Σάββατο, 28 Ιουνίου, 2025

Μήνυμα στήριξης στον ελληνικό λαό για την τραγωδία που σημειώθηκε στη Λάρισα τα μεσάνυχτα της Τρίτης, απέστειλε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν.

Ο πρόεδρος της Γαλλίας σε ανάρτησή του στα ελληνικά στο Twitter, ανέφερε ότι «η σκέψη μου είναι στους οικείους των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος που συνέβη χθες τη νύχτα κοντά στη Λάρισα» και συμπλήρωσε «Η Γαλλία βρίσκεται στο πλευρό των Ελλήνων».

Ο δικηγόρος του Ασράφ Χακίμι υποστήριξε ότι η καταγγελία για βιασμό εναντίον του αστέρα της Παρί Σεν Ζερμέν είναι «ψευδής», αποκαλύπτοντας ότι ο σύλλογος στηρίζει τον ποδοσφαιριστή

Μια 24χρονη γυναίκα κατηγόρησε τον Μαροκινό διεθνή αστέρα της Παρί, Ασράφ Χακίμι, ότι τη βίασε στο σπίτι του σε προάστιο του Παρισιού στις 25 Φεβρουαρίου. Οι Γάλλοι εισαγγελείς ξεκίνησαν προκαταρκτική έρευνα για τον ισχυρισμό τη Δευτέρα και ο δικηγόρος του υποστηρίζει ότι η καταγγελία είναι ψευδής.

Σύμφωνα με την Le Parisien, η γυναίκα κατήγγειλε το περιστατικό σε αστυνομικό τμήμα την Κυριακή, αλλά δεν υπέβαλε μήνυση. Ο δικηγόρος του άσου, Φένι Κόλιν δήλωσε: «Οι κατηγορίες είναι ψευδείς. Είναι ήρεμος και θέτει τον εαυτό του στη διάθεση των αρχών».

«Η Παρί Σεν Ζερμέν υποστηρίζει τον παίκτη, ο οποίος αρνείται σθεναρά τις κατηγορίες και εμπιστεύεται τη δικαιοσύνη», ανέφερε από πλευράς της η PSG σε ανακοίνωσή της.

Η εισαγγελία που χειρίζεται την υπόθεση στη Ναντέρ, ένα δυτικό προάστιο του Παρισιού, αρνήθηκε να σχολιάσει. Ωστόσο, κατήγγειλε ότι «οι πληροφορίες που έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί» στα μέσα ενημέρωσης «υπονόμευσαν τις απαραίτητες έρευνες για την ανακάλυψη της αλήθειας».

Το δημοσίευμα που περιγράφει λεπτομερώς τις κατηγορίες υποστηρίζει ότι ο Μαροκινός ενημερώθηκε για την έναρξη της έρευνας μόλις 90 λεπτά πριν από την τελετή απονομής των βραβείων Best FIFA Football Awards στο Παρίσι το βράδυ της Δευτέρας.

Στις 6 το απόγευμα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα κάνει δήλωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα προχωρήσει σε έκτακτη δήλωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο πρωθυπουργός επιστρέφει στην Αθήνα μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στον τόπο της τραγωδίας και από το Μέγαρο Μαξίμου θα προβεί σε δήλωση.

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός είχε δηλώσει από τον τόπο της τραγωδίας:

«Είναι πάρα πολύ δύσκολο αυτό που βιώνουμε σήμερα ως χώρα. Μιλάμε για μία ανείπωτη τραγωδία» και συμπλήρωσε: «Η σκέψη μας σήμερα είναι πρώτα και πάνω απ” όλα με τους συγγενείς των θυμάτων. Υποχρέωσή μας είναι να περιθάλψουμε τους τραυματίες και από εκεί και πέρα να ταυτοποιήσουμε τις σορούς. Από εκεί και πέρα, ένα πράγμα μπορώ να εγγυηθώ: θα μάθουμε τα αίτια αυτής της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο».

Κλάσματα δευτερολέπτων ήταν εκείνα που έκαναν τη διαφορά και υπάρχουν επιζώντες από τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, Ευθύμη Λέκκα.

Όπως τονίζει ο κ. Λέκκας αν οι συρμοί συγκρούονταν στις παρακείμενες σιδηροδρομικές σήραγγες, η υφιστάμενη κατάσταση θα ήταν ακόμα πιο τραγική για τους ακόλουθους λόγους:

α. η τεράστια κινητική ενέργεια που είχαν οι δύο αντίθετα κινούμενοι συρμοί και η οποία εν μέρει έχει απορροφηθεί από τον εκτροχιασμό μεγάλου αριθμού βαγονιών, θα είχε εκτονωθεί με μία άνευ προηγουμένου παραμόρφωση όλων των βαγονιών και των δύο συρμών σε όλο το μήκος των αμαξοστοιχιών

β. η επακολουθείσα πυρκαγιά θα καταλάμβανε όλο το μήκος σχεδόν της σήραγγας, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες και η αποπνικτική ατμόσφαιρα δε θα έδιναν κανένα περιθώριο για επιζώντες

γ. θα υπήρχε αδυναμία διείσδυσης και επέμβασης των διασωστικών συνεργείων για τον απεγκλωβισμό τυχόν επιζώντων για πολλές ώρες

δ. πιθανότατα θα υπήρχε κατάρρευση της στοάς σε μεγάλο μήκος, λόγω των τεράστιων κρουστικών δυνάμεων και των υψηλών θερμοκρασιών.

Τέλος, ο κ. Λέκκας σημειώνει ότι: «είναι κοινά παραδεκτό ότι η διαχείριση των καταστροφών τα τελευταία χρόνια, αντί να βελτιώνεται με τη χρήση σύγχρονων συστημάτων, δυστυχώς επιδεινώνεται λόγω της πολυπλοκότητας και της τρωτότητας που υφίσταται σε όλα τα επιμέρους συστήματα.»

Στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας κοντά στα Τέμπη βρίσκεται ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας.

Ο κ. Τσίπρας βρέθηκε στο πλευρό των διασωστών και πυροσβεστών που δίνουν τη μάχη για τον απεγκλωβισμό τραυματιών και ανάσυρση θυμάτων από χθες το βράδυ, και ενημερώθηκε από τον υπαρχηγό της Πυροσβεστικής για την πορεία των επιχειρήσεων που βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη στα συντρίμμια των τρένων.

«Ζούμε στιγμές βαθιάς οδύνης και θλίψης, οι εικόνες που είδα είναι συγκλονιστικές, ζούμε κμια αδιανόητη τραγωδία με δεκάδες νεκρούς και αγνοούμενους, μεταξύ των οποίων δυστυχώς βρίσκονται και πολλά νέα παιδιά. Την ώρα που ακόμα μετράμε τους νεκρούς μας και πενθούμε, δεν θέλω να μιλήσω για ευθύνες. Θα τα πούμε αυτά στην ώρα τους. Θέλω μόνο να εκφράσω τη βαθύτατη οδύνη και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θανόντων, αλλά και τις ευχές μου για ταχεία ανάρρωση στους τραυματισμένους» ανέφερε στις δηλώσεις του ο Αλέξης Τσίπρας.

Η Premier Capital Ελλάς, διαχειρίστρια των εστιατορίων McDonald’s στην Ελλάδα, συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα σε όλη τη χώρα, με την προσθήκη ενός νέου εστιατορίου, στο κέντρο της Αθήνας.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το εστιατόριο άνοιξε την 1η Μαρτίου 2023 στην οδό Διον. Αρεοπαγίτου 5 και Μακρή 1, με μια επένδυση που ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο ευρώ.

Πρόκειται για το 29ο εστιατόριο McDonald’s που λειτουργεί η Premier Capital Ελλάς. Το εστιατόριο απασχολεί 60 εργαζόμενους.

Το McDonald’s Αρεοπαγίτου ενσωματώνει όλες τις πρόσφατες ψηφιακές καινοτομίες που ενισχύουν την εμπειρία του πελάτη. Λειτουργούν πέντε διπλής όψης μηχανήματα αυτόματης συναλλαγής (kiosks): ψηφιακές οθόνες που χειρίζεται προσωπικά ο επισκέπτης και μπορεί να επιλέγει το μενού του με μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο στην παραγγελία του. Το εστιατόριο διαθέτει επίσης υπηρεσία εξυπηρέτησης στο τραπέζι (table service) και υπηρεσία McDelivery.

Νέο εστιατόριο McDonald’s στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου © Premier Capital Ελλάς
Νέο εστιατόριο McDonald’s στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου © Premier Capital Ελλάς
Επιπλέον, στο εστιατόριο McDonald’s Αρεοπαγίτου θα είναι διαθέσιμη η νέα υπηρεσία παραγγελίας και πληρωμής από το κινητό (Mobile Order & Pay). Οι επισκέπτες μπορούν να παραγγέλνουν και να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα από το κινητό τους μέσω της εφαρμογής McDonald’s app και να απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους McDonald’s, αφού παραλάβουν την παραγγελία τους από το ταμείο (για dine-in και take away) ή με την υπηρεσία εξυπηρέτησης στο τραπέζι (table service).

Το εστιατόριο ακολουθεί μια μοντέρνα, μινιμαλιστική προσέγγιση στη διακόσμηση, που δημιουργεί ένα ήρεμο και ευχάριστο περιβάλλον. Τα έπιπλα, τα χρώματα και τα φινιρίσματα είναι ουδέτερα και λιτά. Ένας χαλαρός και φιλόξενος χώρος, με άνετα καθίσματα, κατάλληλος για κάθε ώρα, για κάθε γεύμα και για όλες τις ηλικίες. Το McDonald’s Αρεοπαγίτου είναι το πρώτο εστιατόριο στην Ελλάδα που εφάρμοσε το decor «Ray».

Με βάση τη στρατηγική του brand για την αειφορία, το εστιατόριο McDonald’s Αρεοπαγίτου υλοποίει το πρόγραμμα Just Go Zero σε συνεργασία με την εταιρία Polygreen. Το εστιατόριο θα εφαρμόζει πολιτικές ανακύκλωσης και κομποστοποίησης, όπου περιλαμβάνονται διαδικασίες συλλογής χαρτιού, πλαστικού, συσκευασιών και οργανικών αποβλήτων.

Νέο εστιατόριο McDonald’s στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου © Premier Capital Ελλάς
Νέο εστιατόριο McDonald’s στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου © Premier Capital Ελλάς
Με το πρόγραμμα αυτό, η McDonald’s γίνεται το πρώτο δίκτυο εστιατορίων που εφαρμόζει πρόγραμμα για τη μείωση και ανακύκλωση των απορριμμάτων από τα εστιατόρια, περιλαμβανομένων των συσκευασιών και των οργανικών υλικών, από τους επισκέπτες και την κουζίνα. Το πρόγραμμα υλοποιείται σήμερα στα McDonald’s Αρεοπαγίτου και McDonald’s Πλακεντίας, και σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα εστιατόρια McDonald’s.

Η McDonald’s έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2025 όλες οι συσκευασίες που απευθύνονται στους επισκέπτες να προέρχονται 100% από ανανεώσιμες, ανακυκλωμένες ή πιστοποιημένες πηγές, καθώς επίσης να ανακυκλώνονται οι συσκευασίες στο 100% των εστιατορίων McDonald’s.

Ο Melo Hili, Chairman και Developmental Licencee της Premier Capital plc, αναφέρει: «Η Premier Capital plc διαφοροποιείται στο χώρο της γρήγορης εξυπηρέτησης με την ακλόνητη δέσμευσή της για συνεχείς επενδύσεις. Αυτό μας επιτρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποί μας και οι επισκέπτες μας απολαμβάνουν ένα εξελιγμένο περιβάλλον, την πιο σύγχρονη τεχνολογία και την καλύτερη εμπειρία τόσο στην εργασία αλλά και στο φαγητό στα εστιατόρια McDonald’s. Αυτή η δέσμευσή μας έχει φέρει θετικά αποτελέσματα και είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για την ομάδα μας στην Ελλάδα και τα επιτεύγματά της, από το 2011 που αναλάβαμε την αγορά».

Σύμφωνα με τον Victor Tedesco, CEO της Premier Capital plc, Developmental Licencee για την Ελλάδα, «Το κίνητρό μας για επενδύσεις και δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ελλάδα είναι απόδειξη της πίστης μας στις δυνατότητες της αγοράς και της δέσμευσής μας να στηρίξουμε τις τοπικές κοινότητες. Επενδύουμε στην ανάπτυξη και στον εκσυγχρονισμό του δικτύου μας, απασχολούμε και εκπαιδεύουμε εκατοντάδες ανθρώπους και προσφέρουμε καλό φαγητό, γρήγορα, με εξαιρετική αξία και ευκολία σε εκατομμύρια καταναλωτές».

Σύμφωνα με τη Simona Mancinelli, Managing Director της Premier Capital Ελλάς, «Φέρνοντας το θρυλικό brand McDonald’s πιο κοντά σε περισσότερους καταναλωτές, προσφέρουμε σταθερή αξία και ευκολία και επεκτείνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες μας για να διευρύνουμε την εμπειρία των επισκεπτών. Επιπλέον, είμαστε χαρούμενοι που το πρόγραμμα Just Go Zero υλοποιείται σε ένα ακόμα εστιατόριο. Φιλοδοξία μας είναι οι συσκευασίες και τα οργανικά υλικά από τα εστιατόριά μας να γίνουν μέρος της κυκλικής οικονομίας και όχι απόβλητα. Εργαζόμαστε σκληρά να αναβαθμίσουμε την εμπειρία McDonald’s και να συμπεριλάβουμε τους επισκέπτες μας στο όραμά μας για ένα βιώσιμο μέλλον».

Από το 2011 που ανέλαβε ως Developmental Licencee της McDonald’s στην Ελλάδα, η Premier Capital Ελλάς έχει επενδύσει περισσότερα από 35 εκατομμύρια ευρώ για το άνοιγμα νέων εστιατορίων, την ανακαίνιση υφιστάμενων καθώς και την αναβάθμιση υποδομών και τεχνολογίας σε ολόκληρο το δίκτυό της.

Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή

«Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος.

Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.

Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη.

Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος.

Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».

Στον τρόπο της τραγωδίας στα Τέμπη βρέθηκε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, που διέκοψε την επίσημη επίσκεψη στη Μολδαβία και προσγειώθηκε με το αεροπλάνο στη Λάρισα.

Η κυρία Σακελλαροπούλου άκουσε τους υπεύθυνους της πυροσβεστικής να τις περιγράφουν τις προσπάθειες απεγκλωβισμού επιβατών, αμέσως μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, ενώ άφησε λίγα λουλούδια στα συντρίμμια ενός βαγονιού στη μνήμη του θυμάτων.

Αμέσως μετά η Πρόεδρος Δημοκρατίας αναχώρησε για να επισκεφτεί τα δύο νοσοκομεία της Λάρισας όπου βρίσκονται συγγενείς θυμάτων και τραυματιών.

Ράλι καταγράφει η μετοχή της Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, καθώς η κορυφαία εταιρεία πολυτελών αγαθών ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών αξίας 1,5 δισ. ευρώ.

Όπως έγινε γνωστό από τη διοίκηση του γαλλικού κολοσσού, το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών, οι οποίες στη συνέχεια θα ακυρωθούν, θα «τρέξει» από σήμερα έως τις 20 Ιουλίου.

Στον απόηχο αυτής της εξέλιξης, η μετοχή της LVMH ενισχύεται κατά 2%, με αποτέλεσμα τα σωρευτικά κέρδη από τις αρχές του 2023 να ανέρχονται στο 18%.

Αυτό σημαίνει ότι η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας ξεπερνάει τα 404 δισ. ευρώ και αποτελεί την ακριβότερη εισηγμένη σ’ όλη την Ευρώπη.

Επικεφαλής της LVMH είναι ο Γάλλος δισεκατομμυριούχος Μπερνάρ Αρνό, ο οποίος θεωρείται ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου (μετά τον Έλον Μασκ), διαθέτοντας το 48% των μετοχών και το 64% των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας.

Στον Όμιλο εντάσσεται μια σειρά δημοφιλών brands, όπως Louis Vuitton, Hennesy, Moet et Chandon, Dior, Hublot, Bulgari, Fendi, Sephora κ.α.

Εννέα λέξεις, όσες η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, φαίνεται ότι ήταν αυτές που αποδείχθηκαν καθοριστικές για το μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων που σημειώθηκε λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.

Το protothema.gr αποκαλύπτει το σήμα που αποδείχθηκε μοιραίο για την πορεία του τρένου και οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 40 ανθρώπους.

«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62 καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μέτα από αυτόν της Λάρισας.

ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ_2

Το μοιραίο σήμα του σταθμάρχη Λάρισας προς τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας

Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι «από ό,τι έχουμε ενημερωθεί μέχρι τώρα ο σταθμάρχης είπε στην αστυνομία ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα».

«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από το σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν πριν φθάσουν «κοντά» το ένα στο άλλο» συμπλήρωναν οι ίδιες πηγές.

Αυτό που εξηγούσαν, δηλαδή, είναι ότι ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή και είχε οδηγήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της «καθόδου» προς Αθήνα στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.

Οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν, πάντως, ότι ένα μερίδιο ευθύνης – σαφώς μικρότερο – υπάρχει και στους δύο μηχανοδηγούς γιατί είναι υποχρεωμένοι να μιλούν μεταξύ τους αλλά και στην Hellenic Train γιατί οι συρμοί διαθέτουν GPS.

Κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια

Λίγο μετά τη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας έγινε γνωστό ότι χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Σημειώνεται, δε, ότι στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.

Έναν μήνα στη θέση του ο σταθμάρχης

Σε σχέση με τις φήμες ότι ο σταθμάρχης ήταν άπειρος, αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενημέρωσε χθες Τρίτη τα μέλη του προσωπικού του πως τους απαγορεύει τη χρήση του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης TikTok στις επαγγελματικές τους συσκευές, επικαλούμενο ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων, μετά το ταυτόσημο μέτρο που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την περασμένη Πέμπτη.

Η πρόεδρος του ΕΚ, η Ρομπέρτα Μέτσολα, και ο γενικός γραμματέας του, ο Αλεσάντρο Τσοκέτι, αποφάσισαν ότι η εφαρμογή TikTok δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται σε επαγγελματικές συσκευές του προσωπικού του —υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες— από την 20ή Μαρτίου.

«Την ημερομηνία αυτή η πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης από τους υπολογιστές του Κοινοβουλίου θα αποκλείεται», διευκρίνισε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η γενική διεύθυνση καινοτομίας και τεχνολογικής υποστήριξης (DG ITEC) του ΕΚ στους 8.000 εργαζόμενους του θεσμού.

Εξάλλου απηύθυνε «σθεναρή» σύσταση στα μέλη του προσωπικού να απεγκαταστήσουν το λογισμικό της πλατφόρμας TikTok από τις προσωπικές συσκευές τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι το προσωπικό του έχει διορία ως τη 15η Μαρτίου το αργότερο για να απεγκαταστήσει την εφαρμογή από τις επαγγελματικές συσκευές του. Παρόμοιο μέτρο έλαβε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το όργανο που εκπροσωπεί τις κυβερνήσεις των 27 κρατών μελών.

Οι απαγορεύσεις αυτές ανακοινώνονται καθώς η πλατφόρμα TikTok, η εταιρεία στην οποία ανήκει, η ByteDance, είναι κινεζική, έχει μετατραπεί στην αιτία εντεινόμενων ανησυχιών στη Δύση, λόγω των φόβων πως το Πεκίνο θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών στον κόσμο ολόκληρο.

Οι Βρυξέλλες συντονίζουν το βήμα με την Ουάσιγκτον. Στις ΗΠΑ, νόμος που επικύρωσε ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν στις αρχές Ιανουαρίου απαγορεύει την καταφόρτωση, την εγκατάσταση και τη χρήση της εφαρμογής TikTok στις συσκευές των λειτουργών του ομοσπονδιακού κράτους.

Περίπου είκοσι αμερικανικές πολιτείες ανακοίνωσαν μέτρα αυτής της φύσης για τους υπαλλήλους τους. Και στο αμερικανικό Κογκρέσο, νόμος υπό συζήτηση μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην απόλυτη απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ.

Στην ΕΕ, η ByteDance βρίσκεται στο επίκεντρο της ιρλανδικής αρχής προστασίας της ιδιωτικής ζωής, η οποία υποπτεύεται ότι παραβίασε την ευρωπαϊκή νομοθεσία, συγκεκριμένα τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ) όσον αφορά την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων παιδιών και τη μεταφορά δεδομένων στην Κίνα.

Η TikTok αναγνώρισε τον Νοέμβριο πως ορισμένοι εργαζόμενοί της στην Κίνα μπορεί να αποκτούν πρόσβαση στα δεδομένα ευρωπαίων χρηστών και, τον Δεκέμβριο, ότι υπάλληλοί της χρησιμοποίησαν δεδομένα για να παρακολουθήσουν δημοσιογράφους. Όμως η εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα αρνείται κατηγορηματικά πως υπάρχει οποιαδήποτε πρόσβαση κι οποιοσδήποτε έλεγχος από πλευράς της κυβέρνησης της Κίνας στα δεδομένα αυτά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τη βαθιά της θλίψη για την αδιανόητη τραγωδία στα Τέμπη εξέφρασε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου στέλνοντας μήνυμα συμπαράστασης και στήριξης στις οικογένειες των θυμάτων και τονίζοντας ότι «Είμαστε δίπλα τους».

Στη δήλωσή της, η κυρία Σακελλαροπούλου αναφέρει:

«Βρισκόμαστε μπροστά σε μια αδιανόητη τραγωδία. Θρηνούμε κατά κύριο λόγο νέους ανθρώπους. Μοιραζόμαστε την οδύνη όσων έχασαν τους δικούς τους, αν και γνωρίζουμε ότι ο πόνος τους είναι τόσο μεγάλος, ώστε κανένας παρηγορητικός λόγος δεν μπορεί να τον ανακουφίσει. Αγωνιούμε για τους τραυματίες και ευχόμαστε να γίνουν σύντομα καλά. Ευχαριστούμε τα σωστικά συνεργεία και το ιατρικό προσωπικό, που δίνουν όλες τους τις δυνάμεις στις επιχειρήσεις απεγκλωβισμού και διάσωσης. Εκφράζω τη βαθιά μου θλίψη και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων. Είμαστε δίπλα τους».

Το ψωμί είναι η πιο απλή και ταυτόχρονα η πιο αγαπημένη μας τροφή.

Από το μικρό κομμάτι που τσιμπάμε με το χέρι μας όταν το καρβέλι είναι ακόμα αχνιστό μέχρι τις φέτες που θα συνοδεύσουν ένα πιάτο μαγειρευτό φαγητό με μπόλικη σάλτσα ή θα κλείσουν μέσα τους τα υλικά του αγαπημένου μας σάντουιτς. Η γεύση και η μυρωδιά του ψωμιού είναι πάντα εκεί όχι μόνο για να γιατρέψει την πείνα μας αλλά και για να μας κάνει να νιώσουμε ζεστασιά.

Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν η αναζήτηση του καλού ψωμιού είναι προτεραιότητα. Όλοι αναζητούμε ένα καλοφτιαγμένο και θρεπτικό ψωμί, όποια κι αν είναι τα ιδιαίτερα γούστα μας ή οι εξειδικευμένες διατροφικές μας ανάγκες. Παρακάτω θα βρείτε 6 σημεία στην Αθήνα που προσφέρουν εξαιρετικά ψωμιά και όχι μόνο.

The Black Salami Microbakery

Στην καρδιά των Εξαρχείων βρίσκεται ο φούρνος του Αντώνη Καζάκου και του Bruno Pezzia. Όλες οι ζύμες τους είναι φτιαγμένες από φυσικό προζύμι και δεν περιέχουν διογκωτικά. Χρησιμοποιούν αλεύρι από το Τορίνο, από 100% ιταλικό σιτάρι, ενώ το λάδι τους είναι από τη Μάνη, από το χωριό Γαϊτσές. Προσφέρουν πολλές επιλογές ψωμιού, διάφορα είδη focaccia αλλά και flatbread. Στα highlights, οι χειροποίητες πίτες, τα σάντουιτς που περιέχουν ιδιαίτερα αλλαντικά και τυριά, σε ευφάνταστους συνδυασμούς, και οι απολαυστικές επιλογές για brunch όπως αβγά benedict, αβοκάντο τοστ και καγιανάς που μπορείτε να απολαύσετε στον εξωτερικό πάγκο του μαγαζιού ή να τα πάρετε σε πακέτο.
Ζωοδόχου Πηγής 71, Εξάρχεια, τηλ.: 211 4187956

Kora

Σήμα κατατεθέν του τα sourdough ψωμιά για τα οποία δημιουργούνται ουρές, σχεδόν καθημερινά. Στο Kora φτιάχνουν ψωμί με ιταλικά και ελληνικά άλευρα κορυφαίας ποιότητας χρησιμοποιώντας δικό τους προζύμι, αργής ωρίμανσης (τουλάχιστον 20 ώρες). Έτσι το ψωμί διατηρεί για περισσότερες μέρες τις θρεπτικές του ουσίες και παραμένει φρέσκο μέχρι και ένα ολόκληρο 10ήμερο. Κλασικό σταρένιο, σικάλεως, ολικής αλέσεως, βρώμης και focaccia είναι τα είδη που διαθέτει. Η απόλυτη λιχουδιά είναι το ψωμί σοκολάτας όπου το κλασικό προζυμένιο εμπλουτίζεται με μαύρη σοκολάτα, κακάο και μέλι ενώ κάνεις δεν μπορεί να αντισταθεί στα κρουασάν που φτιάχνονται με εξαιρετικής ποιότητας γαλλικό βούτυρο και φυσικά μοσχοβολάνε.
Παναγιώτου Αναγνωστοπούλου 44, Αθήνα, τηλ.: 210 3627 855

Betty’s Bakery

Το σύγχρονο εργαστήριο της Ελισάβετ Κουλούρη στο Γκάζι παράγει όλα τα είδη ψωμιού μόνο με φυσικό προζύμι. Τα έντεκα διαφορετικά ψωμιά που προσφέρει είναι εξίσου γευστικά και εξαιρετικά θρεπτικά. Το superbread φτιαγμένο αποκλειστικά από ξηρούς καρπούς και superfood (χωρίς καθόλου αλεύρι) είναι το πιο ιδιαίτερο. Tο λευκό με θυμάρι και ελαιόλαδο είναι αφράτο και ιδιαίτερα αρωματικό και το καρβέλι με χαρούπι και καρύδια είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Όλα τα ψωμιά της Μπέτυ γίνονται με αγνά άλευρα, χωρίς συντηρητικά και πρόσθετα, που προέρχονται κυρίως από μικρούς Έλληνες παραγωγούς. Κατόπιν παραγγελίας κάνει διαμονή τα ψωμιά της κατ’οίκον μέσω delivery, επίσης τα βρίσκουμε και σε επιλεγμένα μαγαζιά της Αθήνας.
Κασσάνδρας 10, Γκάζι, τηλ.: 210 3424 832

Αρτοποιότης ο Τάκης

Αυτός ο φούρνος στο Κουκάκι ψήνει αυθεντικό παραδοσιακό ψωμί εδώ και πενήντα χρόνια. Στα ράφια του βρίσκουμε καθημερινά πάνω από 30 είδη, φτιαγμένα με προζύμι, μαγιά ή συνδυασμό των δύο. Το κλασικό χωριάτικο είναι από τα πιο αγαπημένα των φανατικών πελατών του Τάκη. Οκτάσπορο, γερμανικό, δεκάσπορο και μπαγκέτα καμπαγιού γίνονται επίσης ανάρπαστα. Από τα υπόλοιπα αρτοποιήματα η πιο διάσημη είναι η τυρόπιτα κουρού με τη βουτυράτη ζύμη και την πεντανόστιμη γέμιση. Όσο για τα αφράτα κέικ (15 διαφορετικά είδη) και τα τραγανά κουλουράκια, κανείς δεν μπορεί να τους αντισταθεί, ειδικά νωρίς το πρωί που είναι φρεσκοψημένα και ζεστά.
Μισαραλιώτου 14, Κουκάκι, τηλ.: 210 9230 052

Αρτοποιία Δαρεμά

Σε αυτό τον φούρνο το ψωμί φτιάχνεται με πρώτης ποιότητας αλεύρι χωρίς συντηρητικά και πρόσθετα και παίρνει τον χρόνο του να ζυμωθεί φυσικά και να ψηθεί σωστά. Το ζυμωτό ολικής άλεσης είναι τραγανό με γεμάτη γεύση ενώ το πολύσπορο, με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Εξαιρετικά δημοφιλή είναι και τα μουστοκούλουρα Δαρεμά που ζυμώνονται με αγνό παρθένο ελαιόλαδο και μοσχοβολάνε κανελογαρύφαλλο. Κρασοκούλουρα, κουλουράκια πορτοκαλιού και βανίλιας με αιγοπρόβειο βούτυρο και τυροκουλουράκια είναι μόνο μερικά ακόμη από όσα επίσης διαθέτει ο συγκεκριμένος φούρνος και αξίζει να δοκιμάσετε.
Λεωφόρος Σουνίου 2, Μαρκόπουλο, τηλ.: 2299 025744

Λυκαβηττός

Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες ο Φούρνος Λυκαβηττός στο Κολωνάκι φτιάχνει εξαιρετικά ψωμιά που έχουν το δικό τους φανατικό κοινό. Τα άλευρα του προέρχονται από τη Γερμανία, την Αυστρία αλλά και από επιλεγμένους Έλληνες παραγωγούς. Συνολικά διαθέτει πάνω από 35 είδη ψωμιού. Βαρύ Γερμανικό ψωμί, μετσοβίτικο χωριάτικο, dinkel, πολύσπορο χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, μοναστηριακό και γαλλικές μπαγκέτες είναι μόνο μερικά από τα best seller. Οι χειροποίητες χωριάτικες πίτες, τα κρουασάν και τα μυρωδάτα κουλουράκια του γίνονται ανάρπαστα όπως και τα πάντα φρέσκα και λαχταριστά cookies σε διάφορες παραλλαγές.
Δεινοκράτους 59, Αθήνα, τηλ.: 210 7211 348

Κεφάλαια ύψους 455 δισ. δολαρίων επένδυσαν σε εμπορικά ακίνητα πλούσιοι ιδιώτες και family offices πέρυσι, σύμφωνα με το Knight Frank’s 2023 Wealth Report.

Μεταξύ άλλων ο ιδρυτής της αλυσίδας λιανικής ένδυσης Zara, Amancio Ortega – ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ισπανίας, επέκτεινε το διεθνές χαρτοφυλάκιο ακινήτων του το 2022, αγοράζοντας τουλάχιστον 10 ακίνητα σε περιοχές από την Βόρειο Αμερική έως το Ηνωμένο Βασίλειο, συνολικού κόστους άνω των 2 δισ. δολαρίων.

Ο 86χρονος Ortega, απέκτησε τον περασμένο Σεπτέμβριο πέντε χώρους logistics στις ΗΠΑ επενδύοντας πάνω από 700 εκατ. δολάρια. Εξαγόρασε έναν πολυτελή ουρανοξύστη κατοικιών στο Σιάτλ τον Δεκέμβριο για περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια, ενώ προηγουμένως είχε αγοράσει ένα κτίριο γραφείων της Amazon.com στην ίδια πόλη.

Σύμφωνα με τον Bloomberg Billionaires Index η περιουσία του ανέρχεται σε 63,5 δισ. δολάρια και προέρχεται κατά κύριο λόγο από το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών που κατέχει στην Inditex, την μητρική της Zara.

Ο Joe Tsai, συνιδρυτής της Alibaba Group Holding, εμφανίστηκε επίσης πέρυσι με έμμεσο μερίδιο σε περισσότερα από έξι ξενοδοχεία πέντε αστέρων σε όλη την Ισπανία μέσω του οικογενειακού του γραφείου, Blue Pool Capital.

Σύμφωνα με το Knight Frank’s 2023 Wealth Report, το σύνολο των επενδύσεων για λογαριασμό των πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως σημείωσε πτώση 8% το 2022 σε σχέση με το 2021. Ωστόσο, ο όγκος επενδύσεων των θεσμικών εταιρειών την ίδια περίοδο μειώθηκε κατά 28%, αναφέρει το report.

«Οι ιδιώτες αγοραστές επωφελούνται από τη συνεχιζόμενη ανατιμολόγηση των περιουσιακών στοιχείων και τις ισχυρότερες συναλλαγματικές θέσεις», δήλωσε ο Alex James, επικεφαλής της παροχής συμβουλών ιδιωτών επενδυτών της Knight Frank. «Αυτή η τάση πρόκειται να συνεχιστεί με τους ιδιώτες επενδυτές να αναζητούν επιλογές διατήρησης της ρευστότητας τους».

Στο γήπεδο θα κριθεί οριστικά το Ατρόμητος – ΑΕΚ για την 21η αγωνιστική της Super League, το οποίο δεν ξεκίνησε ποτέ, λόγω της αντικανονικής απόσταση των οριζόντιων δοκαριών των δύο εστιών από το έδαφος.

Το πειθαρχικό όργανο της Super League 1 αποφάσισε αρχικά πως η αναμέτρηση θα γίνει κανονικά, με τους «κιτρινόμαυρους» να κάνουν έφεση κατά της απόφασης θέλοντας να κατοχυρωθεί η νίκη σε αυτούς άνευ αγώνα.

Ωστόσο, ο Ατρόμητος δικαιώθηκε και σε δεύτερο βαθμό και έτσι οι δύο ομάδες θα κληθούν να λύσουν τις… διαφορές τους εντός των τεσσάρων γραμμών.

Το πειθαρχικό όργανο της Λίγκας είχε κρίνει στο σκεπτικό του πως δεν ευθυνόταν η ομάδα του Περιστερίου για την κατάσταση του γηπέδου, για να ακολουθήσει και η απόρριψη της έφεσης από την Επιτροπή Εφέσεων της ΕΠΟ.

Τώρα το μόνο που απομένει είναι να οριστεί η ημερομηνία κατά την οποία θα διεξαχθεί η αναμέτρηση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

Η Επιτροπή Εφέσεων δέχθηκε τυπικώς και απέρριψε κατ’ουσίαν την, από 16.2.2023 και με αριθμό πρωτοκόλλου ΕΠΟ 5743/16.2.2023, έφεση της ΠΑΕ ΑΕΚ κατά της υπ’αριθμ. 54/14.2.2023 αποφάσεως του Πρωτοβάθμιου Μονομελούς Πειθαρχικού Οργάνου της Superleague.

«Η σκέψη μας είναι με τους συγγενείς των θυμάτων», είπε εμφανώς συγκινημένος ο πρωθυπουργός, αφού ενημερώθηκε για την πορεία των ερευνών

Στο σημείο της τραγωδίας όπου συγκρούστηκαν τα δυο τρένα στα Τέμπη, έφτασε λίγο μετά τις 12:00 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός αφού ενημερώθηκε για την πορεία των ερευνών, εμφανώς συγκινημένος είπε ότι «είναι μια ανείπωτη τραγωδία, η σκέψη μας είναι με τους συγγενείς των θυμάτων. Υποχρέωσή μας είναι να περιθάλψουμε τους τραυματίες, να ταυτοποιήσουμε τους νεκρούς. Ένα μπορώ να εγγυηθώ ότι θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από τα χέρια μας για να μην ξανασυμβεί».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ήταν σε συνεχή επικοινωνία με το συντονιστικό κέντρο και τους αρμόδιους υπουργούς από τα πρώτα λεπτά της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες όλο το βράδυ βρισκόταν στο Μέγαρο Μαξίμου και ενημερωνόταν για τις εξελίξεις σχετικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Με απόφαση του πρωθυπουργού, κηρύσσεται τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών με τους 38 νεκρούς.

Τίθεται σε ισχύ από σήμερα, 1η έως και την 3η Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτήρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων.

Νωρίτερα την αναβολή της προγραμματισμένης για σήμερα επίσκεψης του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού.

Δραματικές στιγμές εκτυλίσσονται στην κοιλάδα των Τεμπών εκεί όπου χθες δύο τρένα συγκρούστηκαν με ασύλληπτη δύναμη με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους τουλάχιστον 38 άνθρωποι, γράφει η γερμανική εφημερίδα «Bild».

Οι φωτογραφίες που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της η εφημερίδα, δείχνουν τα συντρίμμια και τον πυκνό καπνό που αναδύεται από την σφοδρή μετωπική σύγκρουση των τρένων.

Όπως σχολιάζει το γερμανικό δημοσίευμα, δεν είναι ακόμη σαφές πώς συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα, προσθέτοντας ότι οι διασώστες που έχουν σπεύσει στο σημείο, καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να απεγκλωβίσουν τυχόν επιζώντες.

Μετά τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση των τρένων, τουλάχιστον τρία βαγόνια τυλίχθηκαν στις φλόγες, ενώ αρκετά εκτροχιάστηκαν, σύμφωνα με τις δηλώσεις των αστυνομικών αρχών.

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα συνέβη περίπου 380 χιλιόμετρα βόρεια των Αθηνών.

«Οι περισσότεροι από τους τραυματίες φέρουν τραύματα στο κεφάλι, έχουν σπάσει την λεκάνη, τα χέρια ή τα πόδια τους. Δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που εξακολουθούν να βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα ερείπια», είπε στους δημοσιογράφους μέλος των σωστικών συνεργείων.

Κυβερνητικά στελέχη δήλωσαν ότι ο στρατός κλήθηκε να συνδράμει κι ότι τα νοσοκομεία στη Λάρισα τέθηκαν σε κατάσταση επιφυλακής.

Στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη ο οποίος είχε προσαχθεί λίγη ώρα μετά το τραγικό δυστύχημα, προχώρησε η ΕΛΑΣ.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ποινικές διώξεις που πιθανά θα ασκηθούν θα αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος. Το αδίκημα αυτό επισύρει ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη 10 ετών μέχρι και ισόβια.

Ακόμη, οι πιθανές διώξεις που μπορεί να ασκηθούν αφορούν και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα θα αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.

Σημειώνεται ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών για την τραγωδία στα Τέμπη, με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών.

Όπως έγραψε νωρίτερα το protothema.gr οι τελευταίες πληροφορίες για την τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων φαίνεται να προκλήθηκε από ένα ολέθριο σφάλμα του συλληφθέντα πλέον σταθμάρχη ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό.

Συγκλονισμένη η κοινή γνώμη παρακολουθεί τις εξελίξεις της τραγωδίας στα Τέμπη.

Η σύγκρουση των δύο τρένων λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της 1ης Μαρτίου δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Ο Αρκάς, αφιερώνει ένα ανατριχιαστικό σκίτσο του σε αυτή.

Ένα τρένο που το οδηγεί ο Χάρος και δίπλα του δακρυσμένος ο Μάρτιος – όπως τον έχει προσωποποιήσει ο σκιτσογράφος – έχουν γίνει η «εικόνα» της ημερας.

Η ανάρτηση έχει «μοιραστεί» ήδη χιλιάδες φορές, ενώ τα σχόλια κάτω από αυτή συνεχώς πολλαπλασιάζονται, την ώρα που οι ιστορίες των θυμάτων και των οικογενειών τους, προκαλούν ανατριχίλα.

Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής οι νεκροί από την σύγκρουση της επιβατικής με την εμπορική αμαξοστοιχία, στα Τέμπη, ανέρχονται στους 38. Στα νοσοκομεία νοσηλεύονται 66 τραυματίες, 6 εκ των οποίων στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Οι τις έρευνες των διασωστών συνεχίζονται και επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια που έχουν σχεδόν διαλυθεί από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Κεντρική φωτογραφία: Δημόσια σελίδα στο Facebook – Arkas Official Page.

Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής βρέθηκε πριν λίγο στο σημείο που εκτυλίχθηκε η τραγωδία με τη σύγκρουση δύο τρένων στη Λάρισα και μίλησε συγκινημένος στις κάμερες. «Θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα και διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος» δήλωσε βουρκωμένος ο υπουργός.

Αναλυτικά όσα δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής:

«Οι εικόνες είναι συγκλονιστικές. Οι σκέψεις όλων βρίσκονται στα θύματα και τις οικογένειές τους. Γνωρίζετε ότι πρόκειται για μια πολύ δύσκολη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων. Εγώ θέλω και είμαι υποχρεωμένος να πω ένα πράγμα: Θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα και διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ό,τι πούμε τώρα είναι πρώιμο και με αυτόν τον τρόπο θα σας έλεγα ότι βεβηλώνουμε τους νεκρούς που χάθηκαν. Θα ήθελα να δείξουμε ψυχραιμία και να μείνουμε στο ότι θα κάνουμε το παν για να διερευνήσουμε τα αίτια και να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί».

Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.

Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει προσαχθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Ο σταθμάρχης

Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.

Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.