Διαψεύδει τα σχετικά δημοσιεύματα, το υπουργείο Οικονομικών.
fosphotos.com | Menelaos Myrillas
Δεν υπάρχει θέμα υποχρεωτικής ασφάλισης των ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών, διευκρινίζει το υπουργείο Οικονομικών, με ανακοίνωσή του, μετά την έκταση που έλαβε το θέμα.
Υπενθυμίζεται ότι τα δημοσιεύματα έκαναν λόγω ότι το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει τη σύσταση ενός Ταμείου, τη διαχείριση του οποίου θα έχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Το ποσό της κάλυψης θα επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του ακινήτου. Το κόστος θα κυμαινόταν στο 1-1,5 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ ασφαλιστικής κάλυψης.
Όλοι έμειναν με την εντύπωση ότι ο πρωθυπουργός της Τουρκίας απέφυγε να πάρει θέση.
-Του Γιάννη Πιτταρά-
Η Τουρκάλα δημοσιογράφος του ιδιωτικού καναλιού «24» μόλις είχε ολοκληρώσει την ερώτησή της για το καυτό θέμα της ΑΟΖ. Ο Ταγίπ Ερντογάν, πήρε το λόγο και άρχισε να δίνει την δική του απάντηση για το θέμα που αποτελεί ένα ακόμα αγκάθι στις σχέσεις των δύο χωρών.
Ο Αντώνης Σαμαράς – όπως και οι “Eλληνες δημοσιογράφοι – μάταια περιμένουν να ακούσουν τα ακριβή λόγια του Tούρκου Πρωθυπουργού.
Οι επίμαχες αναφορές του κ. Ερντογάν «χάνονται» στην μετάφραση και όλοι μένουν με την εντύπωση ότι ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας απέφυγε να πάρει θέση σε ένα τόσο λεπτό θέμα.
Ακολουθεί η απάντηση του κ.Σαμαρά που αναφέρει ότι «το δικαίωμα που απορρέει από το διεθνές δίκαιο υπάρχει σε ισχύ και για την ΑΟΖ…»
Έντονο παρασκήνιο για το αν ετέθη το θέμα της ΑΟΖ
Λίγο αργότερα τα τηλέφωνα πήραν φωτιά αφού όλοι αναζητούσαν να μάθουν αν πράγματι ετέθη το θέμα και από ποιον.
Συνεργάτες του Πρωθυπουργού εξηγούσαν ότι ο Αντώνης Σαμαράς το ανέφερε στην κατ΄ιδίαν συνάντηση των δύο ανδρών λέγοντας ότι πρόκειται για «ένα δικαίωμά μας με βάση το δίκαιο της θάλασσας και το διεθνές δίκαιο».
Σχολίαζαν δε τις αναφορές του Ταγίπ Ερντογάν – στην επίμαχη απάντηση που έδωσε – λέγοντας ότι «επρόκειτο για μια χαλαρή δήλωση ενός τούρκου Πρωθυπουργού και δεν υφίσταται κάποιο θέμα».
Τι αφορούν οι συμφωνίες
Συνολικά μεταξύ των υπουργών Ελλάδας-Τουρκίας υπεγράφησαν 25 συμφωνίες μεταξύ αυτών:
Οι φάκελοι που περιέχουν τα έγγραφα των συμφωνιών
Οι φάκελοι που περιέχουν τα έγγραφα των συμφωνιών
*Συμφωνία μεταξύ των εθνικών μετεωρολογικών υπηρεσιών
*συνεργασία ανάμεσα στο κρατικό κανάλι TRT και την ΕΡΤ
*θέματα τύπου
*θέματα υγείας (συνεργασία σε θέματα μεταδοτικών ασθενειών – υπηρεσίες υγείαε σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών)
*ενίσχυση υπηρεσιών υγείας και νοσηλείας (μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στο νοσοκομείο Παίδων της Άγκυρας και το Παίδων Αγία Σοφία)
*παράνομη μετανάστευση (καταχωρήσεις πληθυσμού και ληξιαρχικές πράξεις)
*μνημόνιο συνεργασίας στον αγροτικό τομέα
*κοινό πρόγραμμα των κέντρων στρατηγικών μελετών Ελλάδας-Τουρκίας
Οι επαφές Σαμαρά – Ερντογάν προετοιμάζουν τις συνθήκες για συνεκμετάλλευση ενεργειακών κοιτασμάτων στο Αιγαίο αναφέρει σε σχόλιο τού για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Κωνσταντινούπολη το γραφείο τύπου του ΚΚΕ.
Συγκεκριμένα επισήμαίνει τα εξής: «Οι συζητήσεις μεταξύ Σαμαρά και Ερντογάν και η υπογραφή οικονομικών συμφωνιών, για λογαριασμό των επιχειρηματικών ομίλων Ελλάδας και Τουρκίας, προετοιμάζουν το έδαφος για τις πιο ουσιαστικές συμφωνίες συνεκμετάλλευσης των ενεργειακών κοιτασμάτων στο Αιγαίο, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, και με διαπραγμάτευση επί των κυριαρχικών δικαιωμάτων στην υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ.
Οι συμφωνίες αυτές θα είναι σε βάρος του ελληνικού και του τουρκικού λαού, καθώς οι μόνοι ωφελημένοι θα είναι τα μονοπώλια των δύο χωρών και διεθνείς όμιλοι που ανταγωνίζονται για τη μοιρασιά των κοιτασμάτων και των ενεργειακών δρόμων. Η όποια διαπραγμάτευση γίνεται με κριτήριο την εξασφάλιση αυτών των συμφερόντων».[space size=»30″]
Β. Μεϊμαράκης σε Γ. Στουρνάρα: Αν θες να δουλεύει η Βουλή, βγάζε ΦΕΚ να πληρώνονται οι υπερωρίες
«Πόλεμο» με τον Γ. Στουρνάρα και την πολιτική του ξεκίνησε ο Β. Μεϊμαράκης! Αμέσως μετά την ψήφιση από την Βουλή του νέου Κανονισμού (που μειώνει εκ νέου τους μισθούς των υπαλλήλων και επιτρέπει υπερωρίες μέχρι 52 ώρες) ο Πρόεδρος της Βουλής, μιλώντας με δημοσιογράφους, διευκρίνισε ότι μπορεί να αυξάνεται ο αριθμός των ωρών των υπερωριών για χρονικό διάστημα που δεν θα υπερβαίνει τους 6 μήνες και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει η κυβέρνηση να εκδίδει ΦΕΚ για να πληρώνονται οι υπάλληλοι.
Ουσιαστικά ρίχνει το μπαλάκι στην κυβέρνηση να πληρώνει τις υπερωρίες, αλλιώς, όπως υπονόησε ο Γενικός Γραμματέας Θ. Παπαϊωάννου, (η Βουλή θα δουλεύει) «μόνο πρωί»…
Υπενθυμίζεται ότι οι Γ. Στουρνάρας και Χρ. Σταϊκούρας επέμεναν να μειωθούν οι μισθοί των υπαλλήλων της Βουλής και να εξομοιωθούν με τους μισθούς των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών.
Δεν υπάρχει ταξιδιωτική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους κοινοτικούς υπαλλήλους σύμφωνα με την Κομισιόν.
Με τον τρόπο αυτό απάντησε – μέσω του εκπροσώπου της- στα δημοσιεύματα του ελληνικού τύπου για την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε υπαλλήλους της κοινότητας στο οποίο με αφορμή τις κινητοποιήσεις στο κέντρο της Αθήνας γίνεται λόγος για πιθανότητα «ανεξέλεγκτης κοινωνικής έκρηξης». Τα δημοσιεύματα είχαν προκαλέσει την πρωτοβουλία της ελληνίδας επιτρόπου Μ.Δαμανάκη αλλά και της Μ.Κοππα, ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες ζήτησαν εξηγήσεις για την αποστολή του συγκεκριμένου μηνύματος. [space size=»30″]
O διάλογος που είχε o Αντώνης Σαμαράς με τον κ. Βαρθολομαίο επικεντρώθηκε στα θέματα της οικονομίας.
-Tου Γιάννη Πιτταρά-
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης που παρακολουθούσε από κοντά τον καταιγισμό των δημοσιογραφικών ερωτήσεων, δεν έμεινε άφωνος! Χαμογελώντας, πήρε το λόγο και σχολίασε με νόημα: «Τελικά δεν θα ήθελα να γίνω Πρωθυπουργός»!
Σαμαράς: «και τώρα η μάχη με την …τρόικα!»
Η εθιμοτυπική επίσκεψη του Αντώνη Σαμαρά στο Φανάρι και ο διάλογος που είχε τον κ.Βαρθολομαίο επικεντρώθηκε στα θέματα της οικονομίας.
Μάλιστα, ο Πρωθυπουργός είπε χαρακτηριστικά στον Οικουμενικό Πατριάρχη «βασιζόμαστε και στην στη δική σας προσευχή, γιατί αντλούμε δύναμη».
Στο δημοσιογραφικό πηγαδάκι που δημιουργήθηκε στη συνέχεια – παρουσία και του κ.Βαρθολομαίου – ο Πρωθυπουργός ήταν αποκαλυπτικός ενόψει και της συνάντησής του την Πέμπτη με την τρόικα: «Είναι μια μάχη για όλα τα θέματα. Δεν είναι μάχη με την τρόικα, είναι μάχη για την οικονομία και για εμένα πρωταρχικό θέμα είναι η ανάπτυξη».
Άμεση ήταν η αντίδραση του κυβερνητικού εκπροσώπου Σίμου Κεδίκογλου στην παρουσίαση από τον Αλέξη Τσίπρα των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ για το φορολογικό.
FOSPHOTOS Alexandros Katsis
Σε ανακοίνωσή του ο Σ.Κεδίκογλου επισημαίνει: «Επιχειρώντας να αποκρύψει πόσο λανθασμένη και αντίθετη, όχι μόνο με την κοινή λογική, αλλά και με την απλή αριθμητική, είναι η φορολογική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας υπέπεσε και πάλι στο ίδιο επαίσχυντο ολίσθημα. Μιλώντας εκτός κειμένου, κατά την παρουσίαση της πρότασης, ο κ. Τσίπρας επιχείρησε να εκμεταλλευθεί κομματικά το τραγικό δυστύχημα των δύο νέων στη Λάρισα, που συγκλόνισε όλους τους Έλληνες. Πριν από μόλις δύο ημέρες, είχαμε επισημάνει πόσο θλιβερή πολιτική κατάπτωση είναι μια τέτοια πρακτική. Δυστυχώς οκ. Τσίπρας την επανέλαβε»[space size=»30»]
Τις προτάσεις του κόμματος για το φορολογικό παρουσίασε ο Αλέξης Τσίπρας.
-Του Κώστα Πουλακίδα –
FOSPHOTOS
Την αντιστροφή του δημοσιονομικού προβλήματος στην Ελλάδα επιχειρεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Στην ομιλία του σε ημερίδα ο Αλ. Τσίπρας αντιστρέφει την εικόνα και λέει πως η κρίση δεν είναι κυρίως πρόβλημα υπερβολικών δαπανών, αλλά μειωμένων εσόδων.
«Η κρίση των δημόσιων οικονομικών, που σχετίζεται άμεσα με την διόγκωση του χρέους δεν είναι κρίση δαπανών. Είναι κρίση εσόδων, βεβαίως σε συνδυασμό με μια δημόσια διοίκηση που δεν εξυπηρετούσε με αποτελεσματικό τρόπο τις κοινωνικές ανάγκες», υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, υπενθυμίζοντας ότι τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου ήταν πάντα πολύ χαμηλότερα από τον μέσον όρο της ευρωζώνης.
Παράλληλα υποστηρίζει ότι ο δημόσιος τομέας μπορεί να βοηθήσει για την έξοδο από την κρίση και τον υπερασπίζεται από όσους τον κατηγορούν ως αντιπαραγωγικό και διεφθαρμένο, λέγοντας ότι αφέθηκε συστηματικά να καταρρεύσει για να υπάρξει «χώρος για την ιδιωτική πρωτοβουλία και κερδοσκοπία», ενώ «χρησιμοποιήθηκε από τα κόμματα εξουσίας ως πεδίο πελατειακών σχέσεων».
[custom_gallery id=»7475″]
Για τον ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ, βασικοί πυλώνες μιας μεταρρύθμισης στο φορολογικό είναι:
Ι. Η δημιουργία Περιουσιολογίου. Αυτό θα επιτρέψει τη θέσπιση ενός ενιαίου βασικού φόρου, επί του οποίου μπορούν στη συνέχεια να θεσπίζονται εκπτώσεις ή πρόσθετες επιβαρύνσεις, με πρόνοια για αποτροπή, σε κάθε περίπτωση, της διπλής φορολογίας. Ο Αλ. Τσίπρας είπε ότι θα καταργήσει τα χαράτσια.
ΙΙ. Η οργάνωση ενός κοινωνικά δίκαιου φορολογικού συστήματος
1. Φορολόγηση όλων των εισοδημάτων των φυσικών προσώπων με την ίδια κλίμακα (με εξαίρεση τόκους από καταθέσεις). Θα υπάρχουν περισσότερα κλιμάκια, και αλλαγή των συντελεστών φορολογίας ώστε να ελαφρύνονται τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
2. Αύξηση των φορολογικών εσόδων από την επιχειρηματική δραστηριότητα. Στόχος είναι η πραγματική φορολόγηση του κεφαλαίου και του πλούτου να ανέλθει στο μέσο όρο της ευρωζώνης.
3. Αλλαγή της σχέσης έμμεσων και άμεσων φόρων μέσω αύξησης των εσόδων από άμεσους φόρους και μείωσης των έμμεσων φόρων.
Εδώ περιλαμβάνονται μέτρα όπως η μείωση του ΦΠΑ από το ανώτατο 23%, η ειδική φορολόγηση των ειδών πολυτελούς διαβίωσης, η πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, αντί για την εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης.
4. Φόρος μεγάλης και πολύ μεγάλης περιουσίας με προοδευτική κλίμακα.
5. Κατάργηση των ειδικών φορολογικών καθεστώτων και των προκλητικών φοροαπαλλαγών, που έχουν αποτέλεσμα την απώλεια τεράστιων ποσών φόρου.
ΙΙΙ. Η επανασύσταση του συστήματος ελέγχου και διοίκησης, των φοροεισπρακτικών μηχανισμών
Περιλαμβάνει καθολικό ηλεκτρονικό έλεγχο που εξάγει, με βάση καθορισμένα κριτήρια, ένα δείγμα περιπτώσεων ύποπτο για φοροδιαφυγή. Το δείγμα αυτό, μαζί με δείγμα που θα επιλέγεται τυχαία, συγκροτεί το πλήθος περιπτώσεων που θα εξετάζονται κάθε χρόνο
Ακόμη θα ενισχυθούν όλες οι ενδιάμεσες διαδικασίες διαιτησίας και διακανονισμών, με σαφείς διαδικασίες τιμωρίας των παραβάσεων (πρόστιμα, αυξημένοι φορολογικοί συντελεστές), ώστε να αποφεύγονται οι προσφυγές στα δικαστήρια.
Μηχανισμοί όπως ο ΣΔΟΕ θα μετεξελιχθούν σε εξειδικευμένους θεσμούς που θα στοχεύουν σε δύσκολα θέματα: ενδοομιλικές σχέσεις, λαθρεμπόριο καυσίμων κ.α.
Επικριτικοί για την επίσκεψη Σαμαρά στην Τουρκία οι «Ανεξάρτητοι Έλληνες».
Σε ανακοίνωσή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, Ν.Μαριάς επισημαίνει πως «την ώρα που η Τουρκία αμφισβητεί κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας σε σχέση με την υφαλοκρηπίδα των νησιών, τα 12 μίλια στο Αιγαίο και την ελληνική ΑΟΖ, ο κ. Σαμαράς συνεχίζει αμέριμνος να απολαμβάνει το σήριαλ της ελληνοτουρκικής προσέγγισης σε ζητήματα χαμηλής πολιτικής.»[space size=»30″]
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης παρέστη σε εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου.
FOSPHOTOS
Ο κ. Αθανάσιος Σκορδάς στην ομιλία του, με θέμα «Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις Μπροστά στην Κρίση: Ευκαιρίες και Προοπτικές», υποστήριξε ότι πρέπει να δούμε «την κρίση ως ένα πολιτικό και κοινωνικό φαινόμενο, ως εκδήλωση, δηλαδή, των εσφαλμένων δομών πάνω στις οποίες κτίσαμε τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία».
Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι «στην εξαιρετικά δύσκολη περίοδο που διανύουμε όλοι, κυρίως όμως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για τις οποίες συζητούμε σήμερα, θεωρώ ότι πρώτη προϋπόθεση για να υπερβούμε την κρίση είναι η αυτογνωσία, η συνειδητοποίηση και παραδοχή των λαθών που μας έφεραν ως εδώ. Εάν προσπεράσουμε αβασάνιστα τις αντιλήψεις, τα στερεότυπα και τους χειρισμούς που μας οδήγησαν στη σημερινή μεγάλη δοκιμασία, τότε είναι βέβαιο ότι σύντομα θα τα επαναλάβουμε, με τα ίδια ολέθρια αποτελέσματα. Ενώπιον αυτής της κατάστασης, όλοι μας, Πολιτεία και πολίτες, οφείλουμε να εκπληρώσουμε το πατριωτικό μας χρέος: Να ανατρέψουμε την παρακμιακή πορεία δεκαετιών και να οικοδομήσουμε συνολικά και συλλογικά ένα νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα, βασισμένο όχι στην κατανάλωση με δανεικά, αλλά στη δημιουργία πλούτου».
Ακολούθως ο κ. Σκορδάς περιέγραψε τους δυο άξονες, στους οποίους κινείται η Πολιτεία: «πρώτον, στην αποκατάσταση της διεθνούς αξιοπιστίας της χώρας. Αυτή η προσπάθεια που ήδη έχει να επιδείξει τα πρώτα ουσιαστικά αποτελέσματα, ανοίγει το δρόμο στην αύξηση της τουριστικής κίνησης αλλά και την προσέλκυση επενδύσεων. Η αποκλιμάκωση των spreads, η εξασφάλιση της χρηματοδότησης της χώρας και η απόφαση για το ύψος του προγράμματος 2014- 2020, αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης. Δεύτερον, στην αναστροφή του αναπτυξιακού υποδείγματος. Απ’ αυτό που βασιζόταν στην πλευρά της ζήτησης, ενισχύοντας την κατανάλωση με δανεικά και μας οδήγησε στη μεγάλη κρίση, σ’ ένα άλλο – που θα βασίζεται στην πλευρά της προσφοράς, στην παραγωγή πλούτου με καινοτομία, ποιότητα κι εξωστρέφεια».
Ο κ. υφυπουργός ανέπτυξε τις πολιτικές της Κυβέρνησης και τόνισε ότι «η δυσκολία του εγχειρήματος που έχουμε μπροστά μας είναι προφανής: Χρειάζεται να επιτύχουμε ταυτόχρονα τη δημοσιονομική μας εξυγίανση και την αναστροφή της υφεσιακής κατάστασης που μας έχει φέρει στα πρόθυρα της ασφυξίας». Διευκρίνισε ότι «ο μόνος λόγος που σήμερα δεν έχουμε επίπεδα φορολόγησης αμιγώς αναπτυξιακά, είναι η ανάγκη δημοσιονομικής εξυγίανσης» και έκλεισε την ομιλία του λέγοντας: «Στην προσπάθειά μας ν’ αλλάξουμε την Ελλάδα, χρειαζόμαστε και ζητούμε τη στήριξη κάθε Έλληνα πολίτη, ανεξαρτήτως ιδεολογίας και πολιτικής θέσης. Στις μέρες μας, όλους πρέπει να μας ενώνει το πατριωτικό καθήκον να επαναφέρουμε τη χώρα μας στην ομάδα των αληθινά ανεπτυγμένων κρατών, που δημιουργούν και διανέμουν πλούτο, που διασφαλίζουν την κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη. Είμαστε στην ίδια όχθη του ποταμού. Προχωρούμε μαζί, με πίστη ότι κάνουμε το σωστό. Και μαζί θα τα καταφέρουμε».
Τελεσίγραφο Μπερσάνι σε Γκρίλο : Συγκυβερνούμε ή πάμε σε εκλογές
Να μεταφέρει στους ώμους του Π.Γκρίλο την ευθύνη της αποτυχίας συγκρότησης κυβέρνησης στην Ιταλία η ακόμη και το ενδεχόμενο νέας εκλογικής αναμέτρησης επιχειρεί ο ηγέτης της κεντροαριστεράς Πιερ Λουίτζι Μπερσάνι.
Ο αρχηγός του Κινήματος των Πέντε Αστέρων που συγκέντρωσε ποσοστό 25% στις εκλογές καλείται να πεί «ναί» ή «όχι» στην πρόταση Μπερσάνι για συγκρότηση κυβέρνησης που τίθεται με «τελεσιγραφικό» τρόπο.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του του αρχηγού του κεντροαριστερού συνασπισμού (που πρώτευσε στις εκλογές χωρίς όμως να ελέγχει την Γερουσία): «Πρέπει ο Γκρίλο να πει τι θέλει, αλλιώς πάμε όλοι σπίτια μας»!
Προαναγγέλλει με αυτό τον τρόπο νέα προσφυγή στις κάλπες σε περίπτωση αρνητικής απάντησης από τον Π.Γκρίλο. Ο Π.Μπερσάνι απορρίπτει τόσο την προοπτική της συγκρότησης κυβέρνησης με τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι όσο και την πιθανότητα κυβέρνησης ευρείας συνεργασίας με τεχνοκρατικό χαρακτήρα. Επίσης δεν προκρίνει την δημιουργία κυβέρνησης μειοψηφίας, αφού χωρίς τον έλεγχο της Γερουσίας δεν θα είναι δυνατή ή άσκηση εξουσίας για μία τέτοια κυβέρνηση.
Μέχρι στιγμής πάντως ο Π.Γκρίλλο έχει τονίσει επανειλλειμένα σε δηλώσεις του πως δεν πρόκειται να συγκυβερνήσει «με τα παραδοσιακά κόμματα» αποδεχόμενος πάντως να στηρίξει νομοσχέδια που συμφωνούν με τις αρχές του κόμματός του.[space size=»30″]
Αποκαταστάθηκε ανεξήγητα η αίσθηση του βάθους σε 65χρονο άντρα
Ευχάριστο πλην όμως …ανεξήγητο! Ένας εξηνταπεντάχρονος βλέποντας μία ταινία 3D γιατρεύτηκε από πάθηση των ματιών που δεν του επέτρεπε να αντιλαμβάνεται το βάθος.
Όπως επικαλείται το δίκτυο BBC ο άνθρωπος αυτός ονομάζεται Μ.Μπρίτζμαν και έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του βλέποντας μόνον σε δύο διαστάσεις χωρίς την παραμικρή αντίληψη του τρισδιάστατου χώρου. Τα πάντα άλλαξαν όμως όταν πήγε να δει σε κινηματογράφο της Καλιφόρνια μια ταινία 3D. Βγαίνοντας από την αίθουσα είχε ενεργοποιηθεί το αντίστοιχο τμήμα του εγκεφάλου του και η όρασή του είχε αποκατασταθεί πλήρως.[space size=»30″]
Τι είπε ο πρωθυπουργός στους “Ελληνες και Τούρκους επιχειρηματίες.
Στη σημασία που έχουν οι καλές πολιτικές και επιχειρηματικές σχέσεις με την Τουρκία εστίασε ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος χαιρέτισε τις εργασίες του ελληνοτουρκικού Επιχειρηματικού Συνεδρίου, παρουσία σημαντικών φορέων, αλλά και πλήθους ανθρώπων της αγοράς.
Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «η ενίσχυση αυτής της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών είναι στόχος κοινός, στόχος εξαιρετικά σημαντικός, καθώς οι επιχειρηματικές σχέσεις μεταξύ δύο κρατών γειτονικών, είναι καθοριστικές για την ευρύτερη ανάπτυξη και των δύο οικονομιών μας». Παράλληλα, επεσήμανε ότι τα τελευταία έξι χρόνια, παρατηρείται μία αξιόλογη αύξηση των ελληνικών επενδύσεων στην Τουρκία και πως «οι διμερείς συμφωνίες επενδύσεων και η συμφωνία αποφυγής διπλής φορολογίας αποτελούν μία σταθερή βάση σ’ αυτή την επιχειρηματική συνεργασία».
«Η γειτνίασή μας επιτρέπει μεταφορές με μειωμένο κόστος και με αμεσότερη επαφή και ταυτόχρονα δημιουργία προσωπικών σχέσεων μεταξύ των επιχειρηματιών. Αντίστοιχα, η εγγύτητα της Τουρκίας με κράτη του Καυκάσου και της Κεντρικής Ασίας έδωσε και δίνει τη δυνατότητα για συνέργειες, τόσο εμπορικού, όσο και επενδυτικού χαρακτήρα», πρόσθεσε.
Ο κ. Σαμαράς υπογράμμισε, επίσης, ότι «η Ελλάδα πιστεύω ότι ξεπερνά το μέγιστο σημείο της ύφεσης και σταθεροποιείται. Η Τουρκία βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, έχοντας ήδη ξεπεράσει τη δική της κρίση. Συνεπώς, είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή, η κατάλληλη συγκυρία να συνεργασθούμε ακόμη περισσότερο προς όφελος της διμερούς αυτής επιχειρηματικότητας. Όμως, θα εργασθούμε και για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και για τις δύο χώρες».
Επίσης, υπογράμμισε ότι η Ελλαδα προχωρά «με αποφασιστικότητα σε μεταρρυθμίσεις σε ολόκληρο το φάσμα της ελληνικής οικονομίας. Η βούληση και η προσπάθεια αυτή αναγνωρίζονται πλέον διεθνώς. Αντίστοιχα, και η φίλη Τουρκία εκσυγχρονίζεται. Η Ελλάδα στηρίζει σταθερά τις προσπάθειες της Τουρκίας στην κατεύθυνση αυτή».
Οι ελληνικές εταιρείες
Για τη πολύτιμη και εξειδικευμένη τεχνογνωσία που έχουν οι ελληνικές εταιρείες μίλησε ο πρωθυπουργός, εκτιμώντας ότι η «μεταφορά αυτής της τεχνογνωσίας ανοίγει μία ιδιαίτερα αξιοσημείωτη προοπτική. Πιθανώς, έτσι θα μπουν από κοινού οι επιχειρήσεις των δύο χωρών να διεισδύουν σε τρίτες χώρες». Επίσης, χαρακτήρισε «εξαιρετικά υποσχόμενη τη περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επενδυτικής συνεργασίας και ιδιαίτερα στον τομέα των κοινοπραξιών, σε διάφορους τομείς κοινού ενδιαφέροντος σε χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και της Ανατολικής Ευρώπης» και αναφέρθηκε και στις διμερείς σχέσεις Ελλάδος-Τουρκίας που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα και σε άλλους τομείς συνεργασίας, όπως η ναυτιλία, οι χερσαίες και αεροπορικές μεταφορές, ιδιαίτερα μάλιστα στον ευρωπαϊκό διάδρομο Θεσσαλονίκης-Κωνσταντινούπολης.
Σχετικά με τον τουρισμό, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «η ενίσχυση της συνεργασίας αποτελεί αίτημα των φορέων και των επιχειρηματιών του κλάδου, αλλά και της κοινωνίας μας. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξημένη ροή τουριστών από την Ελλάδα προς την Τουρκία. Παράλληλα, όμως, βλέπουμε και προσδοκούμε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την Τουρκία στην Ελλάδα» και πρόσθεσε ότι «για αυτό το λόγο, άλλωστε, προχωρούμε στη θεσμοθέτηση και επέκταση της επί τόπου χορήγησης θεωρήσεων των visa από επιλεγμένα τουρκικά λιμάνια σε ελληνικά νησιά, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες Schengen.
“Ολη η ομιλία του Πρωθυπουργού
Χαιρετισμός του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στο κοινό Forum Ελλήνων και Τούρκων επιχειρηματιών
Με ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζω σήμερα τις εργασίες του ελληνοτουρκικού Επιχειρηματικού Συνεδρίου. Η παρουσία σημαντικών φορέων, αλλά και πλήθους ανθρώπων της αγοράς, αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον, τόσο της ελληνικής, όσο και της τουρκικής επιχειρηματικής κοινότητας. Η ενίσχυση αυτής της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών είναι στόχος κοινός, στόχος εξαιρετικά σημαντικός, καθώς οι επιχειρηματικές σχέσεις μεταξύ δύο κρατών γειτονικών, είναι καθοριστικές για την ευρύτερη ανάπτυξη και των δύο οικονομιών μας. Η Ελλάδα πιστεύω ότι ξεπερνά το μέγιστο σημείο της ύφεσης και σταθεροποιείται. Η Τουρκία βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, έχοντας ήδη ξεπεράσει τη δική της κρίση. Συνεπώς, είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή, η κατάλληλη συγκυρία να συνεργασθούμε ακόμη περισσότερο προς όφελος της διμερούς αυτής επιχειρηματικότητας. Όμως, θα εργασθούμε και για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και για τις δύο χώρες. Αυτό το διάστημα, το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα, θα έλεγα ότι βελτιώνεται σταθερά, βελτιώνεται δραστικά και με γοργούς ρυθμούς. Προχωράμε με αποφασιστικότητα σε μεταρρυθμίσεις σε ολόκληρο το φάσμα της ελληνικής οικονομίας. Η βούληση και η προσπάθεια αυτή αναγνωρίζονται πλέον διεθνώς. Αντίστοιχα, και η φίλη Τουρκία εκσυγχρονίζεται. Η Ελλάδα στηρίζει σταθερά τις προσπάθειες της Τουρκίας στην κατεύθυνση αυτή. Τα δεδομένα τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας είναι θετικά. Το 2012 η Τουρκία κατέλαβε την 10η θέση ως προμηθευτής αγαθών της ελληνικής αγοράς. Ταυτόχρονα, βρέθηκε στην 6η θέση ως χώρα υποδοχής των εξαγωγών των ελληνικών προϊόντων. Σε αυτόν τον τομέα ξεχωρίζουν τα ελληνικά δομικά υλικά, τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και τεχνολογίας πληροφορικής, ο μηχανολογικός εξοπλισμός και η ξυλεία, η χημεία και τα πλαστικά και βέβαια τα τρόφιμα, ιδίως μάλιστα τα υψηλής ποιότητας τυποποιημένα προϊόντα. Επιπλέον, τα τελευταία έξι χρόνια, παρατηρείται μία αξιόλογη αύξηση των ελληνικών επενδύσεων στην Τουρκία. Οι διμερείς συμφωνίες επενδύσεων και η συμφωνία αποφυγής διπλής φορολογίας αποτελούν μία σταθερή βάση σ’ αυτή την επιχειρηματική συνεργασία. Η γειτνίασή μας επιτρέπει μεταφορές με μειωμένο κόστος και με αμεσότερη επαφή και ταυτόχρονα δημιουργία προσωπικών σχέσεων μεταξύ των επιχειρηματιών. Αντίστοιχα, η εγγύτητα της Τουρκίας με κράτη του Καυκάσου και της Κεντρικής Ασίας έδωσε και δίνει τη δυνατότητα για συνέργειες, τόσο εμπορικού, όσο και επενδυτικού χαρακτήρα. Με βάση αυτά τα δεδομένα, αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα ελπιδοφόρες προοπτικές. Οι ελληνικές εταιρείες διαθέτουν πολύτιμη, θα έλεγα εξειδικευμένη τεχνογνωσία σε πολλούς τομείς. Η μεταφορά αυτής της τεχνογνωσίας ανοίγει μία ιδιαίτερα αξιοσημείωτη προοπτική. Πιθανώς, έτσι θα μπουν από κοινού οι επιχειρήσεις των δύο χωρών να διεισδύουν σε τρίτες χώρες. Η ανάληψη κοινών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών στα Βαλκάνια, στις χώρες της παρευξείνιας συνεργασίας, καθώς και στις χώρες της Κεντρικής Ασίας θα φέρει, επίσης, ανάπτυξη και προώθηση των εμπορικών και οικονομικών σχέσεων, τόσο σε διμερές, όσο και σε πολυμερές επίπεδο. Εξαιρετικά υποσχόμενη είναι και η περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επενδυτικής συνεργασίας. Θα έλεγα ιδιαίτερα στον τομέα των κοινοπραξιών, σε διάφορους τομείς κοινού ενδιαφέροντος σε χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και της Ανατολικής Ευρώπης. Όμως, και πέραν των εμπορικών συναλλαγών και πέραν των επενδύσεων, οι διμερείς σχέσεις Ελλάδος-Τουρκίας καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα και σε άλλους τομείς συνεργασίας, όπως η ναυτιλία, οι χερσαίες και αεροπορικές μεταφορές, ιδιαίτερα μάλιστα στον ευρωπαϊκό διάδρομο Θεσσαλονίκης-Κωνσταντινούπολης. Και στον τουρισμό, όπου η ενίσχυση της συνεργασίας αποτελεί αίτημα των φορέων και των επιχειρηματιών του κλάδου, αλλά και της κοινωνίας μας. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξημένη ροή τουριστών από την Ελλάδα προς την Τουρκία. Παράλληλα, όμως, βλέπουμε και προσδοκούμε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την Τουρκία στην Ελλάδα. Γι` αυτό το λόγο, άλλωστε, προχωρούμε στη θεσμοθέτηση και επέκταση της επί τόπου χορήγησης θεωρήσεων των visa από επιλεγμένα τουρκικά λιμάνια σε ελληνικά νησιά, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες Schengen.
Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, οι μεγάλες εταιρίες, αλλά και η ραχοκοκαλιά των εταιριών και των δύο κρατών μας και της Ελλάδας και της Τουρκίας, οι μεσαίες και οι μικρές επιχειρήσεις, μπορούν να κερδίσουν πολλά. Η εντονότερη δραστηριοποίηση των επαγγελματικών φορέων του ιδιωτικού τομέα για την προβολή των δυνατοτήτων επιχειρηματικής συνεργασίας, είναι δεδομένη. Ημερίδες, συνέδρια κτλ., και αυτό θα συμβάλλει και θα αποτελέσει μια καλύτερη συνέχεια στη σημερινή συνάντηση.
Κυρίες και κύριοι, είναι πράγματι, λοιπόν, θετικές οι προοπτικές της ελληνοτουρκικής συνεργασίας. Είναι αλήθεια, ασφαλώς, πως οι σχέσεις μεταξύ των κρατών ενισχύονται μόνον μέσα από ένα σταθερό πολιτικό πλαίσιο. Από την πλευρά μας, σταθερή επιδίωξη της Ελλάδας είναι η εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Και η Τουρκία, άλλωστε, έχει δηλώσει πως επιθυμεί τη φιλική και ειρηνική επίλυση των διαφορών μας. Ωστόσο, για να προχωρήσουν ουσιαστικά οι σχέσεις μας, θα πρέπει να διέπονται πάντοτε από έμπρακτο σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο και στις διεθνείς συνθήκες.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι επιχειρηματικές σχέσεις αποτελούν γέφυρες ευρύτερης συνεργασίας, μεταξύ των δύο λαών και των κυβερνήσεών μας.
Η σημερινή πρωτοβουλία προσθέτει στην εκατέρωθεν επωφελή συνεργασία μας, από την οποία και οι δύο χώρες μόνον κερδισμένες μπορεί να βγουν.
Θα ήθελα να συγχαρώ τους οργανωτές γι` αυτή την άψογη, πραγματικά, διοργάνωση του συνεδρίου.
Εύχομαι σε όλους κάθε επιτυχία στις μεταξύ σας επιχειρηματικές επαφές και δράττομαι της ευκαιρίας, άλλη μια φορά, να ευχαριστήσω τον Τούρκο Πρωθυπουργό και την κυβέρνησή του για τη ζεστή φιλοξενία και τη γόνιμη συζήτηση που είχαμε σήμερα οι δύο πλευρές.
Αναποτελεσματική η μείωση μισθών υποστηρίζει η γνωστή εταιρία διάθεσης ζυμαρικών Barilla
Αντίθετη με τις πολιτικές της μείωσης μισθών δηλώνει επιχείρηση που εδρεύει στην Ελλάδα: Πρόκειται για την Barilla Hellas η οποία εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει πως «διαφωνεί επισήμως με κάθε πρόταση ή ενέργεια που αφορά στη μείωση μισθών»!
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε προκειμένου να διαψεύσει ότι ο διευθύνοντας σύμβουλος της επιχείρησης Γ.Σπηλιόπουλος έχει ταχθεί δημοσίως υπέρ της μείωσης μισθών τονίζει ότι «οι απόψεις αυτές όχι μόνο δεν την αντιπροσωπεύουν αλλά τη βρίσκουν απολύτως αντίθετη». Μάλιστα η εταιρία τοποθετείται συνολικότερα αναφέροντας πως «η Barilla Hellas διαφωνεί επισήμως με κάθε πρόταση ή ενέργεια που αφορά στη μείωση μισθών τόσο διότι ως μέτρο το θεωρούμε αναποτελεσματικό για την ενίσχυση της ανάπτυξης, όσο και διότι αποτελεί κίνηση που λειτουργεί ανασταλτικά για τη διασφάλιση της ευημερίας και της ποιότητας ζωής στην Ελλάδα». Στην ανακοίνωση επισημαίνεται παράλληλα ότι η εταιρία και ο διευθύνοντας σύμβουλός της «έχουν επανειλημμένως εκφραστεί με σαφήνεια πάνω στο θέμα τονίζοντας πως ανασταλτικοί παράγοντες για την ανάπτυξη είναι η υψηλή φορολογία και το αυξανόμενο κόστος της ενέργειας, και όχι το μισθολογικό κόστος. Έμπρακτη απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι η Barilla Ελλάς δεν έχει προβεί σε μειώσεις μισθών, λειτουργεί με τις προϋπάρχουσες κλαδικές συμβάσεις και προγραμματίζει επενδύσεις €5 εκατ. που στόχο έχουν την ενίσχυση της δραστηριότητάς της και τη διασφάλιση των σχέσεων εργασίας και συνεργασίας που έχει με περισσότερους από 200 εργαζόμενους και χιλιάδες έλληνες παραγωγούς σιταριού»[space size=»30″]
Δανειστές και Μανιτάκης εξέτασαν όλα τα προαπαιτούμενα για τη μεταρρύθμιση στο Δημόσιο.
FOSPHOTOS
Σαφή δείγματα αξιοπιστίας ζήτησε η τρόικα από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Αντώνη Μανιτάκη, μετά τα αποτελέσματα της μέχρι τώρα πορείας της «εφεδρείας».
Κατά τη σημερινή τους συνάντηση, εξετάστηκαν όλα τα προαπαιτούμενα και τα χρονοδιαγράμματα για τη μεταρρύθμιση στο Δημόσιο, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο.
Όπως ανέφεραν συνεργάτες του κ. Μανιτάκη και μεταδίδει το πρακτορείο ΑΜΠΕ, «έγινε μία παραγωγική συζήτηση», με βάση το κείμενο του μεσοπρόθεσμου, όπου διαπιστώθηκε ότι η πορεία της μεταρρύθμισης στο Δημόσιο προχωρά καλά, ενώ, επισημάνθηκε πως «οι εκπρόσωποι των δανειστών δεν έθεσαν, τώρα, ζήτημα απολύσεων στο Δημόσιο».
Ήδη, βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσής του το πρόγραμμα μετακίνησης των 1.891 υπαλλήλων ΙΔΑΧ, που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στο τέλος του περασμένου έτους, καθώς έχουν αποσταλεί οι αιτήσεις μετακίνησης των υπαλλήλων, ενώ το τριμελές συμβούλιο, στο οποίο προεδρεύει ο αντιπρόεδρος του ΑΣΕΠ, θα μοριοδοτήσει τα προσόντα των υπαλλήλων προς μετακίνηση και στη συνέχεια θα προκύψουν οι τοποθετήσεις τους.
Επιπρόσθετα, 890 επίορκοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και θα κριθεί άμεσα η οριστική τους παύση, σύμφωνα με τον νόμο.
Νέα σύμβαση με την Intralot για το νέο λειτουργικό σύστημα και την τεχνική υποστήριξή του, φέρνει σε γενική συνέλευση ο ΟΠΑΠ, έναν μήνα πριν την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους για την ιδιωτικοποίησή του.
Η νέα, τριετής σύμβαση θα παρουσιαστεί στη γενική συνέλευση της 26ης Μαρτίου, ενώ άγνωστο παραμένει το τίμημα, με τον οργανισμό να σημειώνει ότι μετά τις διαπραγματεύσεις με την Intralot επετεύχθη βελτίωση στους όρους.
Το πρόβλημα είναι ότι η Intralot αποτελεί και έναν από τους βασικούς υποψήφιους για την ιδιωτικοποίηση του οργανισμού, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει την αντίδραση των συνυποψηφίων. Σε κάθε περίπτωση τον τελικό λόγο θα τον έχει το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ως κάτοχος του 34% του ΟΠΑΠ, ποσοστού δηλαδή καταστατικής μειοψηφίας αλλά και ως βασικότερος μέτοχος, θα έχει καθοριστική άποψη στην προσεχή γενική συνέλευση.
Νέα – συμπληρωματική ποινική δίωξη σε βάρος των αδελφών Ψωμιάδη ασκήθηκε από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης για αναθέσεις έργων την 5ετία 2006-2011.
FosPhotos.com
Η υπόθεση αφορά την ανάθεση έργων αξίας 4 εκατομμυρίων ευρώ και τόσο ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας (που έχει εκπέσει από το αξίωμα του) Παναγιώτης Ψωμιάδης όσο και ο αδελφός του Διονύσης, που ήταν στην θέση του διευθυντή τεχνικών έργων, αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες της αυτουργίας σε απιστία και ψευδούς βεβαίωσης σε βάρος του δημοσίου.
Σιωπηρή διαμαρτυρία από εκατοντάδες ανθρώπους με κεριά, πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη, στη μνήμη των δύο νεκρών φοιτητών από αυτοσχέδιο μαγκάλι στη Λάρισα στην απόπειρά τους να ζεσταθούν.
Η κατάσταση της υγείας των δύο φοιτητών που νοσηλεύονται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας παρουσιάζει βελτίωση, σύμφωνα με τους θεράποντες ιατρούς.
Εξιτήριο από τη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας έχει δοθεί από χθες στον έναν φοιτητή, με τους ιατρούς να δηλώνουν αισιοδοξία και για τον δεύτερο, ενώ κρίσιμη παραμένει η υγεία του τρίτου φοιτητή, ο οποίος παραμένει διασωληνωμένος στη ΜΕΘ.
Δείτε φωτογραφίες από την διαμαρτυρία στη Λάρισα:
[custom_gallery id=»7386″]
Δείτε φωτογραφίες από την διαμαρτυρία στη Θεσσαλονίκη:
Να θεσπιστεί η δυνατότητα «απόσυρσης» ακινήτων προς όφελος του Δημοσίου προκειμένου να αποφύγουν οι ιδιοκτήτες τους την πληρωμή των φόρων που τα επιβαρύνουν προτείνει η ΠΟΜΙΔΑ με το υπόμνημα που κατέθεσε σήμερα στην ημερίδα που διοργανώνει ο ΣΥΡΙΖΑ για τη φορολογική πολιτική.
Πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών παραμένει επίσης, να επιτραπεί η μονομερής εκχώρηση ακινήτων προς το Δημόσιο για εξόφληση φόρων, για χρέη άνω των 50.000€, για τα οποία προβλέπεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός έτους.
Μιλώντας στην ημερίδα, ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ κ. Στράτος Παραδιάς τόνισε μεταξύ άλλων την ανάγκη να τεθεί ανώτατο όριο 75 % επί του εισοδήματος στη συνολική φορολογική επιβάρυνση (κεφάλαιο και εισόδημα) των ιδιοκτητών, να περιληφθεί στο νέο ΦΑΠ κάθε είδους ακίνητη περιουσία χωρίς συντεχνιακές εξαιρέσεις και μεγάλες φοροαπαλλαγές και να μειωθούν δραστικά τόσο οι αντικειμενικές αξίες όσο και οι συντελεστές εμπορικότητας.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Από το 2009 μέχρι σήμερα υιοθετήθηκε σειρά αλλεπάλληλων εξοντωτικών δημοσιονομικών και άλλων μέτρων κατά των ιδιοκτητών ακινήτων, με κυριότερα:
* το δεκαπλασιασμό του ΕΤΑΚ μέσω της αντικατάστασής του από το ΦΑΠ,
* το ΕΕΤΗΔΕ 2011-2012 μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ
* το δεκαπλασιασμό του φόρου γονικής παροχής-κληρονομιάς,
* τη δυνατότητα δεκαπλασιασμού και του ΤΑΠ,
* το βαρύτατο τεκμήριο διαβίωσης σε κατοικίες,
* την κατάργηση του αφορολογήτου των μισθωμάτων και της απαλλαγής για κάθε δαπάνη στα κτίρια,
* τη θέσπιση σειράς εκτάκτων εισφορών αλληλεγγύης κλπ.
* τη θέσπιση σωρείας επιθεωρήσεων, πιστοποιητικών κλπ. με αμοιβές σε βάρος των ιδιοκτητών αλλά και
* τη δυνατότητα άμεσης και μονομερούς λύσης των μισθωτικών συμβάσεων εκ μέρους των μισθωτών.
Τα μέτρα αυτά οδήγησαν σε πλήρη απαξίωση τα ακίνητα και σε εξαθλίωση τους ιδιοκτήτες τους, που σταδιακά χάνουν κάθε πρόσοδο από αυτά λόγω της οικονομικής κρίσης, ενώ δεν μπορούν πλέον να πληρώσουν τους συνεχώς αυξανόμενους φόρους. Αυτά σε συνδυασμό με τις ισχύουσες βαρύτατες ποινές για όσους αδυνατούν να πληρώσουν τις οφειλές από ΦΑΠ και λοιπούς ετήσιους φόρους ακινήτων οδηγούν σε πλήρη «ποινικοποίηση» της κατοχής ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας η οποία αποτελεί το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού λαού. Τέλος τα μέτρα αυτά «καταδικάζουν σε θάνατο» την οικοδομή και την κτηματαγορά, και όλους όσοι απασχολούνταν σ’ αυτές!
Ο ίδιος ο δημοσιονομικός στόχος της είσπραξης 3,2 δις ετησίως από φόρο ακίνητης περιουσίας είναι απόλυτα απραγματοποίητος, είναι πολύ πέραν από την πραγματική δυνατότητα των φορολογουμένων να ανταποκριθούν σε κάτι τέτοιο. Η είσπραξη άνω των 2 δις ετησίως από το ΕΕΤΗΔΕ 2011-2012 εξάντλησε τη φοροδοτική ικανότητα των ιδιοκτητών οι οποίοι τώρα θα πρέπει να πληρώσουν και τους ΦΑΠ 2010-2012. Συνεπώς από το 2013 και μετά δεν υπάρχει ούτε τρέχον εισόδημα από ακίνητα που θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει τη φορολογία αυτή, ούτε αποταμίευση παρελθόντων ετών, ούτε δυνατότητα εκποίησης περιουσιακών στοιχείων για την εξυπηρέτηση τέτοιων φορολογικών υποχρεώσεων. Ο πήχης λοιπόν των φιλοδοξιών για έσοδα θα πρέπει να κατέβει πολύ πιο χαμηλά, για να έχει έστω ψήγματα ρεαλισμού, δηλαδή για να μπορούν οι φορολογούμενοι να ανταποκρίνονται σε τέτοιες ετήσιες φορολογικές υποχρεώσεις.
Α. Ετήσια φορολογία ακίνητης περιουσίας:
1. Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η αστική ιδιοκτησία, αδυνατεί μόνη της να σηκώσει το βάρος των 3,2 δις. Θα πρέπει στη φορολογητέα ύλη να συμπεριληφθεί κάθε είδος ακίνητης περιουσίας, χωρίς συντεχνιακές εξαιρέσεις ή μεγάλες φοροαπαλλαγές, κάθε ιδιοκτήτης να πληρώνει ο ίδιος το φόρο που αναλογεί στην περιουσία του και όχι κάποιος άλλος, έτσι ώστε να διευρυνθεί στο μέγιστο δυνατό η φορολογική βάση, για να επιτευχθεί μείωση της τελικής φορολογικής επιβάρυνσης κάθε φορολογούμενου, και συνεπώς αύξηση της πραγματικής εισπραξιμότητας του φόρου αυτού.
2. Να αυξηθεί το μη βεβαιούμενο ποσό φόρου ΦΑΠ από 27€ σε 50€ ευρώ, με αρχικό συντελεστή 1‰, ώστε να προκύψει αυτόματη απαλλαγή περιουσιών ύψους έως 50.000€ ανά φορολογούμενο (έως 100.000€ ανά ζεύγος).
3. Να καθιερωθεί αυτόματος μειωτικός συντελεστής 0,50 α) σε όσα κτίσματα (κατοικίες, γραφεία, καταστήματα) δηλώθηκαν ως κενά (ΞΕΝΟΙΚΙΑΣΤΑ) στην εκάστοτε προηγούμενη οικονομική χρήση (αυτόματη λήψη του στοιχείου από το Ε2 της προηγούμενης χρήσης), β) στα κάθε είδους δεσμευμένα ακίνητα γ) στο μη πραγματοποιήσιμο συντελεστή δόμησης.
4. Να καθιερωθεί φορολογική κλίμακα το πολύ όμοια με εκείνη του 2009 (ΕΤΑΚ + έκτακτη εισφορά) για μια τριετία, με εξαγγελία μείωσής της μετά τη χρονική αυτή περίοδο, στο ύψος του ΕΤΑΚ (1‰ για το σύνολο της περιουσίας), ώστε να συνεχίσουν να ελπίζουν και πληρώνουν κάθε χρόνο όλοι οι ιδιοκτήτες…
5. Εκτός σχεδίου ακίνητα: Στο Ε9 του ΦΑΠ 2013 να προστεθούν επιλογές «χέρσο/ακαλλιέργητο», «βραχώδες/επικλινές» & «ανεντόπιστο» με υψηλό μειωτικό συντελεστή, για τα αντίστοιχα άνευ ουσιαστικής αξίας γεωτεμάχια.
Β. Είσπραξη φόρου ακίνητης περιουσίας:
1. Οφειλές για φόρους ακίνητης περιουσίας: Να μην γίνεται αναγκαστική εκτέλεση κατά της πρώτης κατοικίας ούτε ποινική δίωξη των φορολογουμένων που αδυνατούν να πληρώσουν.
2. Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών από φόρους ακίνητης περιουσίας: Να κατατάσσονται στον ίδιο συντελεστή βαρύτητας με οφειλές από φόρους κεφαλαίου (δωρεών, γονικών παροχών κτλ.) κατά τη διαδικασία χορήγησης διευκόλυνσης πληρωμής με δόσεις του ν. 2648/1998.
3. Εκχώρηση ανείσπρακτων μισθωμάτων: Όταν εισπράττονται από το Δημόσιο, να συμψηφίζονται κατά 75% με τους οφειλόμενους φόρους των εκχωρητών.
4. Καθιέρωση ανώτατου συντελεστή συνολικής φορολογίας 75% επί του ετήσιου εισοδήματος.
Στη χώρα μας σήμερα προωθείται σύστημα ουσιαστικής δήμευσης της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας μέσω σαρωτικής φορολογικής επιβάρυνσης που ξεπερνά το 100% του εισοδήματος που απέμεινε, ιδιαίτερα σε φορολογούμενους με ξενοίκιαστα ακίνητα.
Τα ακίνητα έχουν την ιδιορρυθμία να φορολογούνται ταυτόχρονα, κάθε χρόνο, τόσο στο εισόδημά τους, όσο και στην «αξία» του κεφαλαίου τους, είτε υπάρχει εισόδημα είτε και όχι. Επειδή στη χώρα μας σήμερα η απλή αδυναμία εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων συνεπάγεται όχι μόνον κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων των οφειλετών, αλλά και ποινή φυλάκισής τους, στοιχειώδης υποχρέωση κάθε κράτους που σέβεται τους πολίτες του είναι να καθοριστεί ένα ανώτατο όριο φορολογικής επιβάρυνσης, ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η επιβίωση των πολιτών.
Συνεπώς είναι απόλυτα αναγκαίο, η ετήσια συνολική φορολογία στα ακίνητα τόσο του εισοδήματος όσο και του κεφαλαίου (Φόρος εισοδήματος + ΦΑΠ) να έχει ως ανώτατο όριό της το πολύ τα ¾ (75%) του συνολικού εισοδήματος από κάθε πηγή του κάθε φορολογούμενου ιδιοκτήτη.
6. Θέσπιση συστήματος «απόσυρσης» ακινήτων περιουσιακών στοιχείων υπέρ του Δημόσιου τομέα (κράτος ή ΟΤΑ) με συμβολαιογραφική πράξη που θα μεταγράφεται ατελώς, μέσω
α. Μονομερούς εκχώρησης ακινήτων προς εξόφληση φόρων, για χρέη άνω των 50.000€, για τα οποία προβλέπεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός έτους ή και
β. Μονομερούς μεταβίβασης ακινήτων προς οριστική αποξένωση του ιδιοκτήτη από τα ιδιοκτησιακά δικαιώματά του, και από τα βάρη, από τη σύνταξη της συμβολαιογραφικής πράξης.
Γ. Κτηματαγορά-οικοδομή:
1. Αντικειμενικές αξίες ακινήτων: Η σημερινή ανυπαρξία κτηματαγοράς, και συνεπώς οποιωνδήποτε «εμπορικών» τιμών των ακινήτων, επιβάλλει να μειωθούν άμεσα με υπουργική απόφαση κατά -40% οι τιμές ζώνης, να μειωθούν κατά -50% όλοι οι συντελεστές εμπορικότητας και να αυξηθούν κατά 20% οι μειωτικοί συντελεστές παλαιότητας των απαξιωμένων παλαιών κτιρίων.
2. Φόρος μεταβίβασης. Να μειωθεί άμεσα από 10% σε 5%, εν όψει και της επιβολής του νέου φόρου υπεραξίας.
3. Οικοδομή. Να παραταθεί η αναστολή ισχύος του τεκμηρίου αγοράς-ανοικοδόμησης ακινήτων για μια ακόμη τριετία, ώστε να μην αυξηθεί περαιτέρω η ύφεση και η ανεργία στους σχετικούς κλάδους και τα τεχνικά και νομικά επαγγέλματα.
Συνάντηση του προέδρου του Συμβουλίου Εθνικής Οικονομίας με τον Νίκο Αναστασιάδη.
Η υπογραφή του Μνημονίου επείγει, δήλωσε ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εθνικής Οικονομίας, Χριστόφορος Πισσαρίδης, ύστερα από συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη.
Ο κ. Πισσαρίδης, όπως μεταδίδε η εφημερίδα Φιλελεύθερος εξήγησε ότι η συμφωνία έπρεπε να υπογραφεί εδώ και μήνες.
Σημασία δεν έχει τόσο τι είπε ο κ.Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του, ούτε τόσο τι ΔΕΝ είπε (που είναι και το πιο σημαντικό, βέβαια). Σημασία είχε η αθρόα προέλευση της ελληνικής αστικής τάξης και των εκπροσώπων του πολιτικού της συστήματος (1), σε μια συγκινητική σχεδόν συνάντηση για την υπεράσπιση της χαμένης τιμής της.
Μιλήσε ο “παλαιός των ημέρων” για να κατευνάσει τις καλπάζουσες ενοχές όλων τους μπροστά στο βέβαιο βάραθρο όχι πλέον της ελληνικής οικονομίας, αλλά της ίδιας της εθνικής κυριαρχίας, μια επίδοση πρωτοφανής στα παγκόσμια χρονικά. Το είπε και ο ίδιος ο κ. Σόιμπλε, πιστεύω. («Πολλοί Έλληνες με τους οποίους έχω μιλήσει με έχουν ευχαριστήσει για την υποστήριξη της Γερμανίας. Αυτό που έχει αποτύχει πλήρως στη χώρα είναι η ίδια η ελληνική ελίτ». 03/12/2012 )
Τόσο η διακυβέρνηση Καραμανλή (δια στόματος κυρίως κ. Αλογοσκούφη), τόσο εκείνη του κ. Σημίτη (μέσω κ. Στουρνάρα), ρίχνει η μία το μπαλάκι στην άλλη για την χρεωκοπία. Και όμως συνεχίζουν να κυβερνούν μέσω της σημερινής συγκυβέρνησης. Τώρα ήταν η ώρα του κ. Μητσοτάκη να μας πει ότι η Ελλάς θα είχε σωθεί αν είχε ακολουθήσει την πολιτική του. Αθώος λοιπόν και αυτός. Και όμως το γεγονός της χρεωκοπίας και της έκπτωσης της εθνικής κυριαρχίας, παραμένει ακλόνητο και δε συγκινείται από τις αλληλοκατηγορίες των επιμέρους ομάδων του σκηνικού μιας μεγάλης εθνικής καταστροφής.
Για το λαό βέβαια, ούτε κουβέντα. “Κούραγιο” και “αλληλοβοήθεια των φτωχών” συστήνει ο κ. Μητσοτάκης (2), όπως άλλωστε και οι παράγοντες της σημερινής κυβέρνησης. Ούτε υποψία έκκλησης στους ισχυρούς τους φίλους εντός κι εκτός Ελλάδος να συνδράμουν ενεργά τις τραγικές συνθήκες ενός εγκλήματος εν εξελίξει. Ούτε λόγος για αλλαγή πλεύσης της αφαίμαξης κάθε διαθέσιμου εισοδήματος. Σιωπή.
Μια σιωπή ψυχρή κι αδιάφορη όπως και οι άνθρωποι που πήγαν εν σώματει να ακούσουν τους ακκισμούς μιας τάξης που ασχολείται μόνο με τον εαυτό της και το παλαιό της μεγαλείο, και τείνει εὐήκοον οὖς μόνο σε ό,τι ναρκισσιστικά θωπεύει (ακόμα και μέσα σε αυτές τις δραματικές στιγμές) τη φιλαυτία της και τον ανεδαφικό σουσουδισμό μιας εποχής που έφυγε οριστικά: και έτσι στριμωγμένοι ο ένας δίπλα στον άλλο έπαιρναν θάρρος από το παρηγορητικό λόγο του κ. Μητσοτάκη. Κανείς τους δεν έφταιξε (3).
Κουβέντα βέβαια για την οικογενειακρατία, για τις πελατειακές σχέσεις με τα βαφτιστήρια και τις κουμπαριές, σιωπή ιχθύος για την αποστασία που έφερε τη χούντα, για τις σχέσεις με τη Ζήμενς και το Χριστοφοράκο, και τόσα άλλα ων ουκ έστι τέλος.
Μείωση των κοινωνικών παροχών του κράτους, ανταγωνιστικότητα, πάταξη της φοροδιαφυγής, πάταξη των απεργιών και κάθε άλλης ενέργειας αποσταθεροποίησης του πρωτόγνωρου καθεστώτος που επέβαλλε στους πολίτες το ΔΝΤ και η ευρωπαϊκή ένωση, είναι οι πρωτότυπες ιδέες που ακούστηκαν εκ μέρους του κ. Μητσοτάκη. Βέβαια υποστήριξε και τη μετατροπή του Συντάγματος, ως τελευταία πινελιά δημοκρατικότητας (2).
Στο τέλος μόνο, μια αναφορά στους νέους. «Το θάρρος δημιουργεί στο τέλος την ανατροπή». Να και μια αξιόλογη παραίνεση.
Ως μέλος μιας νεώτερης γενιάς (θυμάτων όπως λέγεται της κρίσης) ελπίζω κι εγω να την αξιοποιήσουμε στο επακρο και να τους την επιστρέψουμε στο ακέραιο. Αφού έχουν όλοι αυτοί το θάρρος να μιλάνε ακόμα, και να αλληλοχειροκροτούνται, θα πρέπει και εμείς να βρούμε το θάρρος για την ανατροπή και να την θεωρήσουμε ως τη μόνη λογική και δίκαιη εξέλιξη ενός μέλλοντος που έχει ήδη γυρίσει τις πλάτες του σε μια τάξη ανθρώπων κατάφορτη από ενοχές και πολλαπλές αποτυχίες.
Το κοινό που γέμισε ασφυκτικά πάντως, χθες, το Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού δεν ήταν η νεολαία. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι παρόντες ανήκαν στη γαλάζια γενιά του ’80, πρώην υπουργοί, πρώην βουλευτές, πρώην στελέχη του κρατικού μηχανισμού. Το επισήμανε άθελά του και ο επικεφαλής της συντακτικής επιτροπής κ. Γ. Παλαιοκρασσάς, ευχαριστώντας τους «τότε γενικούς διευθυντές και στελέχη του υπουργείου Οικονομικών που είναι σήμερα μαζί μας». Η συναισθηματική φόρτιση που παραδέχτηκε ήταν κοινό συναίσθημα.
Στην εκδήλωση έδωσαν το «παρών» ο πρόεδρος της Βουλής Ευ. Μεϊμαράκης, οι αρχηγοί της ΔΗΜΑΡ Φ. Κουβέλης και των ΑΝΕΛ Π. Καμμένος, οι υπουργοί Κ. Χατζηδάκης, Ευρ. Στυλιανίδης. Ανδρ. Λυζουρέντζος, ο Μ. Γλέζος, ο Σπ. Χαλβατζής, ο πρόεδρος του
ΛΑΟΣ Σπ. Καρατζαφέρης, πλήθος βουλευτών καθώς και πρώην βουλευτές και υπουργοί της Ν.Δ. (μεταξύ των οποίων οι κ. Ρουσόπουλος και Βουλγαράκης, όπως και σχεδόν όλοι οι υπουργοί Οικονομικών), οι πρώην Πρόεδροι της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλος και Χρ. Σαρτζετάκης, ο πρώην επίτροπος Στ. Δήμας. Από τον επιχειρηματικό κόσμο το «παρών» έδωσαν μεταξύ άλλων οι κ. Γ. Κωστόπουλος, Β. Βαρδινογιάννης, Αρ. Αλαφούζος και Θ. Αλαφούζος.
«Το θάρρος δημιουργεί στο τέλος την ανατροπή» |Του Παναγη Γαλιατσατου, Καθημερινη
(2) Η ομιλία Μητσοτάκη γραπτά και στο youtube
(3)
–Σ” αυτό τον τόπο έχει εξαφανιστεί κάθε ίχνος αυτοκριτικής. Με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου του πρώην πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, αρκετοί συνάδελφοι επιφύλαξαν ύμνους [..]Για να καταγραφεί η ιστορία του, πρέπει να έχουμε όλα τα στοιχεία. Και στην περίπτωση του κ. Μητσοτάκη δεν τα διαθέτουμε, διότι και ο ίδιος, αν και συνεργάστηκε για τη συγγραφή βιβλίων που τον υμνούσαν, δεν τόλμησε να δώσει τις πληροφορίες που απαιτούνται για να αξιολογηθεί η πολιτική του διαδρομή. Και η αναφορά γίνεται ειδικά για την περίοδο της Αποστασίας, μίας εκ των μελανότερων στιγμών της ελληνικής Ιστορίας, που τον στιγμάτισε.Ιδιαίτερα στο θέμα των χρημάτων που ξόδεψαν οι αμερικανικές υπηρεσίες για να πείσουν πολιτικούς να συνταχθούν με τους αποστάτες. Διότι η Αποστασία οδήγησε στη δικτατορία, η οποία έφερε δεινά στην Ελλάδα.
Το μεγάλο μυστικό του Μητσοτάκη |Mιχαλης Ιγνατιου | ethnos.gr