παρασκευής, 3 Μαρτίου, είναι το τελευταίο, για το πόσες ενημερώσεις θα κάνει ο ίδιος, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου είπε ότι στο υπουργικό της Παρασκευής θα δίνονταν οι απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα, προαναγγέλλοντας έτσι την ανακοίνωση των αποφάσεων σχετικά με τις εκλογές.

«Στο υπουργικό της Παρασκευής θα πάρετε τις απαντήσεις σας για όλα αυτά τα ερωτήματα», είχε δηλώσει λακωνικά.

Μπορούν να ανακοινωθούν εκλογές στις 9 Μαρτίου;

Μετά τις τραγικές εξελίξεις με το πολύνεκρο δυστύχημα, πολλοί εκτιμούν ότι η προκήρυξη των εκλογών είναι δύσκολο να γίνει στις 9 Μαρτίου. Τι σημαίνει αυτό; Ότι είναι πιθανό όλα να μετατεθούν δύο εβδομάδες αργότερα και οι εκλογές να διεξαχθούν στις 23 Απριλίου, αντί στις 9 του μήνα όπως είναι ο μέχρι τώρα σχεδιασμός του Μεγάρου Μαξίμου. Με δεδομένο ότι στις 16 Απριλίου είναι το Πάσχα και στις 30 του μήνα είναι το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, η μόνη ελεύθερη ημερομηνία εντός του μήνα για να στηθούν οι κάλπες είναι η 23η Απριλίου. Με την προοπτική αυτή, ενδεχόμενες δεύτερες κάλπες θα μπορούσαν να στηθούν στα τέλη Μαΐου, αφού την 1η Ιουνίου ξεκινούν οι Πανελλαδικές.

Διαφορετικά θα πρέπει να υπάρξει ριζικός ανασχεδιασμός από την πλευρά της κυβέρνησης και θα αρχίσει η αναζήτηση ημερομηνιών εντός του Μαΐου. Πρόκειται για ένα πιθανό σενάριο, χωρίς ωστόσο να έχει μιλήσει κανείς με τον πρωθυπουργό για να είναι σε θέση να γνωρίζει τις σκέψεις του.

H Revolut, μία από τις κυρίαρχες fintech εφαρμογές του Ηνωμένου Βασιλείου, παρουσίασε το πρώτο ετήσιο κέρδος το 2021, σύμφωνα με τους οικονομικούς λογαριασμούς που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη, καθώς οι συνδρομές στα επί πληρωμή πακέτα και η συνολική χρήση της εφαρμογής αυξήθηκαν απότομα.

Η εταιρεία, σύμφωνα με το CNBC, ανέφερε έσοδα 636,2 εκατομμυρίων λιρών (767,1 εκατομμυρίων δολαρίων) για το έτος, τριπλάσια από αυτά που είχε το προηγούμενο έτος, και σημείωσε κέρδη 59,1 εκατομμυρίων λιρών προ φόρων. Το 2020 η Revolut κατέγραψε ζημία προ φόρων 205 εκατομμυρίων λιρών.

Η ανακοίνωση της Revolut είναι μια σπάνια θετική είδηση ​σε μια αγορά fintech που μαστίζεται από μαζικές απολύσεις και τεράστιες περικοπές αποτίμησης, καθώς οι επενδυτές επανεκτιμούν τον χώρο εν μέσω επιδείνωσης των μακροοικονομικών συνθηκών.

Η Klarna, η σουηδική αγορά τώρα, είδε την αποτίμησή της να πέφτει 85% στα 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι. Την Τρίτη η εταιρεία σημείωσε ζημία-ρεκόρ 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για το οικονομικό έτος 2022.

Για το 2022 η Revolut έδωσε μια ενημέρωση συναλλαγών, λέγοντας ότι αναμένει ότι τα έσοδα θα έχουν αυξηθεί περισσότερο από 30%, στα 850 εκατομμύρια £, επικαλούμενη ένα διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο. Ως ιδιωτική εταιρεία, δεν απαιτείται να κοινοποιεί συχνές τριμηνιαίες εκθέσεις.

Από τους μεγαλύτερους «μονόκερους» fintech της Ευρώπης, με αποτίμηση 33 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Η Revolut ιδρύθηκε το 2015 από τον πρώην έμπορο της Lehman Brothers, Νικ Στορόνσκι (Nikolay Storonsky), και τον προγραμματιστή λογισμικού Vlad Yatsenko, εξελίχθηκε γρήγορα και έγινε ένας από τους μεγαλύτερους «μονόκερους» fintech της Ευρώπης, με αποτίμηση 33 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Πάνω από 500.000 πελάτες στις ΗΠΑ

Η Revolut έχει πιέσει σκληρά στις αγορές του εξωτερικού, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, όπου αυτήν τη στιγμή έχει πάνω από 500.000 πελάτες. Η εταιρεία έχει επίσης ανοίξει δραστηριότητες στη Βραζιλία, το Μεξικό και την Ινδία. Τον Νοέμβριο, η Revolut ανακοίνωσε ότι έχει 25 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.