Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025

Σε συμφωνία συγχώνευσης κατέληξαν τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών US Airways και American Airlines

aeroplano

Σε συμφωνία συγχώνευσης, από την οποία αναμένεται να προκύψει η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, κατέληξαν τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών US Airways και American Airlines σε συνάντηση που είχαν την Τετάρτη, όπως μεταδίδουν αμερικανικά μέσα ενημέρωσης.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εντός της ημέρας αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις.

Όπως μεταδίδεται, η συμφωνία θα αποτιμά την αξία του νέου αερομεταφορέα στα 11 δισ. δολ. και θα δίνει στους πιστωτές της American Airlines το 72% της ιδιοκτησίας της νέας εταιρείας, ενώ το υπόλοιπο θα ανήκει στους μετόχους της US Airways.
Όπως μεταδίδουν αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, βάσει των όρων της συμφωνίας οι οποίοι όμως δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί επίσημα και δεν έχουν οριστικοποιηθεί, ο διευθύνων σύμβουλος της US Airways Νταγκ Πάρκερ θα γίνει CEO της νέας εταιρείας, ενώ ο Τομ Χόρτον της AMR ενδέχεται να οριστεί μη εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την άνοιξη του 2014, όταν η νέα εταιρεία θα πραγματοποιήσει την πρώτη ετήσια γενική συνέλευση.

Πηγή: euronews

Θα καλύψει σε ποσοστό έως 10% τον ηλιακό δίσκο στη νότια Ελλάδα

iliosΗ πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου θα είναι λίγο πιο…εντυπωσιακή αφού θα πραγματοποιηθεί έκλειψη Ηλίου, η οποία θα είναι ορατή ως μερική στην Αφρική, τη νότια Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και περιοχές της Αμερικής.
Στην Ελλάδα η έκλειψη θα είναι ορατή ως μικρή κάλυψη του ηλιακού δίσκου από τη Σελήνη. Σε άλλες περιοχές του κόσμου η έκλειψη θα γίνει αντιληπτή ως ολική.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά τη χώρα μας, σύμφωνα με τους αστρονόμους, ανάλογα με το γεωγραφικό πλάτος, η Σελήνη θα καλύψει σε ποσοστό έως 10% τον ηλιακό δίσκο στη νότια Ελλάδα, ενώ στη βόρεια Ελλάδα η κάλυψη θα είναι μικρότερη. Αντίστοιχα, η διάρκεια της έκλειψης θα είναι μεγαλύτερη στη νότιο Ελλάδα (π.χ. πάνω από μια ώρα στην Κρήτη) και μικρότερη στη Βόρεια Ελλάδα (π.χ. περίπου μισή ώρα στη Θεσσαλονίκη).

Αναλυτικότερα, στην Αθήνα η έκλειψη θα διαρκέσει από 15:08 έως 16:05, στη Θεσσαλονίκη από 15:16 έως 15:47, στην Πάτρα από 15:06 έως 16:00 και στα Χανιά από 15:04 έως 16:17. Το μέγιστο της έκλειψης θα λάβει χώρα περίπου στο μέσον αυτών των χρονικών διαστημάτων.

Οι αστρονόμοι επισημαίνουν ότι η παρατήρηση της έκλειψης με κυάλια ή ερασιτεχνικά τηλεσκόπια πρέπει να γίνει μόνο με την προσθήκη ειδικών ηλιακών φίλτρων. Αν κανείς παρακολουθήσει την έκλειψη με γυμνά μάτια, διατρέχει κίνδυνο σοβαρής οφθαλμολογικής βλάβης. Τα απλά γυαλιά ηλίου δεν παρέχουν επαρκή προστασία.

Η έκλειψη θεωρείται σπάνια, επειδή είναι «υβριδική», δηλαδή στην Ελλάδα θα είναι ορατή ως μερική, αλλά σε άλλα μέρη της Γης θα είναι ορατή ως ολική.

Οι υβριδικές εκλείψεις είναι ορατές ως ολικές σε κάποιες περιοχές του «μονοπατιού» της έκλειψης και ως δακτυλιοειδείς σε άλλες περιοχές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το μονοπάτι της ολικής έκλειψης θα διασχίσει τον Ατλαντικό ωκεανό, τη δυτική και την κεντρική Αφρική (η Γκαμπόν θα είναι η χώρα με την μεγαλύτερη ολική έκλειψη, διάρκειας περίπου ενός λεπτού).

Η επόμενη έκλειψη ηλίου, που θα είναι ορατή από τη χώρα μας, θα γίνει το Μάρτιο του 2015.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

H αύξηση θα γίνει με την έκδοση κοινών μετοχών, συνολικού ύψους 65 εκατ. ευρώ και μετατρεψίμων αξιογράφων αορίστου διαρκείας, συνολικού ύψους 64 εκατ. ευρώ

alphabankA

Την ενίσχυση της κεφαλαιακής βάσεως κατά 129 εκατ. ευρώ αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της Alpha Bank Cyprus Ltd, σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την 31 Οκτωβρίου 2013.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η αύξηση θα γίνει με την έκδοση κοινών μετοχών, συνολικού ύψους 65 εκατ. ευρώ και μετατρεψίμων αξιογράφων αορίστου διαρκείας, συνολικού ύψους 64 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως οι μετοχές και τα μετατρέψιμα αξιόγραφα θα αποκτηθούν εξ ολοκλήρου από τη μητρική Alpha Bank A.E., η οποία κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Alpha Bank Cyprus Ltd.

Οι κοινές μετοχές είναι ονομαστικής αξίας 0,85 ευρώ εκάστη και η τιμή εκδόσεως 3,25 ευρώ εκάστη. Τα μετατρέψιμα αξιόγραφα είναι αορίστου διαρκείας ονομαστικής αξίας 0,85 ευρώ έκαστο και είναι υποχρεωτικά μετατρέψιμα σε μετοχές, σε αναλογία 1 προς 1, σε περίπτωση μειώσεως του δείκτη κυρίων βασικών ιδίων κεφαλαίων κάτω του 9%.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση ως αποτέλεσμα της υλοποιήσεως των ανωτέρω εκδόσεων, η Alpha Bank Cyprus Ltd καλύπτει πλήρως τις κεφαλαιακές απαιτήσεις, όπως αυτές καθορίσθηκαν από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, με βάση το δυσμενές σενάριο που έχει υπολογισθεί, στο πλαίσιο του διαγνωστικού ελέγχου της Pimco.

Πηγές από την Κουμουνδούρου, μιλώντας στο thepaper.gr, διαψεύδουν τα σενάρια αναβολής της κατάθεσης – Βάζει στο κάδρο και άλλους πλην του Βενιζέλου

Του Νίκου Ανδριόπουλου

syrizaΣτη φάση της επεξεργασίας της πρότασης για την Εξεταστική Επιτροπή για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά βρίσκεται η Κουμουνδούρου. Η πρόταση, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναμένεται να συζητηθεί στην τελική της μορφή μόλις επιστρέψει από το ταξίδι του στο Τέξας ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας.

Πηγές από την Κουμουνδούρου πάντως, μιλώντας στο thepaper.gr διαψεύδουν τα σενάρια που θέλουν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αναβάλει την κατάθεση της πρότασης της Εξεταστικής μέχρι να οριστεί προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη Χρυσή Αυγή.

Αναφορικά με τη λογική που θα διέπει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, ηγετικοί κύκλοι της Κουμουνδούρου υπογραμμίζουν πως δεν θα αφορά μόνο τη σύμβαση που υπεγράφη το 2010 επί Ευάγγελου Βενιζέλου με την Abbu Dhabi Mar, ούτε θα εστιάζεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Όπως διαμηνύουν στελέχη του κόμματος, η πρόταση θα ανατρέχει στις πιθανές ευθύνες και πριν το 2010, καθώς στην αξιωματική αντιπολίτευση θεωρούν ότι υπάρχουν πτυχές της υπόθεσης που πρέπει να διερευνηθούν και πριν την επίμαχη περίοδο. «Δεν είναι στις προθέσεις μας να περιορίσουμε την πρόταση σε πρόσωπα αλλά σε συνθήκες που οδήγησαν στην τωρινή κατάσταση τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η έρευνα της υπόθεσης είναι αυτή που στη συνέχεια θα οδηγήσει σε πρόσωπα που ενδεχομένως φέρουν ποινικές ευθύνες» σημειώνει χαρακτηριστικά βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στο thepaper.gr.

Αυτό ουσιαστικά βάζει στο κάδρο της πρότασης για την εξεταστική και τους διατελέσαντες υπουργούς Εθνικής Άμυνας πριν τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελο Μεϊμαράκη και Σπήλιο Σπηλιοτόπουλο και Γιάννο Παπαντωνίου με ότι αυτό συνεπάγεται για τη στάση που θα τηρήσει η μερίδα της ΝΔ που είχε αδειάσει τον Ευάγγελο Βενιζέλο πριν από δύο εβδομάδες στην Ολομέλεια της Βουλής.

Σύμφωνα με πληροφορίες ωστόσο, η επίμαχη περίοδος του 2010 που έχει προκαλέσει την όξυνση της πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ θα τύχει ιδιαίτερης μνείας, καθώς στην αξιωματική αντιπολίτευση την χαρακτηρίζουν ως «κορωνίδα της υπόθεσης».

Ο Οδ. Κωνσταντινόπουλος θεωρεί ότι τo ν/σ δεν έχει εσωτερικά χαρακτηριστικά δικαιοσύνης

odysseas_konstantinopoulos610

Τη νέα πρόταση για το «χαράτσι» περιμένει το ΠΑΣΟΚ σύμφωνα με δηλώσεις του στον Alpha 98,9 ο εκπρόσωπος Τύπου του Κινήματος, Οδυσσέρας Κωνσταντινόπουλος.

Στη συνέντευξή του τόνισε ότι το νομοσχέδιο για τον φόρο ακινήτων δεν έχει εσωτερικά χαρακτηριστικά δικαιοσύνης και υπογράμμισε: «Πρέπει να δοθεί χρόνος, να δώσουμε όλα τα στοιχεία που έχουμε μαζέψει, ο Φίλιππος Σαχινίδης με μια ομάδα τεχνοκρατών-βουλευτών, να συνεργαστούν με τον υπ. Οικονομικών ώστε να υπάρξει δικαιοσύνη».

Ο κ. Κωνσταντινόπουλος πρόσθεσε ότι δεν υπήρξε η καλύτερη δυνατή διαπραγμάτευση: «Συμφωνούν οι ΚΟ και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Θα γίνει αναβολή τουλάχιστον μιας εβδομάδας για να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις».

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ αναφέρθηκε και στην πρόταση παράτασης του «χαρατσιού», λέγοντας ότι ήταν μια λύση που είχε επιβληθεί στο ΠΑΣΟΚ. «Θέλουμε να δούμε την πρόταση. Τον λόγο έχει ο υπουργός Οικονομικών και η πλειοψηφία της κυβέρνησης» ανέφερε σχετικά.

Την Τρίτη έρχεται η τρόικα

Σχετικά με την έλευση της τρόικας, ο κ. Κωνσταντινόπουλος δήλωσε ότι, από την στιγμή που ο κ. Στουρνάρας είπε ότι τους περιμένει την Τρίτη στο γραφείο του, «θα περιμένουμε να έρθουμε την Τρίτη στο γραφείο του».
«Ακροδεξιά λογική και πρακτική» από τον Φ. Κρανιδιώτη

Εν τω μεταξύ, ο κ. Κωνσταντινόπουλος δίστασε να επιτεθεί στον Φαήλο Κρανιδιώτη, κατηγορώντας τον χρησιμοποιεί ακροδεξιά λογική και πρακτική και ότι έχει σχέσεις με την ηγεσία της ΝΔ. Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ επιτέθηκε στον κ. Κρανιδιώτη για τις δηλώσεις του που έκανε την Πέμπτη στο ραδιόφωνο του Alpha 98,9, υποστηρίζοντας ότι επιβάλλει την παρουσία του στα ΜΜΕ.

«Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να υπονομεύσει τον ίδιο τον πρωθυπουργό και πιστεύω ότι κανένας δεν θέλει –ειδικά ο κ. Κρανιδιώτης- να υπονομεύσει τον πρωθυπουργό και τη σταθερότητα της χώρας. Όπως εγώ δεν αποδέχομαι στελέχη του ΠΑΣΟΚ να μιλούν απαξιωτικά για τον πρωθυπουργό και τη ΝΔ, ανάλογο σεβασμό πρέπει να δείχνει και ο Φαήλος Κρανιδιώτης που είναι στέλεχος της ΝΔ» κατέληξε ο κ. Κωνσταντινόπουλος.

Την ίδρυση Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Πληροφοριών έως το 2020 προτείνει η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Δικαιοσύνης και Θεμελιωδών Δικαιωμάτων Βίβιαν Ρέντινγκ

redingA

Την ίδρυση Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Πληροφοριών έως το 2020, ως αντίβαρου απέναντι στην αμερικανική NSA, προτείνει με αποκλειστική συνέντευξη στο naftemporiki.gr η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Δικαιοσύνης και Θεμελιωδών Δικαιωμάτων Βίβιαν Ρέντινγκ.

Η κ. Ρέντινγκ σχολιάζει σε αυστηρό τόνο τις αποκαλύψεις περί υποκλοπών τηλεφωνικών επικοινωνιών -ακόμη και πολιτικών ηγετών- στην Ευρώπη και τονίζει ότι η ΕΕ επανεξετάζει το πλαίσιο ανταλλαγής δεδομένων με τις ΗΠΑ, διαμηνύοντας: «Από τη στιγμή που ένα ενιαίο και συνεκτικό σύνολο κανόνων προστασίας των δεδομένων υφίσταται στην Ευρώπη, θα περιμένουμε το ίδιο και από τις ΗΠΑ».

Μάλιστα, η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μιλά για την ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας των μυστικών υπηρεσιών ανάμεσα στα κράτη – μέλη της ΕΕ, «έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να μιλάμε με μια ισχυρή κοινή φωνή στις ΗΠΑ». Σε αυτό το πλαίσιο, τάσσεται υπέρ της ίδρυσης Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Πληροφοριών έως το 2020:

«Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η ενδυνάμωση της Ευρώπης στον συγκεκριμένο τομέα, ώστε να εξασφαλίσουμε ισότιμες συνθήκες με τους Αμερικανούς εταίρους μας. Θα ευχόμουν λοιπόν να αξιοποιηθεί αυτή η ευκαιρία ώστε να διαπραγματευτούμε μία συμφωνία για την ισχυρότερη συνεργασία των μυστικών υπηρεσιών ανάμεσα στα κράτη – μέλη της ΕΕ, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να μιλάμε με μια ισχυρή κοινή φωνή στις ΗΠΑ. Η NSA χρειάζεται ένα αντίβαρο. Eπομένως, η πρότασή μου σε μακροπρόθεσμη βάση θα ήταν να δημιουργήσουμε μία Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Πληροφοριών έως το 2020».

«Η ευρωπαϊκή αγορά αποτελεί ένα χρυσωρυχείο με περισσότερους από 500 εκατομμύρια δυνητικούς πελάτες. Όσοι θέλουν να έχουν πρόσβαση σε αυτήν την αγορά, θα πρέπει να παίζουν με τους δικούς μας κανόνες», δηλώνει χαρακτηριστικά και προαναγγέλλει κυρώσεις οι οποίες θα ανέρχονται έως και στο 2% του ετήσιου παγκόσμιου κύκλου εργασιών της εκάστοτε εταιρείας που θα παραβιάζει τους κανονισμούς προστασίας προσωπικών δεδομένων.

«Η εθνική ασφάλεια και η προστασία των δεδομένων δεν είναι εχθροί. Πρόκειται για τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος», καταλήγει η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι επιχειρήσεις αλλάζουν χέρια

epixeirhamtikottha10800_301013Κάθε χρόνο, 450 000 επιχειρήσεις στην Ευρώπη «αλλάζουν χέρια». Το ένα τρίτο από αυτές,  δεν καταφέρνουν να επιβιώσουν σε αυτό το κρίσιμο στάδιο.

Μία από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις, είναι η δημιουργία συνεταιρισμών: δηλαδή η εξαγορά της επιχείρησης από τους ίδιους τους εργαζόμενους. Επισκεφτήκαμε μία βιομηχανία μηχανημάτων.  Το 2004,  μετά από 25 χρόνια δουλειάς, ο Ζαν Πολ Χασπό αποφάσισε να πουλήσει την επιχείρηση που έφτιαξε. Το πρόβλημα ήταν ότι οι υποψήφιοι αγοραστές είχαν σχέδια με τα οποία ο ίδιος δε συμφωνούσε, όπως την εκχώρηση κάποιων υπηρεσιών. Προτίμησε, λοιπόν,  τη σύσταση ενός συνεταιρισμού. Στηρίχθηκε στον άνθρωπο που ήταν τότε υπεύθυνος παραγωγής, και σήμερα είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης.

Ο Ζαν Πολ Χασπό, ιδρυτής της Besné Mécanique, εξηγεί στο Euronews: «Αναζητούσα έναν ηγέτη. Ήταν απαραίτητος για την επιτυχία του εγχειρήματος. Χρηματοδότησα ο ίδιος το ένα τρίτο της αγοράς. Μετά, έμεινα στην εταιρεία ακόμη δυόμιση χρόνια, για να είμαι σίγουρος ότι λειτουργεί σωστά».

Σε εκείνη τη φάση, το 80% των εργαζομένων ψήφισε υπέρ της εξαγοράς από το συνεταιρισμό. Έλαβαν μέρος με τουλάχιστον 1500 ευρώ ο καθένας. Ο Δνων Σύμβουλος της Besné Mécanique,  Λοικ Ανζέρ μας είπε: «Στην αρχή,  η επιχείρηση ήταν υγιής. Μετά την εξαγορά, ο τζίρος διπλασιάστηκε. Σήμερα, φτάνει τα 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Επίσης, διπλασιάσαμε τον αριθμό των εργαζομένων, τώρα απασχολούμε περίπου 100 άτομα. Και όλα αυτά, παρά την κρίση».

Όπως έχετε καταλάβει, αυτή η ΜΜΕ, παρότι συνεταιριστική, λειτουργεί ως κανονική επιχείρηση, με business plan και πραγματικούς στόχους κερδοφορίας:

«Το δικό μας μοντέλο, δεν είναι η αυτο- διοίκηση. Υπάρχει διοικητική επιτροπή, που σχεδιάζει τη στρατηγική της επιχείρησης. Στη συνέχεια, αυτή αξιολογείται από το διοικητικό συμβούλιο.» Οι συνεταιρισμοί παρέχουν, σήμερα, 5,4 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Ο αριθμός αυτός αυξάνεται συνεχώς. Ας δούμε πώς λειτουργεί το συνεταιριστικό μοντέλο.

Βρισκόμαστε στην τοπική ένωση συνεταιρισμών της δυτικής Γαλλίας. Εδώ έγινε η προετοιμασία, η καθοδήγηση και η παρακολούθηση της μετάβασης. Οι εμπειρογνώμονες της ένωσης πραγματοποίησαν σειρά ελέγχων και ετοίμασαν τα νέα επιχειρηματικά σχέδια, σε συνεργασία με τους συμβούλους της επιχείρησης.

Η Μαρί Μπρενό, εκπρόσωπος της Ένωσης, μας εξηγεί: «Όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αγοράζουν την επιχείρηση, οι κίνδυνοι μειώνονται στο μισό. Γιατί διασφαλίζεται η συνέχεια της τεχνογνωσίας, επίσης διατηρούνται οι πελάτες, οι συνεργάτες, αλλά και όσοι παράγουν τα προϊόντα». Η Ένωση μίλησε άμεσα με τους εργαζομένους, για να τους περάσει το μήνυμα και να τους δώσει να καταλάβουν πώς θα λειτουργεί το νέο μοντέλο ιδιοκτησίας:

«Οργανώσαμε μαθήματα, δείξαμε στους εργαζομένους πώς να είναι συν-έταιροι στην επιχείρηση, πώς, για παράδειγμα, να διαβάζουν έναν ισολογισμό, ποιο είναι το νομικό καθεστώς των συνεταιρισμών, για να μπορούν να συμμετέχουν, ήρεμα, στις συλλογικές αποφάσεις της επιχείρησης».

Ο Ζαν Πολ Χασπό τονίζει ότι «για εμένα, τα κλειδιά της επιτυχίας είναι: μία αρκετά μακρά μεταβατική περίοδος, ένας ηγέτης αδιαμφισβήτητος και αδιαφιλονίκητος… πολύ επικοινωνία: να λες αυτό που θα κάνεις και να κάνεις αυτό που λες.»

Ο Saroo Munshi Khan ήταν 5 χρονών όταν αποκοιμήθηκε σε ένα σταθμευμένο τρένο στην πόλη Barhanpur της Ινδίας, μια μέρα που είχε βγει με τον 14χρονο αδελφό του προς αναζήτηση χρημάτων.

Screen Shot 2013-11-01 at 4.21.58 PM

Το τρένο όμως ξεκίνησε και ο Sarro ξύπνησε μερικές ώρες αργότερα 1500 χιλιόμετρα μακριά στην Καλκούτα. O Saroo επέζησε στους δρόμους για αρκετές εβδομάδες, μετά μεταφέρθηκε σε ορφανοτροφείο και στη συνέχεια υιοθετήθηκε από μία Αυστραλιανή οικογένεια με την οποία μετακόμισε στην Τασμανία.

26 χρόνια αργότερα, βρήκε το δρόμο του για το σπίτι και την αγκαλιά της μαμάς του, με τη βοήθεια του Google Earth.

 

[video_embed][/video_embed]

«Εγώ χωρίς τα παιδιά μου δεν μπορώ να ζήσω. Αν μου τα πάρουν, θα αυτοκτονήσω. Θα πάρω ένα σχοινί, θα πάω στο δάσος και θα κρεμαστώ» δήλωσε χαρακτηριστικά

saska-rouseba

«Εγώ χωρίς τα παιδιά μου δεν μπορώ να ζήσω. Αν μου τα πάρουν, θα αυτοκτονήσω. Θα πάρω ένα σχοινί, θα πάω στο δάσος και θα κρεμαστώ». Τα λόγια αυτά ανήκουν στη Σάσα Ρούσεβα, βιολογική μητέρα της μικρής Μαρίας, που εντοπίστηκε σε καταυλισμό Ρομά στην περιοχή της Λάρισας κι αποδείχθηκε ότι είναι βουλγαρικής καταγωγής.

Οι κάμερες των βουλγαρικών τηλεοπτικών καναλιών κατέγραψαν τη Σάσα Ρούσεβα, με δάκρυα στα μάτια, να ψάχνει στο χωριό Έλχοβο – δίπλα στο Νικολάεβο, απ” όπου προέρχεται η οικογένεια – για νέο σπίτι, το οποίο, όπως είπε, «καλοί άνθρωποι μας υποσχέθηκαν ότι θα μας αγοράσουν ώστε να μπορέσουμε να μεγαλώνουμε τα παιδιά μας όπως πρέπει»

Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, το αρμόδιο τμήμα «Προστασίας του Παιδιού» της Δημόσιας Αρχής Κοινωνικής Υποστήριξης της Βουλγαρίας, ύστερα από αξιολόγηση των συνθηκών διαβίωσης των επτά ανήλικων αδελφών της Μαρίας έχουν αποφασίσει να (ξανα)προτείνουν στη μητέρα Σάσα Ρούσεβα να εγκατασταθεί σε κοινωνικό ίδρυμα, μαζί με τα δύο μικρότερα παιδιά της (σ.σ. η βιολογική μητέρα της μικρής Μαρίας έχει ήδη απορρίψει μια φορά αυτή την πρόταση), ενώ τα υπόλοιπα πέντε παιδιά της οικογένειας είτε θα εγκατασταθούν σε ιδρύματα είτε θα δοθούν σε ανάδοχους γονείς.

Ωστόσο, οι Ρομά του Νικολάεβο έχουν τεθεί σε συναγερμό προκειμένου να αποτρέψουν τα σχέδια των αρμόδιων αρχών να αναθέσουν σε τρίτους την επιμέλεια των παιδιών της οικογένειας Ρούσεφ, την οποία οι κοινωνικοί λειτουργοί κάλεσαν, σήμερα, σε ακρόαση, στο γειτονικό χωριό Γκούρκοβο.

Επειδή, ωστόσο, στη γραπτή ειδοποίηση αναφερόταν ότι οι γονείς θα πρέπει να προσέλθουν στο «ραντεβού» χωρίς τα παιδιά, τόσο το ζεύγος Ρούσεφ όσο και οι συγχωριανοί τους θεώρησαν πως πρόκειται περί «παγίδας» που σκοπό έχει να απομακρυνθούν οι γονείς ώστε η κοινωνική υπηρεσία να πάρει τα παιδιά υπό την προστασία της.
Γι” αυτό και, σύμφωνα με το μεσημεριανό δελτίο του τηλεοπτικού καναλιού BTV, οι Ρομά στο Νικολάεβο έχουν συγκεντρωθεί μπροστά από το σπίτι της οικογένειας Ρούσεφ, πανέτοιμοι να αποτρέψουν τυχόν ανάλογη απόπειρα των αρχών.

Πηγή: ελεύθερος τύπος

Οι μόλις δύο αγώνες του ΝΒΑ ανάγκασαν τους διοργανωτές στην δημιουργία top-5 αντί για top-10.

tumblr_mmlee9gKvE1s17hwuo1_1280Τα ξημερώματα της Παρασκευή, το πρόγραμμα του ΝΒΑ δεν ήταν και τόσο… πλούσιο, καθώς επεφύλασσε μόλις δύο παιχνίδια.

Ένα του Σικάγο κόντρα στη Νέα Υόρκη και ένα των Κλίπερς με το Γκόλτεν Στέιτ.

Από αυτά, οι διοργανωτές επέλεξαν τις 5 και όχι τις 10 όπως συνηθίζουν καλύτερες φάσεις, με τα καρφώματα να έχουν την τιμητική τους.

Φυσική στην κορυφή ήταν το καλάθι του Ρόουζ που χάρισε τη νίκη στους Μπουλς.

Οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες της ολοκαίνουριας 2014 Porsche Macan διέρρευσαν στο διαδίκτυο λίγο νωρίτερα από το αναμενόμενο…

…χάρη σε μερικά scans από το επερχόμενο τεύχος του Γερμανικού Auto Moto und Sport.

porse

Να θυμίσουμε πως η Macan θα παρουσιαστεί στο Los Angeles Auto Show σε μερικές ημέρες. Ο σχεδιασμός της είναι προφανώς εμπνευσμένος σε αυτόν της Cayenne με χαρακτηριστικό πίσω μέρος, διακριτική αεροτομή και λεπτά φωτιστικά σώματα ενώ εμπρός, την παράσταση κλέβουν τα τετραπλά LED φώτα ημέρας. Αντίστοιχου σχεδιασμού και «κατεύθυνσης» είναι και το εσωτερικό με τριάκτινο τιμόνι και γνώριμη κονσόλα και πίνακα οργάνων. Από τις φωτογραφίες, βλέπουμε επίσης μεταλλικές λεπτομέρειες, σκούρα διακοσμητικά και ένα μεγάλο σύστημα infotainment.

porse2

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, κάτω από το καπό, θα είναι διαθέσιμοι δύο κινητήρες με απόδοση 340 και 400 αλόγων ενώ περισσότεροι θα προστεθούν αργότερα. Αναφέρω μόνο τις ιπποδυνάμεις γιατί η αρχιτεκτονική και η χωρητικότητα του κινητήρα μας είναι ακόμα άγνωστη. Περιμένουμε έναν twin-turbo, τρίλιτρο V6 και έναν twin-turbo V6 των 3,6 λίτρων αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο.

Η Porsche Macan θα μπει στην παραγωγή στον Δεκέμβριο ενώ η S έκδοση, που τοποθετείται στη μέση της γκάμας, αναμένεται να κοστίζει περί τις 52.000$ στις Η.Π.Α.

porse3

ΠΗΓΗ: macanownersclub.co.uk

Kατατέθηκε  στο ν/σ για την συμπληρωματική εποπτεία των χρηματοπιστωτικών οντοτήτων που ανήκουν σε χρηματοπιστωτικούς ομίλους ετερογενών δραστηριοτήτων

vouli1

Τροπολογία με την οποία η ΑΕΕΑΠ (Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία) θα μπορεί να επενδύει και σε μετοχές, κατατέθηκε από την κυβέρνηση στο νομοσχέδιο για την συμπληρωματική εποπτεία των χρηματοπιστωτικών οντοτήτων που ανήκουν σε χρηματοπιστωτικούς ομίλους ετερογενών δραστηριοτήτων.

Ειδικότερα, ορίζεται ότι στο πεδίο των επιτρεπομένων επενδύσεων θα υπάγονται και τα δικαιώματα, μετοχές ή μερίδια σε ακίνητη περιουσία, σε ποσοστό τουλάχιστον 80% του ενεργητικού της. Διευρύνεται επίσης η έννοια της ακίνητης περιουσίας επί της οποίας μπορεί να επενδύει η ΑΕΕΑΠ, και πλέον θα υπάγονται και τα οικόπεδα στα οποία θα μπορούν να ανεγερθούν κτίσματα που θα χρησιμοποιηθούν για τους επιτρεπόμενους σκοπούς της ΑΕΕΑΠ.

Με την ίδια τροπολογία επεκτείνεται η δυνατότητα επενδύσεων της ΑΕΕΑΠ κατά ποσοστό 80% σε μετοχές ή μερίδια κάθε είδους εταιρείας (εξαιρουμένων των προσωπικών εταιρειών) και των Οργανισμών Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες (ΟΣΕΚΑ) και των Οργανισμών Εναλλακτικών Επενδύσεων (ΟΕΕ). Ακόμη προβλέπεται η υποχρεωτική εισαγωγή των μετοχών της ΑΕΕΑΠ σε οργανωμένη αγορά που λειτουργεί στην Ελλάδα, ενώ παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής στο Κεφάλαιο Συστήματος Εκκαθάρισης με εισφορές σε μερίδες, πέραν των μελών και του διαχειριστή Συστήματος Εκκαθάρισης, των διαχειριστών αγοράς και των πιστωτικών ιδρυμάτων ή των Επιχειρήσεων Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών που διαχειρίζονται οργανωμένες αγορές ή Πολυμερείς Μηχανισμούς Διαπραγμάτευσης, κατά περίπτωση, προκειμένου να μπορούν να καλύπτουν το μέρος της ζημίας το οποίο δεν καλύπτεται από τις μερίδες των μελών.

Διαβάστε την τροπολογία, πατώντας ΕΔΩ

Την τρίτη θέση κατέλαβε το Μουσείο της Ακρόπολης στη λίστα με τα 50 Καλύτερα Μουσεία του Κόσμου…

akropolh6

…που δημοσίευσε στο ομότιτλο τετρασέλιδο αφιέρωμά της η βρετανική εφημερίδα Sunday Times, την οποία συνέταξαν κορυφαίοι ειδικοί του είδους. Πρώτο βγήκε το μουσείο Σμιθσόνιαν στην Ουάσινγκτον και δεύτερο το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο.

Κάτω από κάθε επιλεγμένο μουσείο υπάρχει και μια μικρή επεξήγηση. Για το μουσείο της Ακρόπολης η εφημερίδα γράφει: «Στην αρχαία οδό που οδηγεί στον “ιερό βράχο”, όπου ο μεγαλοπρεπής Παρθενώνας δεσπόζει πάνω από την Αθήνα, βρίσκεται το Μουσείο της Ακρόπολης.

[pullquote style=»border-left»]Ένα νέο αστραφτερό οίκημα για τη φιλοξενία της πιο γνωστής κληρονομιάς του κλασσικού πολιτισμού. Κάθε χρόνο, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι το επισκέπτονται για να δουν τα πολιτιστικά θαύματα ενός δοξασμένου παρελθόντος. Αυτά στέκονται πλημμυρισμένα από φυσικό φως με υποβλητικό φόντο την απίθανη θέα του αυθεντικού μνημείου». Οι συντάκτες παροτρύνουν τους αναγνώστες να δουν τα αετώματα.

Στην εισαγωγή της η εφημερίδα αναφέρει: «Τα μουσεία δεν είναι μπαγιάτικα αποθετήρια με ξεπερασμένα λείψανα. Είναι ζωντανές συλλογές της πολιτιστικής μας ζωής. Όταν τα επισκεπτόμαστε είναι σαν να κάνουμε ένα βήμα στα βάθη της ιστορίας της ανθρώπινης ζωής».[/pullquote]

Παρακάτω, προσκαλεί τους αναγνώστες της «να κλέψουν λίγο χρόνο από τα ταξίδια τους» και να διαβάσουν τη λίστα με τους κορυφαίους προορισμούς που έχουν κατατάξει οι ειδικοί, «οι πιστοί γκουρού των μουσείων», όπως τους χαρακτηρίζει. «Στη λίστα αυτή συμπεριλαμβάνονται ινστιτούτα που δίνουν έμφαση στα ιστορικά, πολιτιστικά και επιστημονικά έργα τέχνης» επισημαίνει η εφημερίδα Sunday Times

ÍÅÏ ÌÏÕÓÅÉÏ ÁÊÑÏÐÏËÇÓ  ÊÁÑÕÁÔÉÄÅÓ

Στην πρώτη εικοσάδα συμπεριλαμβάνονται:

1. Μουσείο Σμιθσόνιαν στην Ουάσινγκτον

2. Βρετανικό Μουσείου στο Λονδίνο

3. Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα

4. Μουσείο Σερ Τζον Σόαν στο Λονδίνο

5. Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορία στη Νέα Υόρκη

6. Πολεμικό Μουσείο Ιμπέριαλ στο Λονδίνο

7. Παλάτι του Τοπ Καπί στην Κωνσταντινούπολη

8. Παλάτι των Βερσαλλιών στη Γαλλία

9. Βικτόρια και Αλπερτ στο Λονδίνο

10 Εθνικό Μουσείο της Κίνας στο Πεκίνο

11.Πιτ Ρίβερς στην Οξφόρδη

12. Μουσείο Επιστημών στο Λονδίνο

13. Ισραηλινό Μουσείο στην Ιερουσαλήμ

14. Μαυσωλείο Γουίν Σιν στην Κίνα

15. Μουσείο Χουντέριαν στο Λονδίνο

16. Εβραϊκό Μουσείο στο Βερολίνο

17. Καναδικό Μουσείο του Πολιτισμού στην Οτάβα

19. Νιους Μουσείο στο Βερολίνο

20. Τσεντράλε ντι Μοντεμαρτίνι στη Ρώμη

akropolh7

 

Δείτε την εικόνα

H ζωή σίγουρα είναι αρκετά πιο όμορφη, αν τυχαίνει να είσαι ιδιοκτήτης μιας, Ferrari FF αξίας  300,000$! Εκτός βέβαια αν ένα φορτηγό μεταφορών κάνει κατά λάθος όπισθεν συντρίβοντας το καπό του πανέμορφου οχήματός σας. Αυτό συνέβη την Τετάρτη στο δημοφιλή δρόμο Columbus Avenue , σύμφωνα με τον αμερικάνικο τηλεοπτικό σταθμό, ΝBC.

Ο οδηγός του φορτηγού δήλωσε ότι δεν είδε τίποτα απολύτως . Ευτυχώς,  ο οδηγός του πανάκριβου αυτοκινήτου δεν τραυματίστηκε.

 

 

 Απάντηση του αντιπροέδρου της Κομισιόν στον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Χουντή

fosphotos.com
fosphotos.com

«Η ιστορία θα γράψει ότι η μνημονιακή κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, ήταν αυτή που υπέγραψε και δέσμευσε την Ελλάδα να βρίσκεται υπό συνεχή και αυστηρή εποπτεία για πολλές δεκαετίες, ακόμα και μετά τη λήξη των Μνημονίων».

Αυτό ήταν το σχόλιο που έκανε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής, μετά την απάντηση του Αντιπροέδρου της Κομισιόν, Όλι Ρεν, σε ερώτησή του, σχετικά με την εφαρμογή του Κανονισμού 472/2013 για την «ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας στη Ζώνη του ευρώ».

Σημειώνεται ότι ο εν λόγω Κανονισμός (472/2013), συζητήθηκε, συμφωνήθηκε και εγκρίθηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το Μάϊο του 2013. Δηλαδή, έτυχε της σύμφωνης γνώμης της τρικομματικής μνημονιακής κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ.

Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής, με γραπτή του ερώτηση που κατέθεσε στις αρχές Σεπτέμβρη, αποκάλυπτε σειρά Κανονισμών λιτότητας που υιοθετήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια και ιδιαίτερα για τις χώρες εκείνες που έχουν δεχθεί χρηματοδοτική συνδρομή, όπως η Ελλάδα και οι οποίες, σύμφωνα με τον Κανονισμό 472/2013, θα παραμείνουν υπό αυστηρή εποπτεία, μέχρι να εξοφλήσουν το 75% των δανείων που έλαβαν. Δηλαδή, για την περίπτωση της Ελλάδας, θα βρισκόμαστε υπό καθεστώς μνημονίων και διαρκούς ενισχυμένης εποπτείας επ” άπειρον!

Ταυτόχρονα, κατήγγειλε ότι αυτοί οι κανονισμοί κατατείνουν «στον περιορισμό των κυριαρχικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων των κρατών μελών και στη θεσμοποίηση πρωτοφανών παρεμβάσεων των θεσμικών οργάνων της ΕΕ, αλλά και των ισχυρών κρατών μελών, στην άσκηση κυρίαρχης οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής και στη μονιμοποίηση ενός καθεστώτος αυστηρής λιτότητας σε βάρος των λαών της Ευρώπης».

Στη λακωνική απάντησή του, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Όλι Ρεν, «νίπτει τας χείρας του» και δείχνει την τότε κυβέρνηση, δηλώνοντας ότι «Οι προαναφερθέντες κανονισμοί έχουν συμφωνηθεί από τα κράτη μέλη στο πλαίσιο του Συμβουλίου», άρα και την ελληνική κυβέρνηση, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι οι νέοι Κανονισμοί της ΟΝΕ στοχεύουν «στον ομαλό και αποτελεσματικό συντονισμό των οικονομικών πολιτικών, καθώς και στην καλύτερη διασύνδεση μεταξύ των διακυβερνητικών μέσων για τη χορήγηση χρηματοδοτικής συνδρομής και του πλαισίου της ΕΕ».

Πηγή: ΑΜΠΕ

Κατέθεσαν τροπολογία στη Βουλή

Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας επισημαίνεται πως η κυβέρνηση απέρριψε προηγούμενη πρόταση αναστολής των πλειστηριασμών, διαβεβαιώνοντας πως προτίθεται να ρυθμίσει το ζήτημα με τρόπο δίκαιο και οριστικό.

Παρά ταύτα, «οι πολίτες συνεχίζουν να βρίσκονται υπό τη δαμόκλειο σπάθη των πλειστηριασμών, ως δανειολήπτες, φορολογούμενοι, εργοδότες και ασφαλισμένοι. Στο διάστημα των τελευταίων μηνών, ούτε η κυβέρνηση έφερε νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος προς έγκριση στην εθνική αντιπροσωπεία, ούτε η αντιπολίτευση υλοποίησε την δέσμευσή της για κατάθεση πρότασης νόμου για την επίλυση του ζητήματος της λήξης της περιόδου αναστολής πλειστηριασμών», αναφέρουν μεταξύ άλλων οι βουλευτές.

Τη ρύθμιση προτείνουν οι βουλευτές Ν. Σταυρογιάννης, Ιω. Κουράκος (μέλη του πολιτικού φορέα «Νέα ΜΕΡΑ»), Ο. Βουδούρης, Μ. Μπόλαρης, Δ. Ανδρουλάκης, Π. Μουτσινάς, Γ. Κασαπίδης, Θ. Παραστατίδης, καθώς και ο Ν. Νικολόπουλος (επικεφαλής του «Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος»).

ΠΗΓΗ: AMΠΕ

kentroaristera800_181013

Σε κοινό βηματισμό για την ανασυγκρότηση του χώρου γνωστές πολιτικές κινήσεις

Συνάντηση με φόντο τις εξελίξεις στο χώρο της Κεντροαριστεράς είχαν χθες το απόγευμα οι κινήσεις «Πολιτεία», «Πρωτοβουλία Β», «Π80», «Νέοι Μεταρρυθμιστές» και «Μπροστά».

Η κινητικότητα που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, με αφετηρία το κείμενο της «Πρωτοβουλίας των 50», έχει ως αποτέλεσμα οι 5 αυτές κινήσεις να καταλήξουν στην ανάγκη για κοινή δράση με τους 58 της Πρωτοβουλίας, γεγονός που αποτυπώνεται και σε σημείωμα που απέστειλαν προς τους συντονιστές της προσπάθειας.

Ο κοινός βηματισμός των κινήσεων του χώρου υποδηλώνει τη δυναμική της διαδικασίας, η οποία αναμένεται να καταγραφεί με μια εκδήλωση στο τέλος του μήνα στην Αθήνα.

Ανάγκη ανάληψης ευθυνών στα προγράμματα λιτότητας, ζητά ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

soults«Δεν φτάνει πια να ζητά κανείς συγγνώμη, κάποιος πρέπει να αναλάβει συγκεκριμένες ευθύνες» για τα προγράμματα οικονομικής εξυγίανσης που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Ιρλανδία και στην Κύπρο, έγραψε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Μάρτιν Σουλτς, σε άρθρο του στην εφημερίδα Λα Ρεπούμπλικα.

«Μας είχαν πει ότι η λιτότητα ήταν μονόδρομος, ότι δεν είχαμε άλλες επιλογές. Σήμερα όμως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο μας λέει ότι οι επιπτώσεις της λιτότητας στις διάφορες οικονομίες εκτιμήθηκαν με λάθος τρόπο και ότι περιορίσθηκε η ανάπτυξη με απροσδόκητο τρόπο», τόνισε στο άρθρο αυτό ο Γερμανός σοσιαλδημοκράτης πολιτικός.

Ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τόνισε ότι το ίδιο «το ΔΝΤ έκρινε ότι η εσωτερική δομή της Τρόικας ήταν αναποτελεσματική ως προς την επίλυση των προβλημάτων και ότι προκάλεσε περισσότερα προβλήματα από ό,τι θετικές συνέπειες. Όχι μόνον παρεμποδίστηκε η οικονομική ανάπτυξη, αλλά δεν επετράπη στην Ευρώπη, με τον τρόπο αυτό, να ανακτήσει εμπιστοσύνη».

ΠΗΓΗ: AMΠΕ

 Σύμφωνα με τη νομοθεσία οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μπορούν να κινήσουν νόμιμα τα οχήματά τους 2ημέρες το μήνα καταβάλλοντας μόλις 4 ευρώ για κάθε ημέρα

pinakidesΕκατοντάδες χιλιάδες είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους για να γλιτώσουν τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας, τα υπέρογκα τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία και διατηρούν κλειστά στα γκαράζ και τις πυλωτές των σπιτιών τους. Ωστόσο σύμφωνα με τη νομοθεσία οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μπορούν να κινήσουν νόμιμα τα οχήματά τους 2ημέρες το μήνα καταβάλλοντας μόλις 4 ευρώ για κάθε ημέρα!

Ειδικότερα το μέτρο της ακινησίας είχε θεσπιστεί με το άρθρο 22 του νόμου 2367/1953 με τίτλο «Περί τίτλων κυριότητος, ταξινόμησεως, αδειών κυκλοφορίας και φορολογίας αυτοκινήτων» και στο άρθρο 7 αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέττας με προσωρινή άδεια και μέχρι δύο (2) μέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον Οικονομικό Έφορο και αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας τετρακόσιες (400) δραχμές για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέττας.»

Στις 3/12/2003 αριθμός ΠΟΛ. 1132 το υπουργείο Οικονομικών ορίζει για την διαδικασία Προσωρινής χορήγησης Αδειας Κυκλοφορίας χαρακτηριστικά:

«Με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας σχετικά με το ανωτέρω θέμα σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 22 του Ν.2367/1953 , όπως ισχύει, σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας με προσωρινή άδεια κυκλοφορίας και μέχρι δύο (2) μέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας 1,90 Ευρώ για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας.

Μέχρι τώρα η κατά τα ανωτέρω χορηγούμενη από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. προσωρινή άδεια θεωρείται από τις κατά τόπους Υπηρεσίες Τροχαίας, οι οποίες εκδίδουν Ειδική πινακίδα από χαρτόνι «Μ».

2. Για την απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης των ανωτέρω προσωρινών αδειών και την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων των ενδιαφερομένων κρίνεται αναγκαίο η διαδικασία χορήγησης των αδειών αυτών να ολοκληρώνεται σε μια υπηρεσία του Δημοσίου στη Δ.Ο.Υ., η οποία σύμφωνα με ης ανωτέρω διατάξεις είναι αρμόδια για τη χορήγησή της.

Για το λόγο αυτό, από 1ης Μαρτίου 2004 οι Δ.Ο.Υ. οι οποίες χορηγούν τις προσωρινές άδειες θα χορηγούν και ης ειδικές πινακίδες από χαρτόνι «Μ», χωρίς καμία ανάμιξη των Υπηρεσιών της Τροχαίας για θεώρηση ή άλλη ενέργεια.

3. Με την ευκαιρία αυτή υπενθυμίζουμε ότι:

α) Με τα έγγραφά μας Μ 739/122/ ΠΟΛ.33/25.2.1982 , Μ 794/248/ ΠΟΛ.87/6.3.1986 , Α 8302/387/ ΠΟΛ.245/17.8.1987 , 1108539/1276/Τ. & Ε.Φ./ ΠΟΛ.1238/25.9.1998 και 1012746/29Τ. & Ε.Φ./ ΠΟΛ.1055/7.2.2002 , έχει διευκρινισθεί, από τη Διοίκηση ότι εξαιρετικές περιπτώσεις για τη χορήγηση της προσωρινής άδειας είναι:

Για τα ανάριθμα αυτοκίνητα μόνο για τη μεταφορά τους:

– Από τον τόπο αγοράς ή τελωνισμού στον τόπο ταξινόμησης.

– Για έλεγχο από το K.T.E.Ο. και

– Για μετάβαση σε ειδικά συνεργεία για μετατροπή προσθήκη αμαξωμάτων ή άλλων τεχνικών στοιχείων.

Για τα ενάριθμα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία.

– Για δοκιμή, επισκευή ή πώληση αυτών.

β) Η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας .θα χορηγείται αποκλειστικά και μόνο για μεν τα ανάριθμα αυτοκίνητα από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η επιχείρηση του πωλητή ή ο τελωνειακός χώρος εκτελωνισμού ή ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος, για δε τα ενάριθμα αυτοκίνητα από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στον οποίο έχει κατατεθεί δήλωση ακινησίας.

γ) Το χρονικό διάστημα για το οποίο χορηγείται η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας (δύο μέρες το ανώτερο το μήνα) αρχίζει να μετρά από την έναρξη της ημερολογιακής ημέρας για την οποία χορηγείται η άδεια και λήγει με τη συμπλήρωση μίας ή δύο ημερολογιακών ημερών, κατά περίπτωση.

δ) Με την επιφύλαξη τυχόν άλλων διατάξεων αρμοδιότητας Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών η οδήγηση του οχήματος, για το οποίο χορηγήθηκε προσωρινή άδεια κυκλοφορίας, επειδή από το νόμο, ( παρ. 7 άρθρο 22 του ν.2367/1953 ) δε γίνεται διάκριση, είναι δυνατή όχι μόνο από τον κύριο του οχήματος αλλά και από τρίτο πρόσωπο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί αποκλειστικά για τους λόγους τους οποίους εκδόθηκε η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας.

4. Από την έκδοση της παρούσας παύει να ισχύει κάθε προηγούμενη αντιθέτου περιεχομένου.

Πινακίδα «Μ» 24 ημέρες το χρόνο

Οι πινακίδες «Μ» μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για 2 ημέρες κάθε μήνα με μόλις 8 ευρώ.

Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να διατηρεί σε καλή κατάσταση τον κινητήρα του οχήματος αλλά και όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη καθώς είναι γνωστό σε όλους πως η παρατεταμένη ακινησία δημιουργεί πολλά προβλήματα. Ειδικότερα οι ελαστικοί σωλήνες ξεραίνονται και κόβονται πολύ εύκολα, τα λάδια κυκλοφορούν στον κινητήρα, οι αναρτήσεις δουλεύουν και δεν κολλάνε μέχρι και τα ελαστικά διατηρούνται σε καλή κατάσταση.

Παράλληλα κατά την κυκλοφορία του οχήματος και πάλι στο δρόμο μπορεί να βρεθεί και κανένας αγοραστής…

Πάντως αν κάποιος κινήσει το όχημά του για 24 ημέρες το χρόνο, δηλαδή 2 ημέρες κάθε μήνα, τότε συνολικά θα έχει καταβάλλει 96 ευρώ αλλά θα έχει γλιτώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης!

Αντίγραφο της Αδειας Κυκλοφορίας

Η κίνηση οχήματος έστω και με τη χρήση πινακίδας «Μ» από την εφορία για 2 ημέρες κάθε μήνα είναι απολύτως νόμιμη. Ωστόσο οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με τις πινακίδες κυκλοφορίας κατατεθημένες θα πρέπει να έχουν κρατήσει Αντίγραφο της Αδεια Κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει μαζί με τις πινακίδες ώστε να μπορέσουν να ασφαλίσουν το όχημά τους.

Σύμφωνα με στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου η ασφάλιση ΙΧ έστω και 2 ημέρες πραγματοποιείται μόνο με την αποστολή του Αντίγραφου της Αδειας Κυκλοφορίας του οχήματος. Σε διαφορετική περίπτωση η ασφάλιση του οχήματος χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας δεν είναι εφικτή…

πηγή: imerisia

Η έλλειψη ρευστότητας των Μετοχικών Ταμείων προκαλεί μεγάλη ανησυχία η οποία αυξάνεται όσο η κυβέρνηση επεξεργάζεται νέο ασφαλιστικό

fosphotos.com/ Alexandros Katsis
fosphotos.com/ Alexandros Katsis

Ακόμα και τους δώδεκα μήνες προσεγγίζει η αναμονή χορήγησης του εφάπαξ στους στρατιωτικούς οι οποίοι αποστρατεύονται από τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Η έλλειψη ρευστότητας των Μετοχικών Ταμείων προκαλεί μεγάλη ανησυχία η οποία αυξάνεται όσο η κυβέρνηση επεξεργάζεται νέο ασφαλιστικό.

Πηγές του Πενταγώνου πάντως σπεύδουν να διαβεβαιώσουν ότι το εφάπαξ των στρατιωτικών δεν συνδέεται σε καμία περίπτωση με τις όποιες ρυθμίσεις προωθεί το υπουργείο Εργασίας.

Βάσει νόμου το εφάπαξ θα πρέπει να χορηγείται με την παρέλευση τριμήνου μετά την αποστρατεία του αξιωματικού ή του υπαξιωματικού από τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Εν τούτοις όμως αυτό δεν τηρείται τα τελευταία δύο – τρία χρόνια και η αναμονή συνεχώς αυξάνεται, έχοντας ήδη φτάσει στους 8 μήνες και οδεύει προς τους 12 μήνες.

Στρατιωτικοί που αποστρατεύτηκαν στις κρίσεις του περασμένου Μαρτίου δεν έχουν πάρει ακόμα εφάπαξ, ενώ κάποιος που έκανε αίτηση πριν από ένα μήνα δεν πρόκειται να δει το «χρώμα του χρήματος» πριν από το καλοκαίρι του 2014.

Οι αιτήσεις που εκκρεμούν και στα τρία Μετοχικά Ταμεία ξεπερνούν τις 2.000. Η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς, καθώς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας.

Οι λογαριασμοί ΕΛΟΑΣ, ΕΛΟΑΝ και ΕΛΟΑΑ δεν μπορούν να καλύψουν τα απαιτούμενα ποσά για την καταβολή των εφάπαξ, τη στιγμή μάλιστα που αυξάνεται ραγδαία ο αριθμός των αποστρατειών.

Σε περίπτωση δε που η κυβέρνηση κάνει πράξη τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν σε νέες επώδυνες ρυθμίσεις για το ασφαλιστικό, τότε χιλιάδες στρατιωτικοί που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης θα σπεύσουν να… κρεμάσουν τη στολή.

Ήδη από το 2014 και μετά αυξάνεται το όριο παραμονής στο στράτευμα και αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους μεγάλο «κύμα φυγής».

Τα Μετοχικά Ταμεία έχουν υποστεί τεράστια ζημιά από το PSI, όπου έχασαν το μεγαλύτερο μέρος των αποθεματικών τους, ενώ τα έσοδα έχουν μειωθεί δραματικά, παρά την επιπλέον επιβάρυνση των εν ενεργεία στελεχών με αύξηση 1% της εισφοράς.

Τα περιουσιακά στοιχεία δεν αποδίδουν, ακίνητα δεν μπορούν να αξιοποιηθούν, ενώ το σημαντικό έσοδο από τα εξοπλιστικά (σε ποσοστό 4%) είναι πλέον ανύπαρκτο, καθώς δεν υλοποιούνται νέες αμυντικές προμήθειες, ελλείψει διαθέσιμων κονδυλίων για την άμυνα.

Με όλα αυτά τα δεδομένα, η ανησυχία των στρατιωτικών είναι έκδηλη για το αν θα προλάβουν να πάρουν τα χρήματα ή μέρος των χρημάτων που έχουν δώσει όσο υπηρετούσαν στο στράτευμα.

Από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ωστόσο, παρότι αναγνωρίζεται το πρόβλημα ρευστότητας των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, ξεκαθαρίζεται πως σε καμία περίπτωση το εφάπαξ των στρατιωτικών δεν επηρεάζεται από τις ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Εργασίας.

Και αυτό διότι το εφάπαξ που λαμβάνουν οι στρατιωτικοί οι οποίοι αποστρατεύονται είναι αμιγώς ανταποδοτικού χαρακτήρα και όχι προνοιακού.

Χορηγείται με την αποστρατεία ή συμπλήρωση 35ετούς μετοχικής σχέσης στους ειδικούς λογαριασμούς αλληλοβοήθειας των Μετοχικών Ταμείων και σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου διατάγματος 398 του 1974.

Οι εν λόγω δε ειδικοί αυτοί λογαριασμοί είναι οικονομικά αυτοτελείς και δεν επιχορηγούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

 Δεν έχει έρθει ποτέ στη Βουλή την ώρα του πρωθυπουργού

samaras tsiprasΤα μένεα πνέουν πλέον εναντίον του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά στο ΣΥΡΙΖΑ, μετά και την επιδεικτική περιφρόνησή του στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Από την Κουμουνδούρου κάνουν λόγο για πλήρη απαξίωση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών και συγκεκριμένα για το θεσμό της επίκαιρης ερώτησης και της ώρας του πρωθυπουργού.

Από το ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζουν πως ο Κώστας Σημίτης προσήλθε 49 φορές να απαντήσει την πρώτη τετραετία που ήταν πρωθυπουργός. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης τετραετίας προσήλθε 22 φορές. Ο Κώστας Καραμανλής προσήλθε 2 φορές να απαντήσει την πρώτη τετραετία και 19 φορές τη δεύτερη περίοδο που ήταν πρωθυπουργός. Ακόμα και ο κ. Παπαδήμος, πρωθυπουργός για μόλις τρεις μήνες, προσήλθε 3 φορές να απαντήσει σε επίκαιρες ερωτήσεις.

Ο κ. Σαμαράς, τονίζουν από την Κουμουνδούρου, έχει το απόλυτο αρνητικό ρεκόρ, καθώς δεν έχει έρθει ποτέ στη Βουλή την ώρα του πρωθυπουργού. Μάλιστα, από την αξιωματική αντιπολίτευση τονίζουν πως πλέον δεν είναι μόνο ο πρωθυπουργός που δεν έρχεται να απαντήσει στη Βουλή, απαξιώνοντας τους δημοκρατικούς θεσμούς, αλλά το παράδειγμά τυο ακολουθούν και όλοι οι υπουργοί στις επίκαιρες ερωτήσεις.